13:01:54 - چهارشنبه 26 فوریه 2020
معاون سیاسی استاندار اردبیل:
آزمایش مثبت کورونا در اردبیل گزارش نشده است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: تا کنون هیچگونه آزمایش مثبت ویروس کورونا در استان اردبیل گزارش نشده است و جواب آزمایش ۴ نفر منفی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ به نقل از استانداری اردبیل، بهروز ندایی در نشست کمیته دانشگاهی با روابط عمومی ها و اصحاب رسانه در رابطه با کورونا ویروس جدید در محل سالن رجایی استانداری اظهار کرد:طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی ۲۵نفر در استان اردبیل مشکوک به کرونا طبق نظریه پزشکان بستری شدند و جواب آزمایش ۴نفر از این بیماران منفی است و نتیجه نمونه بقیه تا به حال اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه مرجع اصلی اطلاع رسانی این ویروس دانشگاه علوم پزشکی است:هرگونه آموزش و اطلاع رسانی و اعلام اخرین وضعیت این ویروس جدید در استان اردبیل از طریق دانشگاه علوم پزشکی به اطلاع شهروندان می رسد.

معاون سیاسی استاندار اردبیل تصریح کرد: در صورت امکان از برگزاری جلسات غیر ضروری و تجمعات در ادارات و امکان عمومی خوداری شود.

وی ادامه داد: مدیریت این موضوع فراگیر سخت است باید تمام دستگاه ها و مردم به منظور پیشگیری همکاری لازم را با همدیگر داشته باشند.

ندایی افزود: این ویروس نادشناخته است و تا کنون دارویی در رابطه با مقابله این ویروس کشف نشده و مهار آن در صورت شیوع سخت است و باید با پیشگیری این بحران را پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد:شهروندان و کارکنانی که در تعطیلی و مرخصی به سر می برند باید از مسافرت تفریحی و غیر ضروری خوداری کنند و اینکه استان اردبیل استان سبز و عاری از ویروس شتاخته می شود باید همکاری لازم برای کنترل و پیشگیری اعمال شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل گفت: مرز بیله سوار که محل ورود مسافران کشور جمهوری آذربایجان است بخوبی کنترل شده و تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر افراد ناقل در این محل اعلام نشده است.

در این جلسه رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز ضمن اعلام آمادگی برای پیشگیری و ارایه آموزش به شهروندان گفت:تاریخچه این ویروس از سال۲۰۰۲ به نام سارس شروع شده و در سال۱۰۱۲به نام مرس که منشا آن عربستان بوده انتشار یافت و بخوبی کنترل شد.

قدرت اخوان اکبری افزود: ویروس جدید کورونا نیز که منشا اصلی آن چین است و تنها راه پیشگیری عمل به اقدامات پیشگیرانه و اطلاعیه های بهداشت و درمانی می باشد.

وی با بیان این در صورت مثبت بودن آزمایش ها در استان نحوه پیشگیری تغییر می یابد گفت: تا بحال هیچ نمونه ای مثبت اعلام نشده و در صورت مثبت بودن نتایج باید همگان روی این موضوع حساس باشند.

اخوان اکبری استعمال قلیان در اماکن عمومی را ممنوع اعلام کرد و افزود: شهروندان و جوانان از استعمال قلیان خوداری کنند و نسبت به آموزش های بهداشتی نهایت همکاری را داشته باشند.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1770
  • بازدید دیروز: 7996
  • کل بازدیدها: 4871577
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي