خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
22/11/18 19:00
شناسه خبر : 34325

دیدار هیئت ستاد اجرایی فرمان امام با مدیر عامل شرکت ملی پارس

رجبی با تحسین دانش و تجربیات نیروهای بومی شرکت پارس در اصلاح و تولید بهینه برخی از بذور زراعی از جمله کلزا زمستانه و ذرت هیبرید ۷۰۴، این شرکت را از شرکتهای موفق در کشور دانست. ...


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس  ؛ صبح امروز آقایان مهندس رجبی ، مهندس سعادتی پور به ترتیب مدیر دامپروری و مشاور هلدینگ کشاورزی، مشاور تولیدات دامی و نیز مهندس دهقان مشاور کشاورزی ستاد اجرایی فرمان امام با مهندس حمید صولت مدیر عامل شرکت ملی پارس دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار مدیر عامل شرکت ضمن خیر مقدم به مهمانان با شرح مختصری از تاریخچه تاسیس و اهم فعالیت های دومین بنگاه اقتصادی_کشاورزی کشور، این شرکت را بعنوان پایلوت تولید بذور استراتژیک در کشور توصیف کرده و افزود، شرکت ملی پارس نماد بارز تولید مبتنی بر توانایی و اتکا به دانش نیروی بومی است که توانسته گامهای مهمی در ارتقا دانش کشاورزی و دامی در کشور بردارد که از این حیث آماده همکاری و انتقال دانش و تجربیات خود به سایر شرکتهای و هلدینگ های کشاورزی و دامی کشور از جمله ستاد فرمان امام است.

همچنین مهندس صولت با بیان اینکه مجموعه شرکت پارس با تأسی از منویات رهبر معظم انقلاب و با عمل به شعار سال، در صدد تولید مبتنی بر دانش بنیان هست که با افتتاح طرح و پروژه های زیربنایی و تولیدزا، امسال ضمن افزایش راندمان تولیدی گامی مهم در تحقق چشم اندازهای ترسیمی شرکت برداشتند که این شرکت با برنامه ریزی صورت گرفته و با همکاری دانشگاهها و پارکهای علم و فناوری در آینده نزدیک به یکی از شرکتهای دانش بنیان تولید بذور تبدیل خواهد شد تا بتواند تحقیقات و دانش تولید بذری خود را نیز به سایر مراکز آموزشی و کشاورزی در کشور انتقال دهد.

مدیر عامل شرکت ملی پارس با بیان اینکه این شرکت در زمینه دامپروری نیز فعالیت دارد که با عرضه تولیدات دامی، بخشی از نیاز بازار گوشتی و لبنی شمال غرب کشور را تامین میکند ، همچنین صولت با تشریح تاریخچه فعالیت دامپروری در شرکت پارس افزود، با تصمیم مدیران قبل با تغییر فعالیت واحد دامپروری از پرورش گوسفنداری به گاو شیری، ظرفیت دامی شرکت به بیش از ۲ هزار راس دام رسیده است که برنامه ریزی آتی مدیریت شرکت نسبت به توسعه زیربنایی واحد دامپروری و افزایش ظرفیت دامی به ۴ هزار راس است که با تکمیل و افتتاح این پروژه، ظرفیت تولیدات گوشتی و شیری شرکت به دوبرابر افزایش خواهد یافت.

در ادامه این دیدار مهندس رجبی مدیر دامپروری و مشاور هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان امام ضمن تقدیر از مدیر عامل شرکت ملی پارس با تشریح مختصری از فعالیتهای ستاد امام در زمینه فعالیت های کشاورزی و دامی در کشور، از  شرکت ملی پارس بعنوان یکی از شرکتهای مهم و معتبر در تولیدات زراعی و دامی کشور قلمداد کردند و افزود این شرکت با فعالیت های موفق و مستمر در تولید و تامین برخی از واریته های زراعی نقش بی بدیلی در پیشرفت صنعت و دانش کشاورزی داشته است.

رجبی با تحسین دانش و تجربیات نیروهای بومی شرکت پارس در اصلاح و تولید بهینه برخی از بذور زراعی از جمله کلزا زمستانه و ذرت هیبرید ۷۰۴، این شرکت را از شرکتهای موفق در کشور دانست.

در پایان این دیدار هیئت ستاد اجرایی فرمان امام با حضور در مزارع ذرت و کارخانه پروسس بذر شرکت بازدید بعمل آوردند.