20:51:27 - چهارشنبه 22 نوامبر 2017
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری؛
اختصاص ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح های اشتغال فراگیر در شهرستان پارس آباد
معاون فرماندار شهرستان پارس آباد در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان پارس آباد از اختصاص ۲۰۰ هزار میلیارد ریال به طرح اشتغال فراگیر از محل اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه سال۹۶ خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا،‍ چهارمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان پارس آباد ظهر امروز سه شنبه با حضور معاون فرماندار ، معاونین تعاون و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل و رئیس اداره و اعضای کارگروه شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار گردید.
دشتی معاون کارآفرینی و اشتغال مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در این جلسه از تخصیص ۲۰۰ هزار میلیارد ریال به طرح اشتغال فراگیر در کشور خبر داد و افزود:سهم استان اردبیل از این طرح ۵۸۰۰ میلیارد ریال در قالب طرح اشتغال فراگیر میباشد که توسط کارگزاران اشتغال هر استان به متقاضیان اعطا خواهد شد.
دشتی با اشاره به اینکه در طول سالهای اخیر دوره های خوبی در زمینه کارورزی در استان به وقوع پیوسته است،تصریح کرد:خوشبختانه سهم شهرستان پارس آباد از این دوره ها در سطح مطلوبی قرار دارد که با توجه این دوره ها امیدواریم وضعیت خوبی در زمینه اشتغال از طریق پرداخت این تسهیلات در شهرستان پارس آباد فراهم شود.
هوشنگ رحیمی معاون تعاون اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز در این جلسه از تخصیص رقم ۶۷۰ میلیارد ریالی این طرح به شهرستان پارس آباد سخن گفت و گفت:متقاضیان اشتغال و کارآفرینی که اغلب از طریق تشکیل تعاونی و… امکان پذیر خواهد بود،میتوانند با مراجعه به دستگاه های متولی و یا از طریق ثبت نام در سامانه که بواسطه ۸ بانک عامل پرداخت خواهد شد،طرح تسهیلات اشتغالزایی دریافت نموده و یا طرحهای قبلی خود را توسعه دهند.
رحیمی با تاکید بر اینکه این طرح مزایای بسیار خوبی نسبت به سایر طرحها و تسهیلات اشتغال زا دارد،گفت:در این طرح ۲ درصد یارانه به متقاضی شهری پرداخت میشود اما اگر متقاضی در روستا طرح خود را پیاده نماید۲درصد دیگر نیز برای وی یارانه مازاد در نظر گرفته میشود. اگر روستای مورد نظر جزو روستاهای محروم باشد ۲درصد دیگر نیز به محروم بودن منطقه یارانه پرداخت میشود و اگر روستا محروم و در منطقه مرزی باشد۳ درصد دیگر نیز بابت مرزی بودن منطقه به طرح یارانه تعلق میگیرد که سر جمع حدود ۹درصد یارانه برای این طرح در روستاهای محروم مرزی تخصیص می یابد که مزایای فوق العاده ای برای متقاضیان این طرح ها محسوب میشود.

گنجی رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان پارس آباد نیز از تخصیص این تسهیلات به متقاضیان مشمول در زمینه کشاورزی خدمات و صنعت میسر دانست و افزود:این طرح در ۲۲ رسته رایج در کشور که ارجح بر دیگر مشاغل است،طراحی و در اختیار متقاضیان قرار میگیرد.
او با بیان اینکه مطالعات در این طرح آماده و در یک پکیج قرار داده شده،تصریح کرد:هم آیین نامه ها و هم تسهیلات مناسب مهیا شده و تنها اراده و همت مضاعف لازم است تا به نحو مطلوب از این اعتبارات در مناطق محروم بهره برداری شود.
گنجی هدف از اجرای این طرح را بازگشت نیروهای بومی به مناطق محلی خصوصا روستاها و در راس آنها توسعه اشتغال و کارآفرینی عنوان کرد و بازگشت نیروی کار بومی و ساماندهی و تعمیم اشتعال تخصصی در کشور را هدف اصلی آن توصیف کرد.

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1505
  • بازدید دیروز: 1190
  • کل بازدیدها: 4902578
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي