18:43:56 - چهارشنبه 16 نوامبر 2022
استاندار اردبیل خبر داد؛
رشد سرانه مطالعه در استان اردبیل
ما به یک عزم ملی و برنامه‌ریزی اساسی و تخصصی در راستای توجه اساسی و پایدار مردم استان و تقویت فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی نیاز داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا به نقل از مهر، سیدحامد عاملی عصر سه‌شنبه در بازدید از کتابخانه‌های عمومی اردبیل اظهار کرد: براساس گزارش‌های ارائه شده از سوی دستگاه‌های مربوطه، سرانه مطالعه در مرکز و کل استان اردبیل در حال رشد بوده که این یک شاخص امیدبخش و مهمی است.
وی با بیان اینکه هر کس کتاب بخواند قطعاً آگاهی، توقعات و مطالبات او بیشتر می‌شود، گفت: ما به یک عزم ملی و برنامه‌ریزی اساسی و تخصصی در راستای توجه اساسی و پایدار مردم استان و تقویت فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی نیاز داریم.
استاندار اردبیل بیان کرد: مطالعه کتاب‌های گوناگون در عموم حوزه‌ها، در پیشرفت هر جامعه‌ای و تصمیم‌گیری‌های درست و پرهیز از اقدامات غلط تأثیرگذار است.

عاملی با اشاره به اثرات منفی استفاده بی‌حد و مرزی از فضای مجازی افزود: رفع این اثرها از فضای فکری و روحی فرد به سادگی انجام نمی‌شود و در این زمینه خانواده‌ها می‌توانند استفاده کودکان و نوجوانان از فضای مجازی را کنترل و در چارچوب مشخصی قرار دهند و فرزندان عزیز خود را با کتاب و کتاب‌خوانی آشنا کنند.
وی افزود: یک کتاب فاخر و ارزشمند در هر حوزه‌ای، تجربیات گران‌بهای یک شخص و یک نسل از زمان خود را بیان می‌کند که باید به کتاب‌ها از این زاویه دید هم برای درک عمق معنایی آن‌ها نگاه کرد.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1539
  • بازدید دیروز: 7996
  • کل بازدیدها: 4871346
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي