20:48:11 - سه‌شنبه 19 جولای 2016
یادداشت سرپرست اسبق فرمانداری پارساباد به اظهارات فرماندار اردبیل
بسمه تعالی سلام بر مرد ایستاده در میدان مین. ارس رسا : من دوست نداشتم وارد این منطقه ممنوعه آ زاد ! شوم ؛ ولیکن باز از مردانگی به دور دیدم در حالی که مردم طالب حق مسلم را در تیر رس انگ و تهدید می بینم ؛ دم فرو بندم و راه عافیت در

45

بسمه تعالی
سلام بر مرد ایستاده در میدان مین.
ارس رسا : من دوست نداشتم وارد این منطقه ممنوعه آ زاد ! شوم ؛ ولیکن باز از مردانگی به دور دیدم در حالی که مردم طالب حق مسلم را در تیر رس انگ و تهدید می بینم ؛ دم فرو بندم و راه عافیت در پیش گیرم ؛ لذا حضور در میدان را واجب تر یافتم .
هر چند واقفم که مسلما با این یاد آ وریم سریعا و بدون لحظه ای درنگ و تامل مورد انگ پان ترکیستی ! قرار خواهم گرفت ؛ ولی در مقام شفاف سازی باید عرض کنم ؛ همچنانکه هنگام استان شدن شهرستان اردبیل نیز عنوان زیبای آذربایجان ( آذربایجان شرقی به مرکزیت اردبیل ) مورد ایراد قرار گرفته و پذیرفته نشد ؛ این بار نیز ؛ عنوان مغان از عبارت کلی منطقه آ زاد استان حذف می گردد ! ! ! حال چرا در این دو مرحله تصمیم گیری بدون توجه به خواست همگانی این انقطاع تاریخی با فرهنگ و تمدن گذشته به وقوع می پیوندد ؛ خود بسته ای است که هنوز ؛ باز نشده است .
و اما بعد ؛ جناب زنجانی عزیز ؛ من همیشه مخالف جدل های عوامانه مغان اردبیل بوده ام و . . . ولی آ نچه که در تمامی این بحث ها متاسفانه آ گاهانه و یا نا آ گاهانه مورد اغماض و کتمان قرار می گیرد ؛ دارای دو محدوده جغرافیائی و عملیاتی بودن هر منطقه آ زاد تجاری است ؛ که محدوده جغرافیائی گویای استانی است که این اتفاق مبارک در محدوده آ ن خواهد افتاد ؛ ؛ ؛ و محدوده عملیاتی گویای شهرستانهای محل اجرای این اتفاق اقتصادی است ؛ و دعوای اصلی سر این است که کار ترخیص کالا در جائی انجام خواهد پذیرفت که به نام محدوده عملیاتی در این طرح تعریف شده است ؛  لذا اگر نام منطقه آ زاد این استان ؛ اردبیل (اردبیل) مصوبه بگیرد ؛ عملیات ترخیص کالا نیز در شهرستان اردبیل انجام خواهدگرفت ؛ بدیهی است در این صورت دسترسی مردم سایر شهرستانها به این کالاها ؛ دورتر ؛ سخت تر و هزینه بردارتر بوده و برای مردم همیشه مستحق اردبیل جنبه سود آ وری و در آ مد زائی خواهد داشت ؛  و بر عکس اگر نام منطقه آ زاد مذکور ؛ اردبیل (مغان ) مصوب شود ؛ عملیات ترخیص کالا در حوزه شهرستانهای مغان ( گرمی ؛ بیله سوار و پارس آباد) به وقوع پیوسته و دسترسی به کالاهای مبادلاتی آ سانتر ؛ نزدیکتر و خیلی کم هزینه خواهد بود .
با این وجود درک می کنیم ؛ نیازی به جنگ زرگری مغان و اردبیل نبوده و تهمت و افترا برازنده مردم شریف و شهید پرور استان اردبیل نبوده و نیست ؛ حال داوری با شماست ؛ کدامیک از روش ها منصفانه و عادلانه به نظر می رسد ؟ ؟ ؟ آ ن راه را پیش روی مردم قرار دهید .
استقرار در مرکز استان و در راس امور کشور و زمامداری امور مسلمین ؛ هرگز این حق را به کسی نمی دهد ؛ که هر از چند گاهی ؛ یکی از فرصت های مهم اقتصادی مغان را به نحوی از ا نحا ؛ حذف کرده و در مرکز استان ایجاد کنیم ؛ اقدامات اینچنینی هرگز موجه نبوده و نخواهد بود .
در نهایت ؛ امید و ارم ؛ ضمن ادای احترام شایسته به پیشگاه مردم زحمتکش و سختکوش مغان ؛ احیاگر حق مسلم آنان بوده باشیم .
مردان ایستاده در میدان مین در میدان حق نیز خواهند ایستاد .
بدرود هم استانی عزیز
ذکرعلی نظرپور

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1104
  • بازدید دیروز: 7817
  • کل بازدیدها: 4945946
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي