14:50:53 - شنبه 31 دسامبر 2022
نشست خبری استاندار اردبیل با رسانه‌های پارس‌آباد؛ استقبال
رئیس‌جمهور از اتصال ایران به کشورهای قفقاز با خط ریلی پارس‌آباد/ تخصیص ۲۰میلیون دلار برای خط دوم انتقال گاز به شمال استان اردبیل

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ استاندار اردبیل در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان پارس آباد گفت: رئیس‌جمهور از اتصال ایران به کشورهای منطقه قفقاز از طریق خط ریلی پارس‌آباد استقبال کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل ، سیدحامد عاملی در این نشست خبری در شهرستان پارس‌آباد اظهار کرد: در دیدار اخیر با رئیس‌جمهور، موضوع اتصال ایران به کشورهای حوزه قفقاز از طریق راه‌آهن اردبیل – پارس‌آباد مطرح شد و آیت‌الله رئیسی از این موضوع استقبال کرد.

وی افزود: از ریل‌گذاری راه‌آهن اردبیل – میانه ۵۶ کیلومتر باقی‌مانده است که سعی خواهیم کرد تا پایان سال جاری این پروژه مهم به سرانجام مناسبی برسد و پس از آن با اجرای پروژه راه آهن اردبیل – پارس‌آباد که در مراحل پایانی مطالعات است، ایران از طریق راه‌آهن پارس‌آباد به کشورهای قفقاز متصل شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: باتوجه به موقعیت شهرستان‌های شمال استان اردبیل همچون پارس‌آباد در انتهای خط انتقال گاز و افت محسوس فشار گاز در این مناطق در مواقع مصرف بالا، طی سفر سال گذشته رئیس‌جمهور، پروژه مهم خط دوم انتقال گاز به شمال استان تصویب و برای آن ۲۰میلیون دلار اعتبار تخصیص یافته که این خط انتقال گاز از اردبیل به گرمی و سپس پارس‌آباد و اصلاندوز، در دست اجرا است.

ارائه طرح‌های توسعه‌ای برای کشت‌وصنعت‌های مغان و پارس

عاملی تصریح کرد: برای بخش‌های مختلف اقتصادی، عمرانی، درمانی، راه و… استان اردبیل که عقب‌ماندگی و مشکلات تاریخی دارند، برنامه‌ریزی‌های تخصصی و ویژه لازم صورت گرفته است که با همت و همدلی در استان، شاهد رفع بخش عمده‌ای از این مشکلات فوق در سال‌های آینده خواهیم بود.

وی ادامه داد: از ظرفیت کشت‌وصنعت‌های مغان و پارس در طول تاریخ به‌عنوان بنگاه اقتصادی استفاده کاملی نشده که البته این موضوع متوجه شخص خاصی در مجموعه‌های مذکور نیست و برای تحول در این دو مجموعه بزرگ و ملی برنامه‌ریزی‌های لازم انجام و طرح‌های توسعه‌ای ارائه شده است.

استاندار اردبیل گفت: ساخت دهکده‌های گردشگری با خانه‌های تک واحدی بوم‌گردی برای گردشگران با خدمات هتل‌های ۵ ستاره یک طرح بسیار قابل توجیه است که استانداری اردبیل از این نوع طرح‌ها استقبال می‌کند

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 4075
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4803690
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي