11:47:51 - دوشنبه 26 نوامبر 2018
با حضور فرماندار پارس آباد:
یادواره شهدای دانشجو در دانشگاه پیام نور برگزار شد
ارس رسا: یادواره سرداران شهید شهرستان پارس آباد با محوریت شهید دانشجو ابوالحسنی با حضور فرماندار،فرماندهان نظامی و انتظامی، روسا و مدیران دستگاهها در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ، یادواره سرداران شهید شهرستان پارس آباد با محوریت شهید دانشجو ابوالحسنی با حضور فرماندار،فرماندهان نظامی و انتظامی، روسا و مدیران دستگاهها در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور برگزار شد.

فرماندار شهرستان پارس اباد در این مراسم ، هفته بسیج این شجره طیبه را یادگار امام (ره) خواند و یادآور شد: اگر چه جنگ تن به تن تمام شده است اما این عزیزان بیکار ننشسته و همچنان در سنگر دیگری به مبارزه و جهاد مشغول هستند.
وی از خانواده های معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران نیز یاد کرد و گفت: جا دارد این هفته بزرگ را به تمام پدران و مادران و برادران و خواهران و کلا خانواده های معظم شهدا ، ایثارگران ،جانبازان و اسرای ۸سال دفاع مقدس تبریک بگویم چرا که این پیروزی ها مرهون فداکاری این دلاورمردان و زنان است که با فداکاری و از خود گذشتگی توانستند دوری غم از دست دادن خانواده شان را تحمل کنند و خم به ابرو نیاورند.
وی تصریح کرد: امروز باید نسل سوم و چهارم انقلاب وارث این فداکاری و از جان گذشتگی ها بوده و دلیل دشمنی کشورهای غربی و ضد انقلاب را بدانند که چرا اینهمه با ما دشمنی و بد رفتاری می کنند.
فرماندار یادآور شد: امروز ترس دشمن از وحدت و یکپارچگی و پیشرفت و خودباوری و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب است که کشور را به این برهه از اقتدار و توانمندی در منطقه و جهان تبدیل کرده است.
وی گفت: اگر امروز ما در آرامش و آسایش دور هم جمع شده ایم و یا پشت میز دستگاهها نشسته ایم، مدیون خون پاک شهدا و رشادت ها و جانبازی های این عزیزان هستیم که موجب شد ما اکنون اینجا حضور داشته و به تبیین این رویدادها بپردازیم.
او هشت سال جنگ تمام عیار ابرقدرت های شرق و غرب را از واقعیت های جامعه ما در طول حیات انقلاب اسلامی خواند و اظهار داشت؛ اگر گفته می شود بسیج حد و مرز نمی شناسد این یک حقیقت است و از نوجوان ۱۳ ساله همچون مرحمت بالازاده گرفته تا پیرمرد ۷۰ ساله شب و روز به پیکار خصم رفتتد و در سایه وحدت و انسجام و یکدلی نگذاشتند حتی یک وجب از خاک میهن مان به دست دشمن کوردل بیفتد.
علایی با بیان اینکه هیچ چیزی علی الخصوص مادیات دنیا نمی تواند جایگزین شهدا  نزد والدین آنان باشد ،افزود: برخی ها متاسفانه تعمدی یا غیر تعمدی حرفهای دشمن شاد کن میزنند و آب در آسیاب دشمن میریزند و با مباحثی همچون استخدام و امتیازات خاص و ‌… برای خانواده شهدا را پیش میکشند،در حالی که اگر تمام مادیات و لذت های دنیا را برای مادران و پدران شهیدان مهیا کنیم، یک لحظه خلاء فرزندان شان را نمی تواند پر کند.

وی ادامه داد: اینها مردان بزرگی بودند و ارزش هایی را بر جای گذاشتند که برای همگان مسلم و محرز است و حالا اگر عده ای این ارزش ها را می کوبند معلوم است که اصلا به آنها پی نبرده اند و یا اصلا در این مملکت حضور نداشته اند و گرنه کسانیکه آن هشت سال را مرور کنند، می دانند که در تاریخ کشور ما ارزش های بسیاری در دل جنگ رخ داده است.

علایی افزود: متاسفانه مشاهده می شود برخی با القاء کردن تفکرات ضد دفاع مقدسی و شهادت طلبی به جوانان در پی این هستند که الگوهای ارزشمند شهدا را از اذهان جامعه به خصوص جوانان پاک کنند و با جایگزین کردن الگوهایی که از فرهنگ غرب برخواسته است یاد و راه شهدا را که حافظ نظام و ارزشهای اسلامی است خدشه دار نمایند از این رو همه مسئولین و خانواده ها می بایست با هوشیاری کامل در هر مناسبت و برنامه ای یاد و راه شهدا را گرامی بدارند و آنها را به عنوان ارزشمند ترین الگوهای انسانی به جامعه به خصوص نسل جدید معرفی نمایند.

فرماندار شهرستان پارس آباد اظهار داشت: باید مراقب حیله ها و نیرنگهای دشمنان باشیم و نگذاریم مقاصدی که دشمن در هشت سال جنگ تحمیلی به آن دست نیافت در جنگ نرم نیز از دستیابی به آن مایوس کنیم و نگذاریم فرهنگ و هویت و اصالت ایرانی اسلامی ما را به تاراج ببرد.
وی شهدا را بهترین الگو برای جوانان امروز دانست و الگوبرداری از خاطرات و ایدئولوژی جوانان را مناسب ترین شیوه برای پیمودن مسیر زندگی و رسیدن به کمالات عنوان کرد.

 

پر واضح است که در دوران دفاع مقدس برخی از شخصیت ها علی رغم اینکه می توانستند از زندگی بی دغدغه ای برخوردار باشند اما از دنیا و مطامع آن چشم پوشی نمودند و با گام گذاشتن در مسیر ایثار و شهادت خود را به عنوان بهترین الگو و اسوه به مردم جهان به خصوص مسلمین معرفی نمایند به نظر بنده اگر بخواهیم در مسیر رسیدن به جامعه آرمانی گام برداریم می بایست موضوع شهادت و شهدا و فرهنگ ایثار را در جامعه به عنوان نمونه ها و نقاط آرمانی معرفی نماییم.

نشان دادن ظرفیت های شهدا در جامعه اسلامی از لابه لای مردم بسیار اهمیت دارد مثلا دانش آموزی که از پشت میز تحصیل بلند شده و جان خود را فدای ارزشهای متعالی کشور می کند، کشاورز دانشجو ، طلبه و گروههای مختلف در دوران دفاع مقدس نشان دادند علی رغم همه مشکلات می توان آرمانی زندگی کرد، لذا طرح همیشگی دائم شهدا در زندگی انسانها نقش موثر و کارآمدی را در تبیین فرهنگ شهادت و شهد پروری ایفا کند به همین دلیل است که در آیات قرآن کریم ودر روایات معصومین (علیهم السلام) به این موضوع اشاره شده که شهدا زنده هستند ولو اینکه جسمشان از بین رفته اما روح بلند و حرکت آرمان خواهانه ای که در مسیر خداوند از جانشان گذشته اند هرگز فانی نمی شود فلذا علی رغم گذشت چندین قرن از واقعه کربلا، شهدای نینوا به عنوان بزرگترین و متعالی ترین اسوه های بشریت در بین مردم حتی غیر مسلمان از چنان جایگاهی برخوردارند که به عنوان بزرگترین معلمان بشریت و اسوه های همیشه زنده مورد توجه قرار دارند .

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 6986
  • بازدید دیروز: 9891
  • کل بازدیدها: 4934442
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي