خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
18/11/01 19:28
شناسه خبر : 30506

‍ جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان پارس آباد برگزار شد

نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد با حضور فرماندار و هیئتی متشکل از کارشناسان اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل برگزار شد. ...

به گزارش پایکاه اطلاع رسانی ارس رسا، نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد با حضور فرماندار و هیئتی متشکل از کارشناسان اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل برگزار شد.
فرماندار شهرستان پارس آباد، از لزوم همکاری و توجه بیشتر مدیریت اداره کل کتابخانه های استان به این شهرستان سخن گفت و گفت: وسعت ، جمعیت ، پتانسیل و پهنه شهرستان پارس آباد در مقایسه با دیگر شهرستانها به جز مرکز استان غیر قابل قیاس است و به همین منوال توجه به این شهرستان نیز می بایست در شان و منزلت این شهرستان باشد.
دکتر علایی ، انتخاب مکان و موقعیت مناسب برای کتابخانه های عمومی را نیز مهم دانست و تشریح کرد: هر چه قدر مکان و موقعیت کتابخانه های عمومی مناسب و در نقاط پرتردد و پر ترافیک باشد،در جذب مردم و علاقمندان نیز تاثیر گذار خواهد بود.
رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد، رونق کتابخانه های عمومی را سبب ارتقاء روابط مردم و نهادینه شدن فرهنگ عمومی در جامعه عنوان کرد و گفت: نزدیکی و انس گرفتن مردم با کتاب و کتابخوانی کیفیت آموزش و سطح فرهنگ جامعه را ارتقاء بخشیده در نتیجه موجبات نشاط و رضایت مندی مردم از زندگی و تلطیف و آلام و تسکین روحیات شهروندان می شود.
وی به جلب توجه و نظر مساعد مراکز و انجمن های غیر دولتی و خیرین و علاقمندان و فعالان اجتماعی فرهنگی هنری برای جهاد در راستای تامین و توزیع نقش کتابخانه های عمومی توسط متولیان این نهاد را در شهرستان پارس آباد متذکر شد و افزود: فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی مصداق بارز جهاد در راه خدا بوده و نقش مهم و راهبردی در پیشبرد اهداف عالیه نظام و انقلاب دارد.
فرماندار پارس آباد استقبال متولیان از دانشگاهیان و دانش آموزان را نیز در توسعه و بهبود وضعیت این فرهنگ در شهرستان پارس آباد مطلوب دانست و گفت: یکی دیگر از رههای تحریص و تحریک مردم و جامعه به سمت کتاب و کتابخوانی تسلیح دانشگاهیان و دانش آموزان و مراکز آموزشی و علمی به عضویت در کتابخانه هاست به شرطی که زمینه لازم برای عضویت جامعه هدف و تامین مطالباتشان مهیا باشد.

رضا امیرپور