11:51:26 - جمعه 10 دسامبر 2021
نماینده مردم پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار در مجلس؛
بیله سوار مرکزیت منطقه آزاد می شود
نماینده مردم پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار در مجلس به سفر دبیر مناطق آزاد به استان اشاره کرد و گفت: قرار شد تصمیم‌گیری نهایی بعد از رایزنی با مجمع تشخیص مصلحت اعلام شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا، عباس جهانگیرزاده نماینده پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی در برنامه زنده رادیویی و تلویزیونی گفت: در سفر دبیر مناطق آزاد استان و بازدیدی که از چهار منطقه مورد نظر برای راه اندازی منطقه آزاد داشتند قرار شد تصمیم‌گیری نهایی بعد از رایزنی با مجمع تشخیص مصلحت اعلام شود

وی با بیان اینکه بیشترین تمایل برای اعلام منطقه آزاد محدوده شهرستان بیله سوار است گفت: این منطقه دارای گمرک و موقعیت مرزی مطلوب است.

جهانگیرزاده خاطرنشان کرد: سایر مناطق استان نیز در طی سال‌های آینده می‌توانند به محدوده منطقه آزاد اضافه شوند و کل استان از مزایای منطقه آزاد تجاری بهره مند خواهند شد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد: به دنبال سفر رئیس جمهور و بازدیدی که وزیر جهاد کشاورزی از شمال استان داشتند پنج هزار تن نهاده دامی در بین دامداران منطقه توزیع شده است.

جهانگیرزاده به وضعیت تنش آبی و خشکسالی اشاره کرد و گفت: با مجوز کشوری قرار است ۱۲۰ هزار رأس صادرات دام انجام شود که سهم استان اردبیل ۱۰ هزار رأس است و مقرر شده به قیمت ۶۲ هزار تومان صادرات دام انجام شود.

وی در ادامه به طرح قرارداد کشاورزی اشاره کرد و گفت: این طرح در ۱۵ استان کشور به صورت پایلوت اجرا می‌شود که استان اردبیل یکی از این استان هاست که دولت در تأمین نهاده‌ها، یارانه‌ها و مشوق‌های حمایتی را برای زارعین در نظر گرفته است.

مغان ظرفیت تولید ۴ میلیون تن محصولات کشاورزی دارد

نماینده پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی ظرفیت تولید محصولات کشاورزی را در منطقه مغان ۴ میلیون تن اعلام کرد و افزود: برای صادرات این محصولات بازارهای هدف در کشورهای آسیای میانه و حوزه قفقاز و اوراسیا در نظر گرفته شده تا امکان ارزآوری برای کشور از این مسیر فراهم آید.

جهانگیرزاده در مورد قیمت تضمینی محصولات کشاورزی نیز تصریح کرد: با اعلام به موقع قیمت تضمینی محصولات کشاورزی مشکلات فعالان این عرصه برطرف شده و به راحتی می‌توانیم تولید خود را با کیفیت مناسب انجام دهیم.

وی اظهار کرد: رعایت الگوی کشت با توجه به شرایط خشکسالی و کم آبی بسیار مهم است و ما انتظار داریم در کشت پاییزه در کنار اصلاح شبکه آبیاری به نوع کشت توجه شود.

نماینده مردم پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی از سفر وزیر نیرو در هفته آینده به شمال استان و بازدید از رود ارس خبر داد و خاطرنشان کرد: سد «خدافرین» و «قزقلعه سی» با ۹۰ درصد پیشرفت در مرحله تکمیل است و انتظار می‌رود وزارت نیرو برای رسوب زدایی سد میل مغان اعتبار مناسب را تأمین می‌کند.

جهانگیرزاده ادامه داد: در کنار دفاع از حقابه استان در ارس ما امیدواریم ضرر و زیان ناشی از عدم تخصیص آب به کشت تابستان و بهاره جبران شود و آب منطقه‌ای به جای مطالبه حق و حقوق تأمین آب ضرر و زیان کشاورزان را نیز جبران کند.

وی تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر متناسب با شرایط خشکسالی بذر مقاوم تولید نشده و مرکز تحقیقات کشاورزی نتوانسته است شرایط مطلوبی را در روند تولید و عرضه بذور جدید فراهم آورد.

عدم پرداخت ۷۰ درصد بیمه کشاورزان

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تأخیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی در پرداخت نکردن به موقع ضرر و زیان کشاورزان در شرایط خشکسالی بیان کرد: صندوق تنها ۳۰ درصد ضرر و زیان کشاورزان را پرداخت کرده و ۷۰ درصد این منابع هنوز پرداخت نشده است.

جهانگیرزاده پایین بودن تناژ تولید در هر هکتار را در کنار کیفیت پایین بذر تولیدی یادآور شد و افزود: امیدواریم روند معیوب در این زمینه اصلاح شود.

وی از راه اندازی مجتمع صنایع تبدیلی در پارس آباد با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی خبر داد و اظهار کرد: با راه اندازی این طرح صنعتی برای ۴۰۰ نفر در منطقه مغان اشتغال ایجاد می‌شود.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی استخراج نفت مغان را امیدبخش و با پیشرفت مطلوب توصیف کرد و گفت: تا عمق ۴ هزار متری فعالیت‌های تحقیقاتی ادامه دارد و هم اکنون ۴۰ نفر از مردم منطقه در این پروژه مشغول فعالیت هستند.

جهانگیرزاده از راه اندازی هفت دکل تلفن همراه در شمال استان خبر داد و بیان کرد: قرار است با ۲۲.۵ میلیارد تومان دکل‌های جدید تا پایان سال در منطقه راه اندازی شود.

وی تکمیل چهار کیلومتر کمربندی بیله سوار و سرعت اجرایی چهارخطه بیله سوار به گرمی را با تلاش پیمانکاران مناسب و رو به جلو اعلام کرد و گفت: محور پارس آباد به سربند با ۸۰ درصد پیشرفت مراحل پایانی آسفالت ریزی را سپری می‌کند که در صور مساعد بودن شرایط جوی این پروژه تا آخر سال به زیر بار ترافیک می‌رود.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی افزود: پیشرفت چهارخطه سربند به مشگین شهر ۲۳ درصد است و پیمانکار با ۱۶۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در حال احداث این محور ارتباطی است که قرار است با پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکار و تأمین ۸۵ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور و ۱۵۰ میلیارد تومان فاینانس بانک عامل این بزرگراه روند اجرایی سریع‌تر به خود بگیرد.

جهانگیرزاده راه اندازی دستگاه «ایکس ری» کامیونی را در گمرک بیله سوار، تعیین تکلیف نیروهای قراردادی، شرکتی و کار معین را تا آخر سال به همت دولت سیزدهم، نصب دستگاه «ام ار آی» را در بیمارستان پارس آباد و آغاز عملیات احداث درمانگاه تأمین اجتماعی را با دو میلیارد تومان در بیله سوار از پیگیری‌ها و وعده‌های مسئولان اعلام کرد.

وی در پایان گفت: مرکز درمان بستر اصلاندوز تجهیز و راه اندازی شده ولی برای مردم منطقه قول دادیم تا با صدور مجوز زمینه احداث بیمارستان در شهرستان مرزی اصلاندوز فراهم آید.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 169
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4871825
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي