خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
18/07/15 16:22
شناسه خبر : 29992

۱۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات روستایی به متقاضیان ارائه می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۱۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات روستایی با سود ۴ تا ۶ درصد به متقاضیان ارائه می‌شود که هم‌اکنون عملیات اجرایی این طرح آغاز شده است. ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا به نقل از تسنیم از پارس‌آباد، علی ربیعی عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: به منظور تحقق اشتغال‌زایی مطلوب در سطح کشور ۱۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات روستایی با سود ۴ تا ۶ درصد به متقاضیان ارائه می‌شود که هم‌اکنون عملیات اجرایی این طرح آغاز شده است و تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم اشتغال پایدار را در سطح کشور شاهد باشیم.

وی با اشاره به این که بیشترین تسهیلات به حوزه دام روستایی پرداخت می شود افزود: با توجه به این که متقاضیان بیشتری در این حوزه داریم که ارائه این تسهیلات عمدتا در بخش دام روستایی در نظر گرفته شده و نیاز است به این بخش نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات این حوزه را هر چه سریع‌تر برطرف کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از دلایل اصلی بیکاری در حال حاضر عدم توجه کافی به ظرفیت‌های حوزه کشاورزیاست چرا که بی‌شک می‌توان با استفاده از این قابلیت‌ها در صنایع تبدیلی و تکمیلی و نیز صنایع گلخانه‌های گام‌های اساسی و هدفمند برداشت که این موضوع در حال حاضر نیازمند توجه ویژه است.

ربیعی بیان کرد: انتظار ما این است که توسعه صنایع در مناطق محروم به شکل مناسب ادامه یابد که در این زمینه ارائه تسهیلات از برنامه‌های اساسی و اولویت‌دار است که با بهره کم در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت که امیدواریم در این زمینه توسعه صنایع به شکل ویژه مبنای کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: شرکت‌های صادراتی در استان اردبیل نیازمند اضافه کردن یک سری ویژگی‌ها است که بی‌شک در آن صورت می‌توان از قابلیت‌های موجود در استان به نحو احسن بهره برد که می‌توان از اصلی‌ترین موارد به ورود به بازار آسیای میانه اشاره کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ظرفیت‌های مغان در اشتغال‌زایی نیز گفت: سرمایه‌گذاری‌های بالقوه در این منطقه در حوزه آب و خاک و کشاورزی و تبدیل ۳۵ هزار هکتار اراضی دیم به آبی از عمده‌ترین موارد است و اگر به این شکل ادامه یابد و گرایش به سمت شرکت‌های صادراتی در منطقه ارتقا یابد خروجی آن را در آینده‌ای نزدیک می توان مشاهده کرد.

وی با اشاره به مرزی بودن منطقه نیز بیان کرد: این منطقه به عنوان الگو در امر محرومیت‌زدایی می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد و راه‌اندازی پنجره واحد اشتغال روستایی نیز کمک شایانی به تحقق این امر خواهد کرد.

 قانون وزرات کار ایراد دارد

امام جمعه پارس‌آباد مغان نیز در این جلسه با بیان اینکه قوانین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ایراد دارد، گفت: یکی از عوامل آن بی‌برنامگی در وزارت کار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعید رشادی اظهار کرد: هم‌اکنون بیش از ۱۱ هزار نفر از جوانان تحصیل کرده در منطقه پارس‌آباد مغان بیکار هستند‌ که این مسئله اهتمام ویژه مسئولان را می‌طلبد.

وی افزود : شهرستان مرزی پارس‌آباد مغان ، منطقه حاصلخیزی بوده و ظرفیت‌های فراوانی دارد اما اینکه می‌شنویم، ۱۱ هزار نفر از جوانان منطقه پارس آبادمغان بیکار هستند‌، جای تاسف دارد.

وی تصریح کرد: در حالی بروکراسی سرمایه‌گذاری در ایران خیلی طولانی شده است که منطقه ما نیز از این لحاظ طلسم شده است و اگر کسی بخواهد سرمایه‌گذاری کند چندین ماه می‌دود و در آخر هم به خاطر پروسه اداری از سرمایه گذاری در منطقه پشیمان می‌شود که این مایه تاسف است.