18:04:51 - چهارشنبه 2 آگوست 2017
چه کاریست آخر اینگونه کارهای غیر متعارف و سبک ؟
باری اینگونه رفتارهای سیاسی را که آدمی می بیند ناخودآگاه یاد آن ماجرای معروف جمل می افتد.

پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا / مالک رضایی :اما من شخصا آن را بر آیند و آیینه ی تمام نمای رفتارهای سبک و ارزان قیمت سیاسی خودمان می دانم .هیچ اقدام مطبوعاتی در خلا و بدون وجود واقعیاتی در رفتارهای ما اتفاق نمی افتد . در حال حاضر در صدد نقد آن به شکل رسانه ای نیستم .اقدامات و توجیهات بعدی ، اتفاقا عذری بدتر از گناه بود .قبلا به عرض مبارکتان رسیده بود که شما فاقد دانش و تجربه ی اینکار هستید مواظب باشید که شعری نگویید تا در قافیه اش درمانید و درسی که به شیرینی از آموزگار نیاموخته اید خدای ناکرده به تلخی از روزگار نیاموزید .تو اوستاد ناگشته بگشوده ای دکان ،برادر .
باری اینگونه رفتارهای سیاسی را که آدمی می بیند ناخودآگاه یاد آن ماجرای معروف جمل می افتد.

اردوی آماده ی جنگ با فرماندهی شیخین جمل، طلحه و زبیر و با همراهی تعداد زیادی از سخت ترین دشمنان حضرت امیر المومنین (ع) از جمله مروان بن حکم ، در منطقه ای بنام هُبَل اتراق کرده بودند. وقت نماز ظهر شد و لشگر، آماده اقامه نماز . طلحه وزبیر در چادری کنار هم نشسته بودند که سربازی سر رسید و وقت اذان را یادآور شد و خواست که یکی از آنها پیش نمازی کند. به رسم تعارف، دو شیخ به همدیگر نگاه کردند یعنی شما بفرمایید، اما تعارف آمد و نیامد داشت. تا یکی خواست برخیزد دیگری دستش را گرفت و پایین کشید، یعنی بنشین. و خود خواست برخیزد که آن دیگری همین کار را کرد. با این ذهنیت که هر کدام اقامه نماز کند، یعنی او میخ خلافت را کوبیده است. و بعد از شکست و قتل علی در جمل او به قدرت خواهد رسید.
داستان به همانجا ختم نشد. هر دو بلند شدند، ابتدا آهسته بسوی محراب گام برداشتند ، سپس هر دو قدم های خود را تند کردند و بعد هر دو دویدند و بالاخره همزمان به محراب رسیدند. هر دو نشستند، با نگاهی غضب آلود به همدیگر.

یاران و فرزندان هر کدام با دیدن این صحنه دو دسته شدند مقابل هم شمشیر از نیام کشیدند. مروان، مکارانه مداخله کرد که آقایان چه می کنید؟ علی منتظر چنین لحظه ای است. خبر به عایشه رسید، برآشفت و کس دیگری را مامور کرد که اقامه نماز کند، وغائله خوابید.
می بینید که قدرت،با آدمی چه میکند،با طلحه که طلحه الخیر بود. و زبیر که سیف الاسلام؟
ما که جای خود داریم.
بهتر است اندکی در رفتارهای خود مواظب باشیم
کسی استاندار یک استان را با چنین رویه های سبک و خنده دار و هدایت شده به شکل ناشیانه انتخاب نمی کند .بهتر است با رفتارهایمان باعث خنده ی پیر و جوان نشویم

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1543
  • بازدید دیروز: 7996
  • کل بازدیدها: 4871350
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي