14:22:51 - شنبه 15 جولای 2017
قتل‌های سریالی قاتل آتنا در ابهام
تحقیقات تخصصی در پرونده قتل «آتنا»ی ۷ ساله و بازجویی از قاتل در حالی ادامه دارد که مسئولان قضایی استان اردبیل  و شهرستان پارس آباد، دیروز از تداوم بازجویی‌های تخصصی خبر دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا به نقل از ایران، این در حالی است که هنوز هیچ مسئول قضایی یا انتظامی، افزایش شمار قتل‌های عامل جنایت دختر پارس آبادی را تأیید نکرده و به همین خاطر پرونده این جنایت بیش از پیش در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

دیروز «ستایش» امروز «آتنا»؛ امیدواریم دیگر تکرار نشود
مرگ دردناک و ناباورانه آتنا، نه تنها پدر و مادر این دختر ۷ ساله، بلکه همه مردم ایران را ماتم زده کرد.ابعاد دردآور این اتفاق تلخ که تأثیر فراوان و جبران‌ناپذیری بر افکار عمومی و روح و روان جامعه داشته به این زودی از حافطه‌ها پاک نخواهد شد.دیروز «ستایش»، امروز «آتنا» و امیدواریم تکرار نشود، این درد اجتماعی که آسیب بزرگی به پیکره سلامت اجتماعی وارد کرده است. علت‌یابی وقوع چنین پدیده‌هایی البته تابع عوامل متعددی است که نیاز به مطالعه دقیق در این موضوع دارد و سازمان بهزیستی به‌عنوان متولی مسائل اجتماعی بر خود واجب می‌داند تا نسبت به ریشه‌یابی دقیق این گونه پدیده‌های زشت اجتماعی اقدام کند که در این راستا کمیته‌ای ویژه از کارشناسان برای بررسی موضوع در سازمان بهزیستی تشکیل شده است.

بی شک برای ریشه کن کردن این آسیب‌ها در جامعه به جهت آثار مخربی که بر سلامت اجتماع دارند، اولویت بر پیشگیری و آموزش است.
یکی از اقدامات سازمان بهزیستی که با همکاری وزارت بهداشت، آموزش و پرورش، وزارت کشور، معاونت پیشگیری قوه قضائیه، بنیاد برکت، کمیته امداد و چندین سازمان دیگر بتازگی آغاز شده، طرحی تحت عنوان طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) است. البته باید این نوید را بدهیم طرحی نیز با مشارکت وزارت آموزش و پرورش تحت عنوان مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان (ماد) به منظور حساس‌سازی و آگاه‌سازی دانش‌آموزان در دست اجرا است.
سازمان بهزیستی در این طرح‌ها تلاش دارد تا دانش‌آموزان را نسبت به مسائل اجتماعی توانمند کند و با افزایش مهارت‌های فردی، کاهش معضلات اجتماعی را محقق سازیم.چاره‌ای نداریم برای مقابله با اینگونه پدیده‌های اجتماعی، نوجوانان و کودکان را واکسینه کنیم و بپذیریم که بدون آگاه‌سازی این قشر اتفاقات مشابه دور از انتظار نخواهد بود.لازمه مقابله با این پدیده، پذیرش این آسیب در جوامع کنونی و آگاه‌سازی والدین و کودکان نسبت به اینگونه آسیب‌ها و واکنش مناسب و بموقع برابر آنها خواهد بود.
امیدواریم با اقدامات و برنامه‌هایی که در آینده سازمان بهزیستی با همکاری سایر سازمان‌ها در مدارس اجرا می‌کند، بتوانیم سالم‌سازی اجتماع را تحقق ببخشیم و این مهم با عزم همگانی و مشارکت فعال مردم دست یافتنی خواهد بود.«قاتل آتنا به قتل دوم اعتراف کرد»، «کشف ردپای قاتل دختر پارس آبادی در جنایت روستای گوشلو»، «راز قتل جسد زن سوخته در سینه قاتل آتنا»، «گودبرداری برای پیدا کردن سر یکی از قربانیان مرد رنگرز» و…

چند روزی است که به دنبال انتشار خبر قتل هولناک دخترک هفت ساله اهل «پارس آباد»، شاهد انتشاراخبار گوناگون در سایت‌های اینترنتی و فضای مجازی هستیم. تیترهایی که گاهی آنقدر غلو‌آمیز بیان می‌شوند که تمیز کردن واقعیت از شایعات را سخت می‌کند.
قتل مظلومانه «آتنا»ی ۷ ساله آنقدر فجیع است که  شاید نیازی نباشد برای جذب بیشتر مخاطبان فجیع‌تر نشان داده شود. در این چند روز و در حالی که فضای شهر پارس آباد ملتهب است و مردم و خانواده دخترک خردسال آرام و قرار ندارند، واقعیات آمیخته با شایعات مجازی به جایی رسیدند که حتی از اعدام قاتل نیز خبر داده‌اند. روز ۲۸ خرداد «آتنا»کوچولو از کنار بساط پدرش به مقصد خانه حرکت کرد.
روز گرمی بود و دخترک عطش زیادی داشت. مثل همیشه برای نوشیدن آب به کارگاه رنگرزی اسماعیل رفت اما دیگر هیچ کس دختر شیرین زبان پارس آبادی را ندید.مادر آتنا بی‌تاب بود. خواهر کوچک‌ترش بهانه‌اش را می‌گرفت و پدر که پس از یک روز سخت کاری و گرم متوجه گم‌شدن جگرگوشه‌اش شده بود با کمک همسایگان و اقوام کوچه به کوچه دنبال دخترش می‌گشت. چند روز بعد سگ‌های هلال احمر برای یافتن دخترک به کوچه‌های پارس آباد منتقل شدند اما اثری از دختر ۷ ساله ندیدند.
سرانجام ۲۰ روز پرالتهاب گذشت. سرنخ‌هایی به دست آمده بود. پلیس با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته، «اسماعیل» رنگرز که مجرمی سابقه دار بود را به‌عنوان یکی از مظنونان دستگیر کرد اما او هرگز قتل را قبول نداشت. تا اینکه بشکه آبی در پارکینگ اسماعیل پیدا شد. بشکه‌ای مشکوک که با خاک پر شده بود. مأموران بشکه را تخلیه کردند. کیسه‌ پلاستیکی ته آن بود که درونش گونی بزرگی قرار داشت.
داخل گونی ساک زیپ‌داری بود که جسد پوسیده دختر خردسال در آن ماهرانه پنهان شده بود. همین سرنخ برای اعتراف گرفتن از «اسماعیل» کافی بود. بازجــــــــــویی آخر تا ۲ بامداد طول کشید و سرانجام رنگرز ۴۲ ساله به قتل دخترک به خاطر دزدیدن النگوهایش اعتراف کرد. انگیزه‌ای که تنها یک روز بعد با تأیید ۴ کارشناس پزشکی قانونی مبنی بر آزار و اذیت دختر خردسال پیش از مرگ، باطل شد و پرونده با موضوع تازه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.
سه قتل در پرونده قاتل «آتنا»
از زمان کشف جسد دختر خردسال هر لحظه خبر جدیدی منتشر می‌شود. «اسماعیل» ۴۲ ساله که متأهل و دارای فرزند است کارنامه کیفری سنگینی دارد. از زمان اعتراف به قتل دختر خردسال، سه پرونده دیگر نیز به این قاتل نسبت داده شده است. پرونده قتل زن ناشناسی که در مسیر روستای «گوشلو» به پارس آباد که سال گذشته از چاه فاضلاب بیرون کشیده شد، ماجرای قتل زن ۳۰ ساله که جسد بدون سر او در سال ۹۳ در شهرک فجر پارس آباد نزدیک مسجد فاطمه زهرا(س) کشف شد و یک پرونده قدیمی که مربوط به زنی می‌شود که در اوایل دهه ۸۰ جسدش پشت دارالقرآن و بین اداره ارشاد و حوزه علمیه خواهران پیدا شد.
گودبرداری در شهرک فجر
طی چند روز گذشته تصاویری از گودبرداری در شهرک فجر پارس آباد در شبکه‌های مجازی دست به دست شده است که در شرح آن نوشته‌اند: «با اعترافات قاتل آتنا، محل اختفای جسد یکی از قربانیان قاتل نیز در حال کشف است.» این خبر که همزمان با برگزاری مراسم ترحیم دخترک در مسجد محل منتشر شد هنوز از سوی مقام‌های رسمی تأیید نشده است.
۵ سابقه کیفری قاتل
گفته می‌شود، قاتل آتنا کوچولو، پیش از این ۵ سابقه کیفری در پرونده‌اش داشت که شامل آدم‌ربایی، تجاوز به عنف، ایجاد مزاحمت برای بانوان، زنای غیرمحصنه و سوءنظر به همسر یکی از اقوامش بود.با توجه به این سوابق احتمال می‌رود که وی در ماجرای چند قتل که هنوز پرونده آنها مفتوح است و با گذشت سال‌ها سربه‌مهر باقی مانده بود نقش داشته باشد.این مرد پس از شکست در ازدواج اولش، دوباره ازدواج کرده و همسر و فرزند دارد.
شایعه عجیب اعدام
پدر آتنا پس از به خاک سپردن دخترش در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها تنها یک خواسته داشت و آن هم اعدام قاتل دخترش بود. اما این خواسته دستاویزی برای برخی سایت‌ها شد و تنها یک روز بعد و در حالی که مقامات قضایی و انتظامی در حال تحقیق و بازجویی از متهم بودند فیلمی در فضای مجازی با عنوان اعدام قاتل آتنا منتشر شد که از اعدام زودهنگام قاتل خبر می‌داد. فیلمی که بلافاصله تکذیب شد.به گفته مقامات قضایی استان اردبیل و شهر پارس آباد، پرونده این دختر خردسال به صورت ویژه و فوق‌العاده مورد رسیدگی قرار می‌گیرد تا عامل این جنایت هولناک هر چه زودتر و پس از پایان تحقیقات قضایی به سزای عمل خود برسد.
هیچ جسدی در شهرک فجر پیدا نشد
یک منبع آگاه عصر دیروز گفت: هنوز هیچ مدرک قابل استنادی برای اثبات نقش متهم در قتل های دیگر به دست نیامده است. همچنین گودبرداری در شهرک فجر پارس آباد نیز ناشی از یک گمانه زنی کارآگاهی و اقدامی قضایی ـ پلیسی بوده است و هیچ شواهدی مبنی بر وجود جسدی در این منطقه کشف نشده است.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 529
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4872185
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي