خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
22/10/21 19:15
شناسه خبر : 34227

تولیدکننده نباید دغدغه‌ای به غیر از تولید و اشتغال داشته باشد

اردبیل- دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نباید دغدغه‌ای به جز تولید و اشتغال داشته باشند. ...

به گزارش ارس رسا به نقل از خبرنگار مهر، سید عبدالله طباطبایی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: قوانین متعدد دست و پاگیر باید از سر راه سرمایه‌گذاران برداشته شود تا بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری با رفع موانع بتوان به تقویت نظام اشتغال و تولید کمک کرد.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب همه ساله مسیر را برای مسئولان ترسیم و مشخص می‌کند و این مجلس، دولت و مسئولان اجرایی هستند که باید با زدودن قوانین متعدد و دست و پاگیر، موانع را از پیش روی سرمایه‌گذاران بردارند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: شایسته نیست تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در مسیر پیشرفت کشور دچار سردرگمی شده و یا صدور مجوز، آنها ماه‌های طولانی در ادارات دچار بلاتکلیفی و سهل‌انگاری شود.

طباطبایی ضرورت سرعت دادن به صدور مجوزها را در کنار حذف قوانین مزاحم یادآور شد و افزود: متأسفانه با بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مختلف برای سرمایه‌گذاران تله انفجاری و سیم خارداری درست کردیم که گذر از آن بسیار مشکل و همراه با گرفتاری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هر چند استان اردبیل چهره صنعتی ندارد اما در تولید برخی محصولات و صادرات آن جز استان‌های پیشرو کشور بوده و بهتر است همچون تولیدات کشاورزی جلوی خام‌فروشی‌ها در صنایع مختلف نیز گرفته شود.

طباطبایی مشکلات زیرساختی در شهرک صنعتی شماره یک و ۲ اردبیل را یادآور شد و اضافه کرد: این شهرک‌ها حتی از ابتدایی‌ترین امکانات که راه دسترسی مناسب است، بی‌بهره هستند و در این زمینه به عنوان یک مشکل اساسی ما به عنوان مدعی‌العموم ورود پیدا کردیم.

وی بیان کرد: در کنار توسعه طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی اردبیل، ما به راحتی می‌توانیم پیوست‌های زیست محیطی را نیز مورد توجه قرار داده و از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان واقعی حمایت کنیم.

طباطبایی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: باید فضای شهرک‌های صنعتی به گونه‌ای باشد که به محض ورود به این مجموعه‌ها تولید، اشتغال و رونق کسب و کار به عینه مشاهده شود و ما بتوانیم حس خوبی را در این مجموعه‌ها داشته باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل تصریح کرد: استان اردبیل قابلیت‌های بی‌نظیر صنعتی و معدنی دارد که نمونه آن گرمی به عنوان قطب شیرآلات و پارس‌آباد قطب صنایع فرآوری محصولات باغی و کشاورزی است که با حمایت‌های همه‌جانبه می‌توان در این حوزه موفق عمل کرد.