16:17:56 - پنج‌شنبه 17 نوامبر 2022
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل:
اردبیل قطب تأمین و ذخیره گوشت کشور شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی، استان اردبیل یکی از ۴ قطب کشور در تأمین گوشت قرمز انتخاب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا , نادر تقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در قالب طرح تهاتر دام سنگین و سبک با نهاده‌های دامی قرار شده شرکت‌های تولید محصولات کشاورزی عملیات خرید و کشتار دام را با همکاری پشتیبانی امور دام انجام دهد.

وی تصریح کرد: در این طرح بیش از ۱۰۰ هزار رأس دام سبک و ۱۰ هزار رأس دام سنگین با هدف تأمین و ذخیره‌سازی گوشت قرمز و عرضه آن به بازار در ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان انجام می‌شود تا شاهد تنظیم قیمت گوشت در بازار باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی مناسبی را برای تأمین و تنظیم قیمت گوشت در بازار انجام می‌دهد تا با تولید و ذخیره‌سازی مناسب، پاسخگوی نیاز بازار بوده و جلوی واردات گرفته شود.

تقی‌زاده مصرف روزانه کشور را ۲۰۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: با اجرای این طرح امیدواریم علاوه بر تأمین نیاز داخلی، امکان صادرات نیز فراهم آید تا با کیفیت‌ترین گوشت وارد چرخه مصرف شود.

وی استان اردبیل را با داشتن سه میلیون و ۱۷۰ هزار واحد دامی جز قطب‌های تولید دام سنگین و سبک عنوان کرد و ادامه داد: تولید گوشت در این استان ۲۹ هزار و ۳۰۰ تن است که ۱۴ هزار تن آن به مصرف داخلی رسیده و ۱۵ هزار تن مازاد تولید را داریم که به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی خوبی را در حمایت و پشتیبانی از دامداران انجام داده تا با خرید تضمینی گوشت و ذخیره‌سازی آن، شرایط مطلوبی را در عرضه این محصولات شاهد باشیم.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 512
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4872168
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي