12:49:02 - پنج‌شنبه 11 مه 2017
امام زمان (عج) ولادتی مخفیانه داشتند/ تقسیم دوران زندگی امام دوازدهم به ۴ دوره
یک کارشناس مذهبی با اشاره به ولادت مخفیانه امام زمان (عج) از تقسیم شدن دوران زندگی ایشان به ۴ دوره سخن گفت.

به گزارش ارس رسا ، سلمان محمدی کارشناس مذهبی در گفت وگو با خبرگزاری میزان گفت: امام دوازدهم (عج)
لقب‌های بسیاری دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به مهدی، خاتم، حجت، صاحب الامر، صاحب الزمان، قائم و خلف صالح اشاره کرد.
وی ادامه داد: امام زمان (عج) در سحرگاه نیمه شعبان سال ۲۵۵ قمری در سامرا متولد شدند و فرزند بزرگوار امام حسن عسکری (ع) که امام یازدهم هستند، به شمار می‌روند.
محمدی تصریح کرد: با شهادت امام حسن عسکری (ع)، امام زمان (عج) در سن ۵ سالگی عهده دار منصب امامت شیعیان شدند و براساس آنچه که در روایت‌ها به آن‌ها اشاره شده، تا آن زمان هیچ فردی از وجود مبارک آن حضرت آگاهی نداشت.
وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: امام دوازدهم (عج) تولدی مخفیانه داشتند از این جهت ولادت ایشان بی شباهت به ولادت حضرت موسی (ع) و حضرت ابراهیم (ع) نیست.
این کارشناس مذهبی توضیح داد: با وجود تدابیر امنیتی شدیدی که جاسوسان و مأموران خلیفه عباسی برای کنترل منزل امام یازدهم (ع) اعمال کرده بودند، آقا امام زمان (عج) در پانزدهمین روز از ماه شعبان قدم به جهان هستی گذاشتند.
وی یادآور شد: دوران زندگی امام زمان (عج) به ۴ دوره تقسیم می‌شود که دوره نخست شامل تولد ایشان تا غیبتشان است و دوره دوم غیبت صغرا حضرت مهدی (عج) را شامل می‌شود.
محمدی خاطرنشان کرد: همچنین دوره‌های سوم و چهارم به ترتیب شامل دوره غیبت کبرا امام زمان (عج) و دوره حکومت این حضرت می‌شود.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 179
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4871835
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي