17:38:29 - چهارشنبه 2 نوامبر 2022
یک مسئول خبرداد: کشف آثار مربوط به دوره اشکانی در اولتان پارس‌آباد
رئیس گروه باستان‌شناسی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از کشف آثار مربوط به دوره اشکانی در گورستان‌های حریم قلعه اولتان پارس‌آباد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا، روح‌الله محمدی امروز ۱۰ آبان با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در کاوش اضطراری حریم قلعه اولتان پارس‌آباد آثاری از دوره تاریخی اشکانی تا اوایل اسلام و سلجوقی کشف شده است، اظهار کرد: کاوش نجات بخشی در حریم قلعه اولتان پارس‌آباد و در گورستان‌های موجود در این محدوده از ۱۷ شهریور ماه ۱۴۰۱ آغاز شده و تا ۲۰ آبان ماه ادامه دارد.

سرپرست هیات کاوش قلعه اولتان اضافه کرد: کاوش نجات‌بخشی در این محوطه به دنبال آشکار شدن قبور باستانی در پی عملیات راهسازی در محور ارتباطی پارس‌آباد به سربند در محدوده قلعه تاریخی اولتان و با اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث‌فرهنگی در تاریخ ۱۷ شهریور ماه آغاز شد.

 

محمدی ادامه داد: در گورستان‌های مورد کاوش چند دوره تدفین کشف شده است که از آن جمله می‌توان به تدفین‌های جنینی و طاق‌باز مربوط به دوره اشکانی، تدفین‌های اوایل دوره اسلامی که به احتمال قوی مربوط به دوره سلجوقی است و تدفین‌های تابوتی مربوط به دوره اسلامی و حدود قرن‌های شش و هفت اشاره کرد.

رئیس گروه باستان‌شناسی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به احتمال کشف تدفین‌های مربوط به عصر آهن در گورستان دوم این محدوده، گفت: تدفین‌های کاوش شده از حدود ۵ دوره متفاوت هستند که بعد از مطالعات آزمایشگاهی تعیین دوره‌ها به صورت دقیق‌تر انجام خواهد شد و کاوش در گورستان دوم در ۲ کیلومتری گورستان فعلی نیز انجام می‌شود.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 721
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4872377
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي