17:21:19 - دوشنبه 20 ژوئن 2016
رئیس کل دادگستری اردبیل خبر داد
ثبت ۲ هزار و ۳۰۰ طلاق توافقی در اردبیل
رئیس کل دادگستری استان اردبیل از ثبت ۲ هزار و ۳۰۰ طلاق توافقی در اردبیل طی یک سال گذشته خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد علی قاصدی پیش از

13921004000347_PhotoAظهر امروز در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در نشست مطبوعاتی در اردبیل اظهار کرد: از شش ازدواج رخ داده در سطح کشور یک ازدواج منتهی به طلاق می‌شود که نظیر این آمار را در اردبیل شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از این طلاق‌ها در سه تا چهار سال اول زندگی اتفاق افتاده است، افزود: از ۳ هزار و ۲۰۰ پرونده طلاقی که در استان اردبیل شکل گرفته ۲ هزار و ۳۰۰ طلاق به شکل توافقی رخ داده است. رئیس کل دادگستری استان اردبیل از ثبت ۲ هزار و ۳۰۰ طلاق توافقی در اردبیل طی یک سال گذشته خبر داد.

قاصدی با بیان اینکه آمار نگران‌کننده‌ای را در مورد طلاق شاهد هستیم که همه متولیان امر به ویژه دستگاه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در این زمینه اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند، بیان کرد: اگر فکری اساسی در این زمینه انجام نشود قطعا با مشکلات و آسیب‌های جدی روبه‌رو خواهیم شد.

وی اهمیت موضوع طلاق و رفع آسیب‌های ناشی از آن را با اهمیت توصیف کرد و گفت: اهمیت موضوع به حدی است که معضل طلاق و راه‌های حل آن و چاره‌اندیشی در این زمینه به جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کشیده شده به طوری که راهکارهای پیشنهادی برای حل این مشکلات و آسیب‌ها ارائه شده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: هر چند منشأ بسیاری از این آسیب‌ها معضلات اقتصادی است اما در کنار آن اعتیاد و گسترش مصرف مواد مخدر نیز به عنوان یک معضل اساسی قابل تامل است.

قاصدی عنوان کرد: نگاه ما به طلاق و رفع این آسیب باید یک نگاه فرهنگی در تقویت بنیان‌های خانواده و همچنین ارائه مشاوره‌های قبل و بعد از ازدواج باشد.

وی افزود: دادگستری در این زمینه مراکز مشاوره‌ای را در خود مجموعه قبل از صدور احکام طلاق تشکیل داده تا زوجین برای حل مشکلات و دعاوی خود از راهنمایی‌ها و هدایت‌های این مرکز مشاوره استفاده کنند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل همچنین از کاهش ۱۳ درصدی جرایم و ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی، زندان و پزشکی قانونی خبر داد و یادآور شد: وضعیت رو به‌ بهبودی را در این حوزه شاهد هستیم.

خبرگزاری فارس

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 666
  • بازدید دیروز: 7817
  • کل بازدیدها: 4945508
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي