13:10:01 - چهارشنبه 23 فوریه 2022
مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان در دیدار با مدیرکل توسعه صادرات:
گزارش عملکرد یکساله کشت و صنعت و دامپروری مغان
فرودگاه پارس آباد و پایانه مرزی بیله سوار ظرفیت مناسبی برای صادرات محصولات کشت و صنعت مغان است.

کشت و صنعت دامپروری مغان باز هم رکورد زد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ اسداله محسن زاده، مدیرعامل شرکت در خصوص پوشش فعالیت های این بنگاه اقتصادی اظهار داشت: در طول یک سال گذشته تعداد دام بزرگترین مجتمع دامپروری کشور را از ۱۷ هزار و ۳۰۰ راس به ۲۰ هزار و ۶۰۰ راس افزایش داده و با تامین بموقع نهاده های دامی، بهبود کیفیت جیره غذایی و بهداشتی تر کردن محیط نگهداری دام ها حدود ۵ کیلوگرم میزان استحصال شیر خام را به ازای هر راس دام دوشا افزایش داده ایم. با توجه به اقدامات انجام شده میزان تولید شیر خام در مجتمع دامپروری شرکت از بدو تاسیس تاکنون رکورد زده و به مقدار ۲۳۰ تن در روز رسیده است.
وی افزود: با توجه به مشکل آب در نظر داریم، سیستم آبیاری تحت فشار را در شرکت توسعه دهیم که کلنگ زنی عملیات اجرایی ۶۵۰ هکتار از اراضی در سفر اخیر ریاست محترم جمهوری بر زمین زده شد و در دهه مبارک فجر افتتاح گردید. افزون بر آن برای آبیاری ۵۰۰ هکتار از اراضی در سال پیش رو به روش تیپ که همان آبیاری مدرن است، برنامه ریزی و اقدامات لازم انجام شده است.
محسن زاده میزان اعتبار تخصیصی برای اجرای طرح های افتتاح شده دهه مبارک فجر را ۷۲ میلیارد تومان اعلام کرده و چنین بیان داشت: احداث ۱۰ جایگاه گاو خشک در مجتمع دامپروری به مساحت ۲۵ هزار مترمربع، تسطیح اراضی غیرقابل کشت شرکت جهت کشت صنوبر واقع در بخش ۹ به مساحت ۸ هکتار، احداث پمپاژ و فیلتراسیون طرح ۹۲ هکتاری انگور و زیتون، سیلوی خندقی ۱۷ هزار تنی واقع در مجتمع دامپروری، پروژه زهکشی اراضی بخش ۶ به مساحت ۲۰ هکتار، تبدیل اراضی بایر به دایر (تسطیح اراضی) بخش ۶ و تکمیل و راه اندازی گلخانه یک هکتاری جهت نگهداری گلدان های درختچه میوه بصورت قرنطینه از جمله طرح هایی است که با تخصیص اعتبار از محل منابع داخلی در ایام الله دهه مبارک فجر افتتاح و به مرحله بهره برداری رسید.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: با توجه به اقدامات انجام یافته وضعیت شرکت رو به بهبود است و برای بالندگی آن برنامه ۵ ساله توسعه تدوین گردیده است. برای شکوفایی و بازگشت دوباره آن به دوران طلایی گذشته برنامه توسعه ۲۳ هزار میلیارد تومانی آماده و جهت پیگیری به وزارتخانه ارسال شده است که در صورت اخذ تسهیلات لازم می توان برای ۵ هزار نفر ایجاد اشتغال نمود.
علی ملااحمدی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل اظهار داشت: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تاریخچه قابل توجهی داشته و مردم استان اردبیل حساسیت و تعصب ویژه ای به این بنگاه اقتصادی- تولیدی دارند.
وی وضعیت فعلی شرکت را امیدوارکننده توصیف کرده و افزود: رویکرد استان نسبت به شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در مقایسه با یک سال پیش خیلی خوب بوده و ما نیز از آن استقبال می کنیم. قرار داشتن شرکت در دست صاحبان واقعی آن مایه دلگرمی بوده در دوران تصدی گری مدیریت فعلی فعالیت های چشمگیری را شاهد بوده ایم که آرامش فوق العاده ای را برای شرکت به ارمغان آورده اند و در سایه اقدامات انجام یافته دغدغه ها به مراتب کاهش پیدا کرده و به تولید سرمایه و ثروت کمک شایانی شده است. در برنامه «حیات سسی» که یکی از پربیننده ترین برنامه های شبکه سبلان می باشد، سیما و منظر فعالیت های شرکت به نحو احسن در قاب شیشه ای مرکز اردبیل انعکاس می یابد.

‍ کشت و صنعت دامپروری مغان باز هم رکورد زد

تولید روزانه شیر از مرز ۲۲۹تن گذشت
شرکت کشت و صنعت در روزهای اخیر، تولید افزون بر ۲۲۹تن شیر خام را به ثبت رساند که رکوردی جدید در آمار استحصال روزانه شیر از بدو تاسیس این بنگاه اقتصادی و کشاورزی تا کنون محسوب می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان مدیرعامل شرکت مغان در اولین نمایشگاه توانمندی و دستاوردهای جهادی کشور در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: از بدو تاسیس و راه اندازی شرکت برای اولین بار با مدیریت جهادی و تلاش شبانه‌روزی پرسنل مجتمع دامپروری، موفق شدیم تولید شیر را به بیش از ۲۲۹ تن در روز برسانیم که تولید این مقدار شیر خام افتخار بزرگی است.
مهندس اسدالله محسن زاده افزود: این کار و افتخار بزرگ در سایه همت مضاعف و جهادی مجموعه همکاران به خصوص پرسنل شاغل در مجتمع دامپروری و با تامین به موقع نهاده های دامی و تامین آسایش گله حاصل شده است.
وی با اشاره به قابلیت ها و ظرفیت های بالای شرکت مغان در بحث تولید شیر و فراورده های لبنی، ادامه داد: به حول قوه الهی و با تلاش و کوشش شبانه روزی همکاران شاهد روند افزایش تولید شیر در این بنگاه عظیم اقتصادی کشور خواهیم بود.
وی در ادامه با بیان اینکه شرکت مغان ظرفیت های منحصر به فردی در زمینه تولید گوشت قرمز دارد افزود: برای تامین امنیت غذایی به خصوص در حوزه تولید گوشت، برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است .

‍ بازدید معاون اقتصادی رئیس جمهور از غرفه شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

معاون اقتصادی رئیس جمهور در بازدید از غرفه شرکت در نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهادی کشور که در محل مصلای بزرگ امام خمینی تهران از تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۴ لغایت ۱۴۰۰/۱۱/۲۶برگزار می‌شود با تجلیل از نقش شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در خودکفایی محصولات کشاورزی خصوصاً گوشت قرمز افزود: انتظار می‌رود با توجه به پتانسیل های موجود و پرسنل توانمند در کشت و صنعت مغان در عرصه توانمندی و دستاوردهای جهادی شرکت مغان بسیار فراتر از امروز باشد.
محسن رضایی دبیر اقتصادی کشور از مدیران مجموعه شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به عنوان مدیران جهادی در عرصه تولید و اشتغالزایی نام برد و ادامه داد: مدیریت جدید شرکت میتواند نقش بسزایی در تولید انواع محصولات زراعی داشته باشد و انتظارات ما ازاین بنگاه اقتصادی بالاتر از این می باشد
در این بازدید مهندس بزرگی مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت‌های شرکت کشت و صنعت مغان خصوصاً در زمینه تولید گوشت قرمز گفت: با توجه به افزایش دام در شرکت کشت وصنعت و دامپروری مغان و توانمندیهای این مجموعه می توانیم از واردات گوشت به تولید کننده و صادر کننده گوشت قرمز برسیم و در واقع نام خیابان برزیل که شرکت پشتیبانی امور دام در آن قرار دارد، باتوجه به قابلیتهای شرکت مغان جهت معرفی بیشتر می‌تواند به عنوان خیابان” کشت و صنعت مغان” تغییر نام یابد.
در ادامه مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ضمن ابلاغ سلام گرم مردم منطقه مغان به معاون محترم اقتصادی رئیس جمهور از آمادگی شرکت کشت و صنعت مغان برای تامین ۲۰ هزار تن گوشت در سال خبر داد و افزود: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با مجموعه فعالیت‌های جهادی در راستای تامین امنیت غذایی کشور گام‌های جدیدی برداشته و امیدواریم با حمایت های ویژه از سوی مسئولین استانی و کشوری خصوصا با اختصاص به موقع اعتبار ابلاغی از سوی رئیس جمهورمحترم در سفر اخیرشان به دشت مغان، شاهد شکوفاتر شدن بیش از پیش شرکت باشیم.

در این بازدید مهندس قاسم محمدی رئیس هیئت مدیره شرکت مغان نیز با اشاره به اشتغال ۵۰۰۰ هزار نفری در شرکت به طور مستقیم و غیر مستقیم خواستار توجه جدی به مرحله تولید در این شرکت و نقش آن در تمامی حوزه های اقتصادی اجتماعی و سیاسی منطقه شده و خواستار حمایت ویژه مسئولین کشوری نسبت به پیشرفت شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گردید.

‍ مدیرکل توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی:

فرودگاه پارس آباد و پایانه مرزی بیله سوار ظرفیت مناسبی برای صادرات محصولات کشت و صنعت مغان است

مدیرکل توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی در دیدار با مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان گفت: ماموریت ما در اداره کل توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی در خصوص توسعه صادرات بوده و برای تولید باید بازار هدف را در جهان مشخص کنیم.

محرم سلطانی با بیان اینکه در سطح دنیا همه دنبال تولید باکیفیت هستند و این سیاست گذاری ها باید در شرکت کشت و صنعت مغان نیز تدوین و اجرایی شود، افزود: منطقه مغان منطقه ای کشاورزی با تولید محصولات باکیفیت بوده و ما نیز باید در کنار توجه به این مسائل به گواهی سلامت و بهداشت محصولات حساس باشیم و آنها را در برنامه تولیدی شرکت بگنجانیم تا روند صادرات انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم ورود کشت و صنعت مغان به بحث کشاورزی قراردادی اظهار کرد: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در کنار تولید انبوه محصولات متنوع، فرودگاه پارس آباد و پایانه صادراتی بیله سوار پتانسیل مناسبی برای صادرات است که باید از این ظرفیتها استفاده کرد.

مدیرکل توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی در ادامه شناسنامه دار کردن محصولات تولیدی را از وظایف اصلی دفتر توسعه صادرات در وزارتخانه عنوان کرد که بایستی تراز کیفی محصولات تولیدی از منفی به مثبت طی کند.

در این دیدار مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان نیز گفت: در طول مدت سکانداری مدیریت دولتی حساسیت ویژه ای برای تولید محصولات باکیفیت به خرج داده ایم و خوشبختانه توانسته ایم از لحاظ کمی و کیفی تولیدات خوبی داشته باشیم و معتقدیم ظرفیت شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان برای صادرات عالی است.

اسدالله محسن زاده افزود: تولید محصول سالم در سطح دنیا از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بوده و چنانچه گواهی سلامت و بهداشت محصولات اجرایی شود، قطعاً محصولات کیفیت خوبی خواهد داشت.

منبع: روابط عمومی کشت و صنعت مغان

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 3917
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4803532
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي