0:28:20 - یکشنبه 26 دسامبر 2021
معاون فرهنگ و ارشاد اردبیل:
تئاتر شادمانه در گرمی برگزار می‌شود
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: پنجمین جشنواره تئاتر شادمانه بعد از سال‌ها وقفه در گرمی برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا، سعید نوریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در اردبیل، اظهار کرد: در بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان اردبیل آثار منتخب در سالن‌های تئاتر و با حضور تماشاگران به روی صحنه خواهد رفت و تمامی گروه‌های نمایش موظف به اجرای عمومی هستند.

وی تصریح کرد: بعد از جشنواره اجرای عمومی گروه‌های هنری حاضر در جشنواره انجام خواهد شد تا بعد از ۲ سال تعطیلی سالن‌های تئاتر، شور و نشاط بار دیگر به این سالن‌ها بازگردد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: با توجه به فروکش کردن بیماری کرونا سالن‌های تئاتر و سینما با ظرفیت مناسب فعالیت خواهند کرد ولی همچنان تاکید ما بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

نوریان برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر را در مناطق مختلف یادآور شد و افزود: جشنواره تئاتر مغان مرداد ماه و جشنواره تئاتر خلخال نیز آبان ماه برگزار شد و در اواخر آذر جشنواره تئاتر مشگین‌شهر برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بیست و یکمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر مغان سال آینده در پارس‌آباد و با حضور گروه‌های برتر برگزار می‌شود.

نوریان از برگزاری پنجمین دوره جشنواره تئاتر شادمانه در گرمی خبر داد و اضافه کرد: بعد از سال‌ها وقفه این جشنواره را سال آینده در گرمی و با اجرای عمومی شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا در هر شهرستان جشنواره‌های تخصصی هنری و سینمایی را برگزار کنیم تا از این ظرفیت در شناسایی استعدادها و توانمندی‌های نمایشی استان استفاده شود.

نوریان درخشش هنرمندان عرصه تئاتر را در جشنواره فجر یادآور شد و اظهار کرد: امسال تلاش بر این است تا ۲ گروه منتخب تئاتر استان در این جشنواره خوش بدرخشند.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در مورد آخرین وضعیت سینماهای استان نیز تصریح کرد: اکران فیلم در سینماهای استان اردبیل به شرایط عادی بازگشته و با توجه به وضعیت آبی در اردبیل، با تمام ظرفیت امکان اکران فیلم در سینماهای اردبیل وجود دارد.

وی فعال بودن ۲ سینمای انقلاب و قدس را یادآور شد و گفت: در سایر شهرستان‌ها به جای سینما از ظرفیت مجتمع‌های فرهنگی و هنری با هدف اکران فیلم‌های سینمایی استفاده می‌کنیم.

نوریان از اکران فیلم‌های منتخب جشنواره فجر در ۲ سینمای قدس و انقلاب خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم تا همزمان با تهران، فیلم‌های منتخب جشنواره فجر در این ۲ سینما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده تا علاقه‌مندان از این رویداد سینمایی استفاده کنند.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 428
  • بازدید دیروز: 1190
  • کل بازدیدها: 4901501
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي