11:59:43 - سه‌شنبه 17 مارس 2020
شهرستان پارس آباد پیشرو در مبارزه با ویروس کرونا
کنترل و پیشگیری ، درمان یکی از اقداماتی است که توسط مدافعان سلامت شهرستان پارس آباد بدون وقفه در بیمارستان تازه تاسیس شهدای پارس آباد در خط مقدم مبارزه و کنترل آن توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان پارس آباد انجام می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ شهرستان پارس آباد جزو اولین شهرستان های استان اردبیل است که در اویل اسفندماه سال جاری میهمان ناخوانده ای بنام ویروس کرونا (کووید ۱۹) در آن پدیدار شد با شیوع این بیماری شایعاتی زیادی در خصوص آمار و ارقام مبتلایان در فضای مجازی منتشر شد،اما با هوشیاری مسئولین شهرستان پارس آباد و کار تیمی کارکنان خدوم فرمانداری شهرستان پارس آباد و در راس آن حاجی پور فرماندار جوان و پرتلاش شهرستان پارس آباد با تشکیل اولین کارگروه سلامت و امنیت غذایی با محوریت مبارزه با شیوع و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا دست بکار شدند.

از اقدامات بسیار حائز اهمیت و تاثیر گذار کارگروه سلامت شهرستان تصمیم به ضدعفونی و گندزدایی معابر و اماکن عمومی توسط اکیپ سلامت شهرستان بود طبق ادعای کارشناسان بهداشت سلامت نقش بسزایی در کنترل و مبارزه با ویروس کرونا در شهرستان پارس آباد دارد که به خوبی اجرا و عملیاتی می شود، البته طرح ابتکاری تولید روزانه ۵۵۰۰ لیترمحلول پرکلرین توسط تیم مرکز بهداشت شهرستان به  اسماعیلی در ضد عفونی و گندزدایی معابر و اماکن عمومی حائز اهمیت بود که در اولین فرصت تولید و در اختیار کارگروه سلامت شهرستان قرار گرفت و در حال حاضر نیز تولید و توزیع می شود.

در ادامه تعطیلی چهار روزه بازار و در حال حاضر تعطیلی تا اطلاع ثانوی آن با مدیریت و فرماندهی مهندس حاجی پور فرماندار جوان و پرتلاش شهرستان پارس آباد ، یکی از اقدامات اثرگذار با همکاری اعضای شورای تامین، شهرداری ، اصناف و بازاریان در راه مبارزه و کنترل ویروس کرونا در شهرستان پارس آباد بود که الگوی خوبی برای دیگر شهرستان های استان بود که اقدام مشابه ای را توسط دیگر شهرستانهای درگیر با ویروس کرونا در حال عملیاتی شدن می باشد قطعا نتیجه مثبت آن در روزهای آتی در آن شهرستان ها نیز نمایان خواهد شد .

در کنار اقدامات پیشگیرانه و کنترل ویروس کرونا ، نباید از زحمات دیگر ارگانها و نهاد شهرستان از جمله سپاه ناحیه مقامت شهرستان در تولید و تامین ماسک و مواد ضد عفونی کننده مورد نیاز شهرستان چشم پوشی کرد که الحق و النصاف مثل همیشه در کنار مردم در کنترل و پیشگیری نقش بسیار حیاتی را ایفا می نمایند.

اما علاوه بر کنترل و پیشگیری ، درمان یکی از اقداماتی است که توسط مدافعان سلامت شهرستان پارس آباد بدون وقفه در بیمارستان تازه تاسیس شهدای پارس آباد در خط مقدم مبارزه و کنترل آن توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان پارس آباد انجام می شود.

امیدواریم با همراهی و مشارکت مردم شهرستان پارس آباد و پیوستن به پویش ” #در_خانه_بمانیم ” بزودی ویروس کرونا را شکست دهیم.

در همین راستا ساسان ورزند خیر پارس آبادی با بخشش اجاره بهای فروردین ماه ۷۰ باب مغازه حرکت بزرگی در زمینه کمک به همنوعان در زمان بحران به انجام رسانده است.

با تشدید مهمان ناخوانده در شهرستان پارسآباد در بحبوحه عید نوروز مشکلات بسیاری برای کاسبان، بازاریان، اصناف و غیره ایجاد شده و در منزل ماندن و تعطیلی بسیاری از مراکز تجاری برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نگرانی بسیاری را در دل بازاریان ایجاد کرده است.

ساسان ورزند عضو خیّر شورای اسلامی شهر پارسآباد که همیشه در کار های انسان دوستانه و خداپسند نامش ورد زبانهاست،اینبار نیز در یک اقدام ارزشمند اجاره بهای ۷۰ باب مغازه خود در پاساژ ورزند و سطح شهر را به ارزش ۹۰۰ میلیون ریال به اجاره نشینان بخشید .

وی هدف از این کار ارزشمند را عمل به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه و کمک به متصدیان واحدهای صنفی در این شرایط حساس عنوان کرد و مهمترین دارایی خود را دعای خیر مردم دانست.

 

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1542
  • بازدید دیروز: 1190
  • کل بازدیدها: 4902615
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي