15:30:40 - شنبه 5 ژانویه 2019
دو مدیر موفق یادگار چهار شهید سرافراز
شاید برای اولین بار در تاریخ ۴۰ ساله انقلاب بوده باشد که در راس یک مجموعه و مشخصا در راس یک فرمانداری یا حتی استانداری و بخشداری، رئیس و مرئوس ، هر دو از یک مجموعه و هر کدام یادگار دو شهید سرافراز بوده باشند.

ارس رسا – رضا امیرپور / شاید برای اولین بار در تاریخ ۴۰ ساله انقلاب بوده باشد که در راس یک مجموعه و مشخصا در راس یک فرمانداری یا حتی استانداری و بخشداری، رئیس و مرئوس ، هر دو از یک مجموعه و هر کدام یادگار دو شهید سرافراز بوده باشند.
اما این روزها در شمالی ترین نقطه از مدار صفردرجه مرزی دو مدیر موفق و گمنام منتسب به چهار شهید دو برادر هستند که بر حسب لیاقت و شایستگی توانسته اند با اثبات خود به این سمت منصوب شوند.
برای کسانی که با شخصیت،منش و کردار علی علایی برادر شهیدان حسینقلی و مراد علایی؛ فرماندار نیک نفس شهرستان پارس آباد در شمالی ترین نقطه از مدار صفر مرزی بین دو کشور ایران و آذربایجان ، آشنایی مختصری دارند، شاید تعریف و تمجید سخن نامفهوم و مته به خشخاش زدن باشد.علی ایحال رفتار و صداقت او برای همه، حتی کسانی که آشنایی مختصری با وی دارند،مسجل بوده و بزرگواری اش شهره خاص و عام است.
و نیز خوشبختانه مدیریت،درایت و عملکرد او نیز به مانند صداقتش جایی برای بحث و تبادل نظر باقی نگذاشته است.
حمایت چند ده هزار نفری مردم فهیم و باشعور شهرستان پارس آباد در دومین و سومین دوره از انتخابات شورای شهر پارس آباد؛حمایت ها و نهایتا بدرقه تاریخی مردم خلخال در دوره شهرداری این مرد ناتمام،انتخاب بجا و شایسته سالارانه استاندار اردبیل در حمایت از یادگار سردار شهید همه و همه نوک سوزنی از شایستگی،درایت و مدیریت مثال زدنی فرماندار این روزهای شهرستان پارس آباد است که نیازی به گفتنش نیست.
قدردانی و احیای ارزش های انقلاب و خانواده شهدا و ایثارگران و رزمندگان تنها بخش کوچکی از کارنامه این فرماندار ساعی در این دوره کوتاه چند ماهه است که شاید کمتر مدیری در دریای مشکلات و چالش های بی پایان این منطقه، احیای این ارزش ها به ذهنش خطور کرده باشد.
و اما کشف استعدادها و احیای یکی ازعناصر ارزشی ، کوشا و توانمند این فرمانداری و یادگار دو شهید والامقام ، که سالها در این مجموعه گمنام مانده و بهره گیری از استعدادها و نبوغ این عنصر مجرب و متعهد که وجودش برای فرمانداری غنیمت است، از دیگر شاهکارهای این فرماندار محبوب و مردمی است که دردوره فرمانداری او اتفاق افتاده است.
محمدزاده برادر شهیدان عادل و محمد محمدزاده از مدیران سخت کوش اما خاضع و بی ادعایی ست که یک تنه فرمانداری پارس آباد را در سختی ها و مشکلات یاری و همراهی کرده، اما هرگز ادعایی مبنی بر مدیریت و درایتش در انظار عمومی جلوه نداده و از خودستایی و خود بزرگ بینی دوری جسته است، ویژگی بارزی که شاید برخی ها در سطح و رده پایین تر از او، از کاه کوه ساخته و زمین و زمان را برای مطرح کردن خود به هم دوخته و دستگاه عظیم پروپاگاندا برای خود دست و پا کرده اند تا شاید از نمد انقلاب کلاهی برای خود بدوزد.
در وصفِ درایت و مدیریت دکتر علایی همین بس، که پس از انتصاب او به سمت فرماندار شهرستان پارس آباد تا روزها و هفته ها فوج فوج طرفدار و هواخواهان او به میمنت حضورش در فرمانداری پارس اباد به صف شده و انتصابش را جشن گرفتند.
علایی در طول مدت زمان کوتاه مدیریتی، در اولین وحله به سراغ ساماندهی دستگاه مدیریتی خود رفت و محمدزاده را به دلیل حضور چندین ساله و شناخت او از مکانیزم اجرایی شهرستان، بعنوان معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری انتصاب کرد تا توسعه را از سیستم داخلی دستگاه اجرایی شهرستان که مرکز سقل سیاسی منطقه است،آغاز کرده باشد.
انتصاب ندایی بعنوان معاون امور عمرانی و حاجی پور بعنوان معاون سیاسی،امنیتی،اجتماعی که هر دو سابقه حضور در پست معاونت را تجربه کرده و مرتبط با پست سازمانی و رشته تخصصی شان مدارج مدیریتی را طی کرده اند، از دیگر دستاوردهای مقتضی و قابل تقدیر علایی در قامت فرماندار این شهرستان است.
و این بود قصه اعتماد و احیاء نیروهای ارزشی و عمل به فرمان رهبر انقلاب که فرموده: هر زمانی که به رزمندگان و نیروهای ارزشی انقلابی اعتماد کرده ایم،مایوس نشده ایم، استراتژی موفقی که در مدت زمان کوتاهی جواب داد و توانست افق روشنی از موفقیت و امیدواری به آینده را در چهره و اذهان مردم ولایتمدار این منطقه ترسیم نماید.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 2777
  • بازدید دیروز: 9569
  • کل بازدیدها: 4939802
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي