12:14:51 - سه‌شنبه 19 جولای 2016
در پاسخ به مطلب جواد زنجانی:
یادداشت صریح و شفاف سعید احمدی
گویا فرماندار شهرستان اردبیل اظهار داشته اند: “حلقوم و حنجره ای که از آن بوی تفرقه, دودستگی و نفاق بیرون بیاید نه تنها به نفع توسعه ی استان نیست بلکه مانعی در مسیر توسعه و پیشرفت استان اردبیل محسوب می شود”

photo_2016-07-19_12-13-45

 

ارس رسا ؛ جناب آقای فرماندار طوری به حلقوم و حنجره در جمله ی خود تاکید نموده اند که ترس و اضطراب و وحشت بی اختیار سراغ خواننده یا شنونده ی مورد خطاب می آید. استنباط خواننده ی مورد خطاب این می شود که اگر هر کسی بخواهد به هر بخشی از موضوع منطقه ی آزاد در استان اردبیل اعتراضی, اظهار نظری و یا انتقادی بکند منافق است و تفرقه انگیز و مخالف توسعه در استان و ترس و اضطراب وقتی سراغش می آید که کلمات حلقوم و حنجره را بیاد می آورد و بی اختیار بیاد خنجر و تیغ می افتد.

جناب آقای فرماندار چرا بخودتان اجازه می دهید چون در موضع قدرت هستید احساس نمایید که صاحب جان و مال و اندیشه و زبان و اختیار مردم هستید❓
جناب آقای فرماندار چرا احساس می کنید چون در موضع قدرت هستید و تریبون در اختیارتان هست می توانید هر طوری خواستید منتقدین را با انگ منافق و تفرقه انگیز و. .. سرکوب نمایید❓
چه کسی به شما این اجازه را داده که چنین فرض نمایید که این استان چون که با نام یکی از شهرستانهایش که حضرتعالی ساکن آن هستید همنام است به حضرتعالی تعلق دارد و دیگران رعیت شما و غلام بی اختیار شما هستند, و حق هیچ گونه اظهار نظری در خصوص تحولات آن ندارند❓
شاید بنده اصلا بالکل با ایجاد منطقه ی آزاد در استانم مخالف بوده باشم و بخواهم دلایل خود را دایر بر مخالفتم اظهار نمایم, آنوقت منافق و تفرقه انگیز و مخالف نظام خواهم بود❓
چرا بخودتان اجازه می دهید که آنچه را که شما می خواهید را موجب توسعه بدانید و آنچه که ما می خواهیم را موجد تفرقه و نفاق❓
اگر چنین منطقی درست بوده باشد برای چند دقیقه تصور نمایید که ما در موضع قدرت بودیم و شما در جای فعلی ما, که فاقد هر گونه جایگاه اجتماعی از نظر شما هستیم, بودید. و ما خواسته ی تخیلی خود مبتنی بر انتقال پتروشیمی اردبیل به بیله سوار را موجب توسعه و مخالفین با این امر را که مطمئنا حضرتعالی هم در جرگه ی آنها می بودید را موجد نفاق و تفرقه و عامل دودستگی و خاین به نظام می خواندیم. آیا تحمل چنین اظهاراتی را داشتید❓

جناب آقای فرماندار بنده بعنوان یک شهروند ایران اسلامی که اهل این استان هستم خودم را مجاز میدانم که درخصوص تحولات استانم اظهار عقیده و نظر نمایم و به حضرتعالی هم اجازه نمی دهم این حق را از بنده سلب نمایید. و یا اینکه #بخش مورد #انتقاد_مرا #فرع و #بخش مورد #توجه_خود را #اصل بنامی.
وقتی صحبت از ایجاد منطقه ی آزاد می شود بنظر بنده اصل و فرعی در بخشهای آن نمی باشد. طبیعتا “تمامی جوانب موضوع را همگان حق دارند مورد تحلیل و ارزیابی قرار دهند. از نامگذاری منطقه گرفته تا نقشه ی محدوده و منافع و مضار ایجاد و الحاق و…”
بطور مثال بعضی ها عقیده دارند ایجاد منطقه ی آزاد اگرچه ممکن است منافع منطقه ای و استانی را تامین کند اما در صورت عدم توان رقابت یک کشور در بازارهای جهانی ایجاد این مناطق به ضرر منافع ملی است.
بعضی ها ایجاد مناطق آزاد صنعتی و تجاری در یک منطقه ی کشاورزی و دامپروری را مضر بر منابع طبیعی آن منطقه می دانند.
بعضی ها ایجاد مناطق آزاد تجاری و صنعتی در یک منطقه را به نفع اقشار پایین جامعه نمی دانند.
لذا بنده هم بعنوان یک شهروند که متأثر از این تحول خواهم بود مجاز هستم در خصوص هر کدام از بخشهای این تحول که خواستم اظهار نظر نمایم همانگونه که شما هم این حق را دارید. اگر چنان معتقد باشید که میزان حق شما در اظهار نظر بیشتر از ماست این دیگر امر علی حده است. در غیر اینصورت نباید بخودتان اجازه بدهید که بنده را بخاطر انتقادم از بخشی از موضوع منطقه ی آزاد موجد نفاق و تفرقه و خاین به نظام خطاب کنی.

جناب آقای فرماندار شهرستان اردبیل, تا آنجا که بنده می دانم ایجاد منطقه ی آزاد تجاری و صنعتی نه امری سیاسی است و نه مذهبی و کاملا امری اقتصادی و علمی و تجاری است. لذا ضروری است متخصصین امر و تحصیل کردگان و نخبگان منطقه در این ارتباط سنجش و ارزیابی های لازم را انجام بدهند. اظهار نظرات منتقدین استماع شود, کلیه ی جوانب امر اعم از منافع و مضار اقتصادی و اجتماعی و زیست محیطی و… مورد ارزیابی قرار گیرد. در این میان بدیهی است آنچه از همان بادی امر مورد توجه و حتی کشمکش و بگو و مگو بین ذینفعان خواهد بود نام انتخابی برای آن خواهد بود.
شایسته نیست چون در موضع قدرت بوده اید و ذینفعان را به هیچ انگاشته اید و نام مد نظر خود را بر آن انتخاب کرده اید حالا هم هر چه تهمت و توهین و تحقیر از قوم گرایی و نفاق و تفرقه افکنی گرفته تا نسبت دادن منتقدین به قوم بنی اسراییل و خاین به نظام و … از دهن مبارکتان بر می آید براین ذینفعان روا دارید.
ما در ایجاد منطقه ی آزاد اتفاق نظر داریم آنچه موجب بقول شما تفرقه شده نامگذاری آن است.

جناب آقای فرماندار چرا کمی هم تامل نمی کنید که آنکه موجبات تفرقه و نفاق را میخواهد در استان و منطقه دامن بزند همان هایی است که گوش شنیدن حرفهای ذینفعان و منتقدین را ندارد. و خود را حامی منافع ملی و منتقدین را تابع منافع و مطامع شخصی میخواند. خود را حامی دولت و منتقدین را دشمن دولت می خواند.

جناب آقای فرماندار آیا میزان رأیی که به نسبت جمعیت در شهرستان پارس آباد به دکتر روحانی داده شده بود زیادتر بود یا شهرستان اردبیل❓
شما به چه معیاری به خودتان اجازه می دهید که مغانیها را مخالف دولت بخوانید⁉️

سخن آخر درخصوص حذف گمرک اصلاندوز, امیدوارم بپذیرید که آنچه روال معمول است آنست که در چنین مواقعی حتما از استان و یا حداقل مجمع نمایندگان مربوطه کسب نظر کنند, اگر نشده است, کار خلاف روالی انجام گرفته و بازگرداندن آن براحتی قابل حصول بوده و است اما اگر شده و الان فعالیتها برای بازگرداندن آن بیشتر شده است. ما را سرزنش نکنید که به یاد حکایت قسم و دم خروس نیفتیم.

“پاینده باد ایران”
“استوار باد نظام جمهوری اسلامی”
“زنده باد دولت تدبیر و امید”
“سعید احمدی”

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 521
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4872177
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي