11:07:09 - پنج‌شنبه 27 جولای 2017
یادداشت
از آتنا تا بنیتا؛ خردسالان قربانی مجرمان سابقه دار !
نصر: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ آتنا اصلانی دختر ۸ ساله ی پارس آبادی در حالیکه چند قدم با پدرش فاصله داشت به کام آزار جنسی و شکنجه و مرگ رفت.

ارس رسا / وقتی که خبر مرگ آتنا در شهر و فضای مجازی پیچید همه جا پر شد ازانواع سوز و گداز ها وهمدردی ها با خانواده ی اصلانی.
همانند یک سال و اندی پیش که خبر تجاوز و قتل ستایش انواع واکنش ها را برانگیخته بود این بار نیز خبر قتل آتنا به تیتر یک مطبوعات و رسانه ها تبدیل شد و واکنش مردم و مسئولین را در پی داشت.
مردم خشمگین و داغدار پارس آباد به خیابان آمده و خواستار اشد مجازات برای قاتل آتنا شدند، هموطنان دیگر نیز از جای جای ایران در غم از دست دادن این کودک ۸ساله در فضای مجازی با این خانواده همدردی می کردند و حس انزجار خود را از قاتل وی نشان می دادند.
در این میان نیز افراد زیادی چه متخصص و چه غیر متخصص به اظهار نظر های متعدد می پرداختند، برخی خانواده ی مقتول را مقصر می دانستند که آنچنان که باید مراقب فرزند خود نبوده اند و عده ای هم از کرده ی قاتل خشمگین بوده و خواستار سنگسار برای وی بودند، عده ای هم عقیده داشتند که تدوین آموزش های جنسی در برنامه های درسی مدارس امری است ضروری که فقدان آن روز به روز بیشتر لمس می شود و عده ای دیگرهم به مجریان عدالت انتقاد می کردند، به خصوص اینکه قاتل آتنا مجرم با سابقه ای بوده که به عقیده ی آنان تاکنون آنگونه که باید و شاید به سزای اعمال خود نرسیده بود.
۲۹ تیرماه ۱۳۹۶پدر بنیتا در حالیکه خودرویش روشن بوده برای بستن در پارکینگ از پرایدش پیاده می‌شود و در این لحظات مرد جوانی برای سرقت خودروی پراید به سرعت پشت فرمان خودرو می‌نشیند و پس از حرکت به صورت دنده عقب وارد خیابان اصلی شده و بلافاصله از محل حادثه متواری می‌شود. این ماجرا در حالی است که پدر بنیتا با دیدن این صحنه، خود را به جلوی خودرویش می‌اندازد و سعی می‌کند مانع سرقت خودرو و ربوده شدن کودک هشت‌ماهه‌اش بشود اما این تلاش‌ها نیز فایده‌ای ندارد و سارق جوان به سرعت پا به فرار می‌گذارد.
۴مرداد ماه ۱۳۹۶ اینبار خبر مرگ بنیتا در فضای مجازی پیچیده است. افراد زیادی در فضای مجازی ابراز همدردی کرده اند. همسایه ها و هم محله ای های بنیتا  در غم از دست دادن کودک ۸ماهه اندوهگین و ناراحتند.
خبرمرگ بنیتا باز هم تبدیل به موضوع داغ در رسانه ها می شود و باز هم مردم خواستار اشد مجازات هستند. احساسات تک تک افراد جامعه به شدت جریحه دار شده است.
اینبار اما برخی انگشت اتهام را به سمت پدر خانواده نشانه می روند که نباید کودک ۸ ماهه را هرچند برای لحظاتی در ماشین تنها می گذاشت و عده ای دیگر نیز از وضعیت نابسمان اقتصادی گله دارند و کسانی هم از اعتیاد به عنوان عامل اصلی این جرم یاد می کنند.
هر چه که هست پس از گذشت چند روز دیگر مردم این سرزمین آتناها و بنیتا ها را از یاد خواهند برد و هر کسی غرق در مسایل و مشکلات و درگیری های خود خواهد شد و تا اتفاق ناگوار دیگری کمتر کسی به فکر مسایل و آسیب های اجتماعی این دست خواهد افتاد.
متاسفانه مجرمان این دو پرونده ،هر دو افراد سابقه داری بودند که حق حیات را از این کودکان گرفتند.
ماجرای آتنا و بنیتا شاید با مرگ این دو کودک معصوم تمام شده و پرونده ی آن ها بسته می شود ولی لزوم رصد دائمی وضعیت روانی مجرمان سابقه‌داری که آزادانه در جامعه زندگی می‌کنند بیش از پیش احساس می شود. در میان این مجرمان برخی دیگر نیز به واسطه ی سند و ضامن و برخی دیگر هم به وسیله ی به اصطلاح ریش به گرو گذاشتن و انواع خواهش و تمنا ها آزادانه در جامعه زندگی می کنند که هرکدام می توانند پتانسیلی برای تکرار این دست اتفاقات ناگوار باشند.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 490
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4872146
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي