13:06:47 - شنبه 9 سپتامبر 2017
پورحسین:
آزمایش ایدز پیش از ازدواج باید اجباری شود/ آمار دقیقی از مبتلایان به ایدز وجود ندارد
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر لزوم اجباری شدن آزمایش ایدز پیش از ازدواج، گفت: متاسفانه آمار دقیقی از مبتلایان به این بیماری وجود نداشته و آمار واقعی کتمان می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ، شکور پورحسین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت اجباری شدن آزمایش ایدز پیش از ازدواج، گفت: آزمایش سفلیس به صورت اجباری پیش بینی شده اما آزمایش اچ. آی. وی، کاملا اختیاری بوده و اجباری و ضروری نیست بنابراین نیاز است آزمایش ایدز نیز اجباری شود.

آمار دقیقی از مبتلایان به بیماری ایدز در کشور وجود نداشته و آمار واقعی کتمان می شود/ کنترل بهتر بیماری با اعلام دقیق آمارها

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی، بیماری ایدز را آسیب و معضل اجتماعی فراملی دانست و با بیان اینکه آمار دقیقی از مبتلایان به بیماری ایدز در کشور وجود نداشته و آمار واقعی کتمان می شود، افزود: آمار مبتلایان به این بیماری بسیار بیشتر از تعداد آماری است که از سوی دستگاه ها ارائه می شود و در این آمارها سیاه نمایی وجود دارد این در حالی است که اگر آمار دقیقی از مبتلایان به این بیماری داشته باشیم کنترل آن راحت تر و از گسترش آن در جامعه جلوگیری می شود.

مبتلایان به بیماری ایدز باید شناسایی و تحت درمان و حمایت همه جانبه قرار گیرند

پورحسین با تاکید بر اینکه مبتلایان به بیماری ایدز باید شناسایی و تحت درمان و حمایت همه جانبه قرار گیرند، تصریح کرد: آگاهی دادن به مردم وظیفه تمامی سازمان های دولتی و NGO ها و مراکز خصوصی است.

ایدز بیماری است و نباید با بیماری به عنوان یک تابو برخورد کرد

این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری اینکه ایدز بیماری است و نباید با بیماری به عنوان یک تابو برخورد کرد، گفت: متاسفانه نوع نگاه به ایدز آن را تابو کرده است در حالی که اگر اطلاعات جامعه و سطح آگاهی مردم به ویژه نوجوانان و جوانان در مورد این بیماری و راه های انتقال آن به ویژه انتقال از طریق روابط جنسی افزایش یابد در کاهش آمار این بیماری بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

پیشگیری از ایدز باید در مدارس به دانش آموزان آموزش داده شود

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه پیشگیری از ایدز باید در مدارس به دانش آموزان آموزش داده شود، ادامه داد: آگاهی برخی اولیای مدرسه و دانش آموزان از مسائل مربوط به این بیماری شامل راه های انتقال و عوامل تاثیرگذار بر روی این بیماری بسیار کم است و برای همین به این بیماران انگ زده می شود بنابراین باید در در دروس راهنمایی و دبیرستانی به اطلاع رسانی های مناسب در مورد این بیماری توجه شود.

اطلاع رسانی مهمترین راهکار پیشگیری از بیماری ایدز است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اطلاع رسانی مهمترین راهکار پیشگیری از بیماری ایدز است، تصریح کرد: وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت باید اقدامات پیشگیرانه ای مناسبی را در این رابطه انجام دهد./

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 5610
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4805225
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي