10:16:53 - سه‌شنبه 21 سپتامبر 2021
معاون سیاسی سپاه پاسداران:
دوران نه شرقی،نه غربی تمام شده است
سردار جوانی معاون سیاسی سپاه نوشت: رفتار غرب و غرب‌گرایان در ماجرای سند همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین، نمونه‌ای برجسته از این رفتارهای مغایر با منافع ملی است. در سال‌های گذشته، این نوع موضع‌گیری‌ها در حالی انجام شده که اولاً دیگر بلوک‌بندی شرق و غرب همانند گذشته وجود خارجی ندارد، ثانیاً نگاه به آسیا و منطقه برای حل مسائل و مشکلات کشور، از یک منطق قوی برخوردار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ معاون سیاسی سپاه معتقد است دوران نه شرقی، نه غربی تمام شده و بلوک‌بندی شرق و غرب نداریم.

جوانی می‌گوید مهم‌ترین مانع تقویت همکاری با چین و روسیه، غرب‌گرایان‌ هستند

یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران، در سرمقاله هفته‌نامه صبح صادق، ارگان مطبوعاتی نمایندکی ولی‌فقیه در سپاه، نوشته «غرب و غرب‌گرایان در دهه‌های اخیر، بزرگ‌ترین مانع پیوستن ایران به سازمان‌های منطقه‌ای یا تقویت روابط با قدرت‌های مهم آسیایی بوده‌اند

در سال‌های اخیر هرگاه دلسوزان واقعی، برای حل مشکلات بزرگ اقتصادی ایران، بر تقویت ارتباط و همکاری با روسیه و چین تأکید کرده‌اند و گام‌های عملی اولیه را برداشتند، همگان شاهد بودند غرب و غرب‌گرایان چگونه بر این سیاست تاختند.

رفتار غرب و غرب‌گرایان در ماجرای سند همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین، نمونه‌ای از این رفتارهای مغایر با منافع ملی است».

او به شعار نه شرقی، نه غربی هم اشارتی داشته و نوشته «این نوع موضع‌گیری‌ها در حالی انجام شده که دیگر بلوک‌بندی شرق و غرب همانند گذشته وجود خارجی ندارد…».

از تقویت رویکرد آسیایی ایران، غرب و غرب‌گرایان ضرر می‌کنند؛ از همین‌رو با دادن آدرس غلط، جمهوری اسلامی را به عدول از سیاست نه شرقی، نه غربی متهم می‌کنند و سیاست درست آسیاگرایی کشور را با عنوان سیاست شرق‌گرایی مغایر با شعارهای انقلاب می‌خوانند». #سیاسی / خبرآنلاین

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 334
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4871990
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي