خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
17/07/30 10:53
شناسه خبر : 27197

به جای الحاق «آستارا» به اردبیل به فکر آباد کردن «مغان» باشید!

مردم خود آگاه و بیدارند خود خوب و بد را تشخیص می دهند و نیازی به موعظه ها و پندهای بنده و شما و سایرین ندارند،خود توانایی حساب و کتاب و دودوتا چهارتا کردن را دارند و متوجه می شوند که رشد و پیشرفتشان منوط بر ماندن یا خروج از گیلان یا پیوستن به اردبیل است یا نه! نیازی به وکیل وصی ندارند.! ...

ارس رسا –  چندی پیش یادداشتی با عنوان «ضرورت الحاق دوباره آستارا به استان اردبیل» با قلم یکی از شهروندان اردبیلی در سایت خبری آذرقلم منتشر شد که واکنش های مثبت و منفی بسیاری را به دنبال داشت که در بخش نظرات ذیل این یادداشت منتشر شده و در دسترس خوانندگان عزیز است.

به گزارش آذرقلم، یکی از مخاطبان با نام مستعار میلاد در پاسخ به یادداشت آقای علی محمدی نوشته زیر را برای ما ارسال کرده اند که بدون رد یا قبول مطالب آن، عیناً به حضور تقدیم می شود:

********

جناب علی محمدی اردبیلی با سلام خدمت شما برادر گرامی و با سلام خدمت مدیر محترم سایت آذر قلم

بنده به عنوان یک گیلانی چند پیشنهاد برای آن دسته از هم وطنان اردبیلیمان که نگران توسعه و پیشرفت ملت مسلمان ایران هستند دارم امیدوارم تفکر و تاملی هم حرفها و نظرات بنده هم در اینجا شود.

از مسئولین اردیبل تقاضمندم که:

۱-شهرستانهای نمین و خلخال را به استان سرسبز گیلان الحاق کنند چرا که در وهله اول بسیاری از مردمان شریف خلخال و نمین اشتراکات فرهنگی و قومی وحتی زبانی با مردمان شریف تالش زبان گیلان دارند و جدا از آن بسیاری از مردمان این دو شهرستان ساکن اقصی نقاط شهرهای گیلان هستند شما از آستارا بگیرید تا چابکسر و حتی لوشان! (در جنوب گیلان) این عزیزان در کنار مردم گیلان حضور دارند و از فرصت های شغلی و اقتصادی استان همانند سایر گیلانیها بهره مند میشوند و برای رفع نیازهایشان به استان گیلان و به شهرستانهای همجوار یعنی شهرستان های تالش و آستارا مراجعه می کنند و از طرفی هم استان اردبیل به این منطقه رسیدگی نمی کند چرا که این دو منطقه همانند سایر مناطق اردبیل دشتی و کوهستانی هستند(جز نمین که طبیعتی همچون گیلان زمین داراد) و اگر به گیلان بپیوندند میتوانند قطب صنعتی گیلان بشوند.

۲-مسئولین محترم اردبیل خواهشا به وضعیت خطه مغان توجه فرمایند چرا که این منطقه پتانسیل بسیاری برای صنعتی شدن و جذب گردشگر دارد،همه ی ما میدانیم که دشت مغان منطقه ای دارای قدمتی تاریخی بوده و از گذشته تا به حال منطقه ای مهم و حساس و چه بسا استراتژیک برای کشورمان ایران بوده،حال امروزه یکی از فقیرترین و محروم ترین مناطق ایران است،بنده خود دوستانی از مغان دارم و واقعا جوانانی پرشور و آماده به کار دارند،نیروی جوانی که در این منطقه می باشد به جای کار در شهر و دیار خودش در شهرهای دیگر مشغول بکار می باشد و انرژی و عمر خود را به جای آنکه برای آبادانی شهرش مصرف کند در جای دیگری مصرف میکند.همه ی ما خوب میدانیم که منطقه مغان یک منطقه مرزی است شهرستانهایی همچون پارس آباد،بیله سوار و گرمی شهرستانهای مرزی هستند یقینا استان اردبیل می تواند با رسیدگی به این مناطق و ایجاد گمرگ و منطقه آزاد و یا ایجاد پتروشیمی در این ناحیه نفت خیز می تواند سهم به سزایی در رشد اقتصاد ملت مسلمان داشته باشد اما متاسفانه این بزرگان تلاشهایشان را از مردم این منطقه دریغ می کنند.از مسئولین اردبیل و آن دسته از هم وطنان اردبیلی دلواپس تقاضامندم که قبل از اشاره کردن به شهرستان آستارا که یقینا هدف و نیت خیری برای رشد این ناحیه دارند لطف کنند یک نیم نگاهی به منطقه مغان که در خود خاک اردبیل است بیندازند و به رشد و پیشرفت آن فکر کنند یا حداقل حق انتخاب به مردم این ناحیه برای تعیین سرنوشتشان بدهند.

۳-اما در آخر از مسئولین و برخی از دست به قلمان دلواپس اردبیلیمان تقاضامندم که اجازه بدهند که مردم آستارا خود تصمیم گیرنده باشند،خواهشمندم که وعده های سرخرمن ندهند، مردم خود آگاه و بیدارند و دارای بصیرت کافی هستند خود خوب و بد را تشخیص می دهند و نیازی به موعظه ها و پندهای بنده و شما و سایرین ندارند،خود توانایی حساب و کتاب و دودوتا چهارتا کردن را دارند و متوجه می شوند که رشد و پیشرفتشان منوط بر ماندن یا خروج از گیلان یا پیوستن به اردبیل است یا نه! نیازی به وکیل وصی ندارند.! بله استان گیلان و مسئولین گیلان در رسیدگی به شهرستانهای آستارا و تالش کوتاهی می کنند و به نظر بنده حق این دو شهرستان بسیار بیشتر از این حرفهاست ولی آیا استان برادرمان اردبیل که در همجواری ماست و متاسفانه از پس برآورده کردن نیازهای توابع خود عاجز است می تواند خواسته های مردم آستارا را برآورده کند؟!

امیدوارم که دوستان و مدیر محترم سایت آذرقلم سخنان بنده را در این سایت تحلیلی خبری انعکاس داده و اجازه دهند که همه طرفین در این فضای آرام دوستانه راجع به این موضوع به گفتگو بپردازند و در راه توسعه کشور عزیزمان ایران قدم بردارند،همه ما اعم از گیلانی یا اردبیلی همه باهم برادر و برابر هستیم و ما گیلک،تالش،تبری،آذربایجانی،کرد،لر،فارس،بلوچ،عرب،افغان،ترکمن،ارمنی و خراسانی در کنار هم سرزمینی متحد به نام ایران زمین را شکل داده ایم و همه ی ما در شکل گیری و پایداری این سرزمین کهن سالهای سال است که تلاش کرده و حتی برایش خون داده ایم و یقینا بایستی که ثمره تمام تلاشهایمان را ببینیم و این ثمره هم چیزی به جز رشد کشورمان در حوزههای مختلف نیست.

به امید پیشرفت نقطه نقطه از خاک کشورمان ایران

 

منبع : آذرقلم