16:11:41 - پنج‌شنبه 17 نوامبر 2022
مدیرکل دامپزشکی اردبیل:
۳ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه طیور در برابر آنفلوانزا واکسینه شدند
 مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: با هدف پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، سه میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه طیور در برابر این بیماری در اردبیل واکسینه شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ، بهلول تکلوی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از بیماری‌هایی است که سرعت شیوع آن بالا است و در بین پرندگان تلفات زیادی را به همراه دارد و از بیماری‌های مشترک انسان و حیوانات به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: در استان اردبیل هیچ‌گونه علائمی از این بیماری مشاهده نشده و با توجه به آغاز فصل مهاجرت پرندگان، سعی بر این است تا با شناسایی پرندگان مبتلا به این بیماری از انتشار ویروس جلوگیری شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: همه ساله در ۴۶ آبگیر و تالاب استان بیش از چهار میلیون قطعه پرنده مهاجر و بومی زمستان‌گردانی می‌کنند که امسال نیز پیش‌بینی می‌کنیم تعداد پرندگان مهاجر به آبگیرهای استان افزایش پیدا کند.

تکلوی افزود: پرندگان مهاجری که سال گذشته به استان مهاجرت کرده و در سرشماری جمعیت آنها مورد توجه قرار گرفته بالغ بر ۱۳ هزار و ۵۰۰ قطعه بوده که از گونه‌های مختلف نظیر پلیکان، گاز، اردک و خودکا بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار گونه مورد پایش و مراقبت قرار گرفته و عملیات واکسیناسیون برای سه میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه انجام شده است.

تکلوی به راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص پی.سی. آر آنفلوانزای حاد پرندگان در استان اشاره کرد و ادامه داد: پیش از این نمونه‌ها به استان گیلان ارسال می‌شد و در مدت زمان پنج روز تا یک هفته شاهد ارسال جواب آزمایش‌ها بودیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل بیان کرد: با راه‌اندازی آزمایشگاه پی.سی. آر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان امیدواریم به سرعت پاسخ آزمایش را دریافت و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 500
  • بازدید دیروز: 2294
  • کل بازدیدها: 4900383
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي