14:48:44 - دوشنبه 6 دسامبر 2021
عامل فروش کالاهای ممنوعه در اینستاگرام در پارس آباد دستگیر شد
رئیس پلیس فتا استان اردبیل از دستگیری شخصی که با راه‌اندازی صفحه اینستاگرامی اقدام به تبلیغ و فروش کالاهای ممنوعه در شهرستان پارس‌آباد می‌کرد، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا به نقل از ایرنا، سرهنگ علی قهرمان طالع روز دوشنبه گفت: در پی پایش فضای مجازی توسط تیم رصد پلیس فتا استان اردبیل مشاهده شد که شخص یا اشخاصی با ایجاد صفحه اینستاگرامی اقدام به تبلیغ و فروش اجناس ممنوعه و قاچاق می‌کنند که بررسی و رسیدگی به موضوع در دستور کار کاراگاهان قرار گرفت.

وی افزود: با تشکیل پرونده و انجام اقدامات پلیسی یکی از متهمان دستگیر و در بازجویی اعتراف کرد که کارت بانکی خود را در ازای دریافت سود به یکی از دوستانش واگذار کرده و هم اکنون از موقعیت و محل سکونت او هیچ اطلاعی ندارد.

او اظهار کرد: پس از تجمیع اطلاعات به دست آمده و انجام اقدامات فنی و تخصصی مشخص شد، متهم اصلی پرونده سابقه دار و متواری بوده و در مخفیگاه خود مخفی شده است.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل بیان کرد: پس از شناسایی مخفیگاه این متهم، ماموران طی یک عملیات غافلگیرانه وی را بازداشت و به همراه تجهیزات رایانه‌ای جمع‌آوری شده به پلیس فتا انتقال دادند.

سرهنگ قهرمان طالع اضافه کرد: متهم دستگیر شده ضمن اعتراف به جرم خود با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل سیستم قضایی شد.

وی ادامه داد: کاربران فضای مجازی به هیج وجه اقدام به راه اندازی کانال، گروه و صفحه در محیط اینترنت برای تبلیغ، خرید و فروش کالاهای قاچاق و ممنوعه نکنند، چرا که این اقدام جرم محسوب شده و برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

او گفت: لازمه در امان ماندن در محیط اینترنت عدم اعتماد به فعالان این فضا و در مقابل افزایش هوشیاری، آگاهی و سواد سایبری و همچنین کنترل فرزندان در محیط سایبری است و خانواده‌ها می‌توانند از ظرفیت، مطالب و آموزش‌های سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir استفاده کرده و برای دریافت هرگونه مشاوره با کارشناسان این پلیس ارتباط برقرار کنند.

وی با اشاره به اینکه کارآگاهان پلیس فتا با حداکثر توان، تخصص و تعهد از امنیت کاربران فضای مجازی پاسداری می‌کنند، افزود: پلیس فتای استان اردبیل با آدرس ایمیلی Ardebil_fata@police.ir، آدرس اینترنتی @cyberpolice و وب سایت به آدرس cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی با محوریت مبارزه با جرایم سایبری و توسعه امنیت فضای مجازی است.

وی از راه‌اندازی مرکز امداد و فوریت‌های سایبری در این استان با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ برای پاسخگویی به هم استانی‌ها به صورت شبانه‌روزی با هدف کاهش وقوع جرم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خبر داد و اظهار کرد: شماره تلفن های ۲۱۸۲۵۷۶۵، ۲۱۸۲۵۷۶۶، ۲۱۸۲۵۷۶۸ و ۲۱۸۲۵۷۴۵ از دیگر راه های ارتباطی با پلیس فتا استان اردبیل است.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1083
  • بازدید دیروز: 2294
  • کل بازدیدها: 4900966
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي