خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
21/11/30 13:44
شناسه خبر : 33908

حلقه‌های صالحین بسیج مکتب اصلی تربیت فرهنگی جوانان است

پارس‌آباد - امام جمعه شهرستان پارس آباد گفت: بسیج برگرفته از نیروهای مخلص و جوانی است که مکتب اصلی تربیت و راه خود را حلقه های صالحین می دانند. ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی که در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه شهرستان پارس آباد سخن می‌گفت با بیان اینکه نگاه دوراندیش امام خمینی (ره) در تأسیس بسیج در ۵ آذر ماه سال ۱۳۵۸ موجب پیروزی کشور در هشت سال دفاع مقدس شد، اظهار کرد: ارتش بیست میلیونی بسیج شجاعانه و دلاورانه در برابر دشمن ایستاندند و نگذاشتند ذره‌ای از خاک وطن به تسخیر دشمن بعثی در آید.

وی بر ادامه دادن راه شهدا و بسیجیان دوران انقلاب و دفاع مقدس در عصر حاضر تاکید کرد و افزود: بسیج امروزه باید کارهای تربیتی و فرهنگی را در اولویت قرار دهد تا این ریشه ناگسستنی و متحد بسیجیان در عرصه‌های مختلف کشور به نسل‌های آینده نیز انتقال یابد.

خطیب جمعه شهرستان پارس آباد تشکیل حلقه‌های صالحین در بسیج و تربیت نوجوانان و جوانان را بسیار ارزشمند عنوان کرد و گفت: یک بسیجی باید در جامعه الگوی دیگران بوده و در همه عرصه‌های علمی، مذهبی و فرهنگی درخشان باشد.

حجت الاسلام باقری بنابی به برگزاری باشکوه اجتماع بسیجیان شهرستان پارس آباد اشاره کرد و ادامه داد: این مراسم نشان داد وقتی نام بسیج در میان باشد همه اقشار مختلف مردم در هر سن و با هر موقعیت شغلی با اخلاص و افتخار زیر بیرق اتحاد و همدلی بسیج لبیک سر خواهند داد.

وی به سالروز ترور و شهادت شهید فخری زاده و شهید شهریاری نیز اشاره کرد و گفت: کشورمان از زمان پیروزی انقلاب شاهد ترور ۱۷ هزار دانشمند و عالم بوده است و دشمنان باید بدانند که راه پیشرفت و توسعه ملت ما را با شهادت دانشمندان نمی‌توانند ببندند.

امام جمعه پارس آباد از آسفالت و بهسازی راه اسلام آباد خبر داد و افزود: اقدامات مناسبی هم جهت ایمن سازی راه مغان سر انجام شده و امیدواریم هر چه سریع‌تر تمامی راه‌های این شهرستان چهار بانده شود.

حجت الاسلام باقری بنابی در ادامه مردم را به تقوای فردی و جمعی دعوت کرد و گفت: غفلت از خدا و حسابرسی فرشتگان الهی موجب گناه می‌شود و انسان باید در تمامی اعمال خویش خدا را ناظر بر اعمال خود بداند.

وی خانواده را بنیان مقدس از نگاه قرآن کریم عنوان کرد و افزود: خانواده اولین و مهم‌ترین کانون اجتماعی و محل شکل گیری باورها و اعتقادات است که از یک نسل به نسل دیگر انتقال می‌یابد