13:00:50 - یکشنبه 24 نوامبر 2019
در دیدار حسین نژاد معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان اردبیل با فرماندار پارس آباد مطرح شد:
پارس آباد ضعیف ترین شهرستان در دسترسی به امکانات و زیر ساخت های فرهنگی و اجتماعی است
علایی تصریح کرد: تراکم جمعیت همچنین مهاجرت و افزایش بی رویه جمعیت از دیگر علل افزایش تهدید آسیب های اجتماعی برای این شهرستان مرزی است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ علیرضا حسین نژاد معاون سلامت و حمایت کمیته امداد امام ره استان اردبیل با فرماندار شهرستان پارس آباد دیدار و گفتگو کردند.

فرماندار شهرستان پارس آباد در این دیدار از تهدید جدی آسیب های اجتماعی سخن گفت و افزود: تعدد قومیت ها و طوایف و تمرکز جمعیت در مرکز شهر پارس آباد این شهرستان را در معرض جدی آسیب های اجتماعی قرار داده است.

علایی تصریح کرد: تراکم جمعیت همچنین مهاجرت و افزایش بی رویه جمعیت از دیگر علل افزایش تهدید آسیب های اجتماعی برای این شهرستان مرزی است.

وی خاطر نشان کرد: مبارزه و ریشه کردن آسیب های اجتماعی به تنهایی کار یک گروه و دستگاه خاص نیست و اراده و عزم جدی تمامی دستگاههای نرتبط در این زمینه را می طلبد.

فرماندار شهرستان پارس آباد یادآور شد: هیچ جامعه ای نیست که در آن آسیب های اجتماعی نباشد اما باید در حد نرمال و استاندارد بوده و از حالت طبیعی عدول نکند.

علیرضا حسین نژاد معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان اردبیل نیز در این دیدار از ارتباط بسیاری از آسیب ها و مشکلات اجتماعی با کمیته امداد امام ره خبر داد و افزود: کمیته امداد بر اساسی وظایف ذاتی و قانونی که بر دوش آنان گذاشته است بصورت عملی و تئوریک با این مشکلات سر و کار داشته و آشنایی کامل دارد.

معاون سلامت و حمایت مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل از ممیزی و برآورد ۳۶ هزار نفری جامعه آماری استان اردبیل با آسیب های اجتماعی سخن گفت و تاکید کرد: این نهاد آمار دقیقی از آسیب های اجتماعی در شهرها و مراکز استانها در دست داشته و موفق به شناسایی این آسیب ها شده است.

وی افزود: ۶ آسیب عمده استان به ترتیب عبارتند از: بیکاری- اعتیاد-قاچاق- ازدواج- مواد مخدر و مشروبات الکلی که این آمار در شهرستان پارس آباد با اعتیاد-بیکاری- طلاق-نگهداری و حمل مواد مخدر-قاچاق و مشروبات الکلی اولویت بندی شده است.

حسین نژاد این را نیز گفت: که شهرستان پارس آباد علیرغم موقعیت و شرایط ویژه ای که دارد ضعیف ترین شهرستان در دسترسی به امکانات و زیر ساخت های اجتماعی فرهنگی بوده و از این حیث در صدر شهرستان های استان قرار گرفته است.

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1486
  • بازدید دیروز: 1190
  • کل بازدیدها: 4902559
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي