15:32:56 - شنبه 3 ژوئن 2023
خبر بد از طرح ساماندهی استخدام کارکنان و تبدیل وضعیت استخدامی | دولت با طرح ساماندهی و حذف پیمانکاران مخالف است؟
آخرین اخبار و جزئیات جدید درباره طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای شرکتی و قراردادی و حذف پیمانکاران اعلام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس شورای اسلامی، همچنان در مرحله رفع ابهام است. بر اساس طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، همه شرکتی‌ها در نهادهای دولتی و عمومی با بیش از دو سال سابقه، قرارداد مستقیم و استخدام می‌شوند. با رفع ابهامات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، تکلیف ساماندهی نیروهای شرکتی و قراردادی و تبدیل وضعیت آنها و مشمولان طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت مشخص می‌شود. ساماندهی نیروهای شرکتی و قراردادی و تبدیل وضعیت آنها در طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت گنجانده شده است. به به گفته کارگران شرکتی و پیمانکاری، سخنان اخیر رئیس سازمان امور اداری و استخدامی درباره طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، این پیام را می‌رساند که دولت با طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و حذف پیمانکاران مخالف است.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور روز سه‌شنبه «۹ خرداد ماه ۱۴۰۲» با حضور در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری به برخی سوالات شهروندان پاسخ داد. لطیفی در پاسخ به تماسی درباره شرکت‌های پیمانکاری و جزئیات استخدام نیروهای شرکتی تحصیلکرده توضیح داد: دولت برای استخدام نیروهای شرکتی ایثارگر تلاش‌های خوبی انجام داده است اما جذب نیرو در دستگاه‌ها باید با آزمون و متناسب با نیازهای آن صورت گیرد.

به این ترتیب، رئیس سازمان امور استخدامی، جذب نیروهای شرکتی را به برگزاری آزمون منوط دانسته است؛ این در حالیست که براساس طرح ساماندهی استخدام که در مجلس در حال رفع ابهام است، همه شرکتی‌ها در نهادهای دولتی و عمومی با بیش از دو سال سابقه، قرارداد مستقیم و استخدام می‌شوند.

به گفته محمدزاده، یک پرستار شرکتی، سخنان اخیر لطیفی به معنای به رسمیت نشناختن طرح ساماندهی‌ استخدام کارکنان دولت است و این پیام را می‌رساند که دولت با طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و حذف پیمانکاران مخالف است.

این پرستار با بیان اینکه «کدام آزمون؟ منظورشان چه آزمونی‌ست، ما سال‌ها زحمت کشیده‌ایم و با حداقل حقوق ساخته‌ایم، حالا حرف از آزمون به میان می‌آورند؟» اضافه می‌کند: بخش عمده‌ای از وظایف درمانی کشور برعهده‌ی نیروهای شرکتی‌ست در سایر نهادها هم اوضاع به همین ترتیب است؛ وقتِ کار کردن و زحمت کشیدن ما به درد می‌خوریم و بار بر دوش‌مان می‌گذارند، وقت استخدام و امنیت داشتن که می‌رسد، ما رد صلاحیت می‌شویم و نیاز به آزمون داریم؟!

این پرستار تاکید می‌کند: نیروهای شرکتی نهادها به چیزی کمتر از تبدیل وضعیت و حذف کامل پیمانکاران رضایت نمی‌دهند و دولت موضع خود را شفاف و روشن در قبال طرح ساماندهی مشخص کند؛ آقای لطیفی هر بار آب پاکی را روی دست نیروهای زحمتکش نهادها می‌ریزد و هر بار نمایندگان مجلس اطمینان می‌دهند که طرح تصویب می‌شود، کدام را باور کنیم؟!

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی درباره طرح ساماندهی استخدام کارکنان چه گفت؟

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: ۱۲۴ هزار مجوز استخدامی برای کسانی که روابط کاری در قالب طرحی و شرکتی داشتند، صادر کرده‌ایم.

میثم لطیفی، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف تحقیقاتی موسسات سازمان تات اظهار کرد: بر اساس بخشنامه ابلاغی به تمام ادارات و نهادهای دولتی، مقرر شد پرداخت حق‌الزحمه نیروهای شرکتی به صورت مستقیم به خود شخص صورت گیرد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی بیان کرد: این بخشنامه به وزارت کار ابلاغ شده است و پرداخت حق‌الزحمه حقوق نیروهای شرکتی به شرکت‌ها غیرقانونی است.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی در خصوص ظرفیت سنجی کمبودهای نیروی انسانی رسمی در دستگاه‌ها و نهادهای دولتی کشور افزود: براساس نیاز واقعی دستگاه های خدمات‌رسان از ظرفیت های قانونی برای استخدام استفاده می شود که فقط پارسال ۱۲۴ هزار مجوز استخدامی در دستگاه‌های اجرایی صادر شده است.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی تصریح کرد: برای حل مشکلات افرادی که به صورت طرحی، قراردادی و شرکتی در این مجموعه ها فعالیت دارند و هنوز موفق به استخدام رسمی نشده‌اند، شرط سن برای استخدام حذف خواهد شد و براساس محاسبه سنوات خدمت گذشته، محاسبه می‌شود.

میثم لطیفی، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: افرادی که جذب آن‌ها مربوط به قبل از بهمن ۱۴۰۰ بوده است، دستگاه‌های اجرایی باید مسائل مربوط به خدمات ایثارگران را برای آن‌ها اجرایی کنند؛ بخشنامه‌ای نیز در این خصوص صادر کرده‌ایم.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی درباره آخرین وضعیت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت گفت: بخشنامه مشترکی را در فروردین ماه، برای سازمان برنامه و بودجه و وزارت کار تهیه کرده‌ایم و منتظر هستیم که این بخشنامه مورد تایید قرار گیرد و آن را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کنیم.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 3879
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4803494
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي