خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
20/09/02 16:33
شناسه خبر : 33119

۳۷ کیلومتر از بزگراه سربند تا سه راهی مشکین شهر طی دو ماه آتی به مناقصه گذاشته می شود

امامی تأکید کرد: اسلام آباد پیشانی ورود به شهرستان پارس آباد است و نسبت به عملیات اجرایی زیرسازی و آسفالت جاده عبوری از داخل اسلام آباد باید هر چه سریعتر اقدام شود. ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا؛ حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در سفر به شهرستان پارس آباد که به دعوت فرماندار شهرستان پارس آباد انجام شده بود، با وی دیدار و گفتگو کرد.

فرماندا ر پارس آباد در این جلسه گفت: طی دو ماه آتی ۳۷ کیلومتر از مسیر ۱۳۵ کیلومتری جاده سربند پارس آباد به سه راهی مشکین شهر به مناقصه گذاشته خواهد شد و مطالعات آن هم انجام شده است‌.

امامی تأکید کرد: اسلام آباد پیشانی ورود به شهرستان پارس آباد است و نسبت به عملیات اجرایی زیرسازی و آسفالت جاده عبوری از داخل اسلام آباد باید هر چه سریعتر اقدام شود.

وی افزود: ساختمان نیمه تمام فرمانداری پارس آباد نیمه کاره رها شده است و اختصاص بودجه برای اتمام این پروژه باید در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار شهرستان پارس آباد افزود: به دلیل جمعیت بالای شهری عمران شهری پارس آباد به مشکلات مالی برخورد کرده و از ۹ محله ۱۳ محله شهری بافت فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی تعریف شده است.

وی گفت: مدیران کل به عنوان دومین شهرستان استان در زمینه تخصیص قیر و طرح بازآفرینی شهری باید با دید ویژه به این شهرستان عنایت داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی گفت: طی فردا پاکت مناقصه پروژه جاده پارس آباد تا سه راهی سربند جهت واگذاری به پیمانکار انجام می‌شود تا عملیات اجرایی این مسیر نیز آغاز شود.

حیدری خاطرنشان کرد: مطالعات کل محور از سه راهی صحرا تا گرمی بیله سوار و پارس آباد تا مشکین شهر انجام شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی افزود: مورد دیگر طرح مسکن ملی است که تمامی زمین های مورد نیاز برای قشر های هدف تامین شده است و تا به امروز زمین ۴۷۰ واحد از این طرح جهت اجرا در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است و اگر مازاد بر این نیز متقاضی وجود داشته باشد در اختیار بنیاد مسکن قرار خواهیم داد.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار داشت: ۲۸۰ واحد از واحدهای طرح مسکن مهر تحویل متقاضیان داده شده و ۲۰۰ واحد دیگر نیز آماده تحویل است از متقاضیان خواهشمندیم سریعا واحدهای خود را تحویل گیرند و اگر نواقصی هم وجود دارد با پیمانکار حل نمایند.

حیدری تاکید کرد: از تمامی مسئولان استان خواهشمندیم دست به دست هم دهند تا با همکاری هم دیگر مجوز ماده ۲۳ پروژه سربند تا سه راهی مشکین شهر اخذ شود و ردیف ملی مجزا برای این پروژه تخصیص داده شود.

وی از پیشرفت ۹۰ درصدی طرح جامع شهرستان پارس آباد خبر داد و گفت: طی هفته آتی بازنگری طرح جامع شهری با حضور شهردار انجام و اقدامات لازم برای مابقی این طرح عملیاتی خواهد شد.

حیدری همچنین از انجام توافقاتی در زمینه طرح بازآفرینی شهری خبر داد و یاداور شد: از فرماندار محترم شهرستان درخواست داریم با حمایت از این طرح نسبت به تسریع این پروژه مشارکتی کمک نمایند.