خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
21/12/25 23:52
شناسه خبر : 33953

توسعه بزرگراه اردبیل – پارس‌آباد با هدف کاهش تصادفات مرگبار

استاندار اردبیل گفت: توسعه بزرگراه اردبیل به مشگین‌شهر و پارس‌آباد با هدف کاهش بار ترافیکی این مسیر و تصادفات مرگبار در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار دارد. ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا به نقل از خبرنگار مهر، سید حامد عاملی در جریان بازدید از بزرگراه اردبیل به مشگین و اتصال به پارس‌آباد اظهار کرد: امروز بازدیدی را از بزرگراه اردبیل به سمت پارس‌آباد داشتیم تا شاهد تکمیل هر چه سریع‌تر این مسیر پرتردد و حادثه‌خیزی باشیم که مردم در عبور و مرور از این محور با مشکلاتی روبه‌رو هستند.

وی تصریح کرد: در چند قطعه این محور ارتباطی در حال اجراست که قرار شد در اوایل سال آینده مسیر پارس‌آباد به سربند تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و از سربند به بران نیز بخش عظیمی از پروژه با تلاش پیمانکاران و تأمین اعتبار مورد نیاز به انجام برسد.

استاندار اردبیل یکی از دغدغه‌های اصلی را تأمین مطالبات پیمانکاران و جلب رضایت آنها در سرعت دادن به اجرای پروژه اعلام کرد و گفت: قرار شد با پیگیری‌ها و از محل منابع سفر رئیس جمهور بخشی از مطالبات پیمانکاران در این محور ارتباطی پرداخت شود تا سرعت اجرای بزرگراه پارس‌آباد به مشگین‌شهر را شاهد و ناظر باشیم.

عاملی افزود: البته پیمانکاران در رفع معارض و تداخل زیرساخت‌ها با برخی اشکالات و ایراداتی روبه‌رو بودند که قرار شد علاوه بر تأمین منابع مالی پیمانکاران، این تعارض و تداخلات برطرف شده و امکان سرعت گرفتن پروژه در چند جبهه کاری به وجود آید.

وی ضرورت تکمیل بزرگراه اردبیل به مشگین‌شهر را در اوایل سال آینده یادآور شد و خاطر نشان کرد: این محور ارتباطی شمال استان را به جنوب و مرکز وصل خواهد کرد و امکان تردد ایمن را برای شهروندان، گردشگران و مسافران به وجود می‌آورد.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از محور اردبیل به مشگین و سه راهی مشگین به سربند و پارس‌آباد ما قادر خواهیم بود علاوه بر کاهش بار ترافیکی این مسیر تردد ایمنی را نیز ایجاد کنیم و کمکی به توسعه بخش کشاورزی تولیدات و صنایع تبدیلی وابسته داشته باشیم.

وی بیان کرد: ضرورت توسعه این محور از آنجاست که اتصال اردبیل به شمال استان با توجه به اجرای پروژه پایاب سد خداآفرین می‌تواند به ترانزیت بیشتر کالاها به مرکز کشور کمک کرده و به نوعی در تقویت اقتصاد منطقه نیز راهگشا باشد.