11:28:27 - شنبه 28 اکتبر 2017
مجری طرح جامع شبکه‌های آبیاری و زهکشی پروژه‌های مرزی کشور:
پروژه پایاب سد خداآفرین ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد
مجری طرح جامع شبکه‌های آبیاری و زهکشی پروژه‌های مرزی کشورگفت: پروژه پایاب سد خداآفرین در شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد با پیشرفت فیزیکی ۴۰درصد در حال انجام است و تا پایان سال زراعی ۹۷تکمیل شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا به نقل از فارس از اردبیل، سید رحیم سجادی شامگاه امروز در جریان بازدید از پروژه پایاب سد خدا آفرین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه پایاب سد خداآفرین در شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس آباد با پیشرفت فیزیکی ۴۰درصد در حال انجام است و تا پایان سال زراعی ۹۷ تکمیل شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی افزود: درطرح پروژه پایاب سد خداآفرین تاکنون ۸۱۷میلیارد تومان قرارداد منعقد شده  و ۲۴۲میلیارد تومان مناقصات در دست پیگیری است که تاکنون ۲۱۸میلیارد تومان برای اقدامات انجام یافته هزینه شده است.
مجری طرح جامع شبکه‌های آبیاری و زهکشی پروژه‌های مرزی کشور تصریح کرد:  امسال در حوزه وزارت نیرو ۴۵۰میلیارد تومان در اراضی پایاب سد خداآفرین در شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد هزینه خواهد شد و در یک روز کاری ۱میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان در منطقه هزینه می‌شود.
سجادی به پتانسیل‌های آب و خاک در دشت مغان و بخصوص شهرستان بیله‌سوار اشاره کرد و ادامه داد:بیشترین سهم فعالیت پروژه پایاب سد خداآفرین در شهرستان بیله‌سوار است و این شهرستان در۲ سال آینده قطب تولید و کشت محصولات با ارزش افزوده بالا خواهد بود و آینده‌ای روشن در حوزه آب و کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی در انتظار شهرستان بیله سوار است.
وی عنوان کرد: حدود ۲۲هزار هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین به  سیستم سنترپیوت و بیش از ۱۱هزار هکتار به سیستم آبیاری ثابت و کلاسیک و میکرو و حدود ۹ هزار هکتار از اراضی به سیستم قطره‌ای و نواری مجهز خواهد شد  و بیش از ۵۰درصد اراضی حوزه طرح جزو اراضی ملی محسوب می‌شود.
مجری طرح جامع شبکه‌های آبیاری و زهکشی پروژه‌های مرزی کشور تشریح کرد: استفاده بهینه از پتانسیل آب‌های مرزی، تغییر کاربری اراضی از دیم به مزارع آبی، بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آبیاری و صرفه جویی در آب، ایجاد اشتغال و افزایش تولید محصولات زراعی و باغی و بهبود وضعیت اقتصادی منطقه و مهاجرت معکوس از اهداف پروژه پایاب سد خداآفرین در شهرستان‌های شمالی استان اردبیل است.
سجادی گفت: در این طرح ۸ پیمانکار فعال عملیات تکمیل پروژه نواحی را انجام می‌دهند که در حال حاضر عملیات ۲ پیمانکار در حال اتمام بوده، عملیات خرید لوله و تجهیزات شبکه نیز  در حال انجام و جا نمایی است و و روند اجرای عملیات به سرعت انجام می‌شود.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 66
  • بازدید دیروز: 1190
  • کل بازدیدها: 4901139
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي