خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
20/06/02 13:04
شناسه خبر : 32829

بی نظمی در ساعات پخت،تعطیلی خودسرانه و نان بی کیفیت به تعطیلی نانوایان منجر خواهد شد

محمدزاده معاونت برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری نیز گفت: ۲۸ پرونده تخلفاتی از سوی اداره صمت و ۱۹ پرونده تخلفاتی از سوی اداره اصناف برای نانوایی ها تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است. ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان پارس آباد امروز سه شنبه با حضور فرماندار پارس آباد، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه، بخشداران، رئیس اداره صمت،جهاد و اصناف،اتحادیه های نانوایی و عاملین توزیع آرد شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار پارس آباد در این جلسه گفت: برخی نانوایی‌ها هستند که علی رغم صدور مجوز نانوایی از دریافت سهمیه آرد خود محروم هستند.

حاجی پور تاکید کرد: تخصیص سهمیه به نانوایی ها نباید سلیقه‌ای اعمال شود.

وی خاطرنشان کرد: از ۵۰ تن سهمیه آرد عشایری به شهرستان پارساباد حتی یک کیلو به نانوابیها تخصیص داده نشده و همه آنها به طور غیر قانونی قاچاق می‌شود.

فرماندار گفت: ناهماهنگی در تحویل آرد میان عاملین توزیع و کارخانه آرد سبب بر هم خوردن توازن توزیع و کیفیت پایین نان شده است.

وی تصریح کرد: نه تنها در شهرستان چند بود نانوایی نداریم بلکه با وفور نانوایی هم مواجه هستیم اما عدم نظارت و احساس مسئولیت سبب کمبود نان و زمان پخت شده است.

او با بیان اینکه توزیع سهمیه آرد به نانوایان در آینده بر حسب میانگین جمعیت خواهد بود،افزود: تولید نان با کیفیت و مطلوب از شاخص‌های اصلی توزیع سهمیه آرد در شهرستان پارس‌آباد خواهد بود.

حاجی پور اظهار داشت: نانوایان ایکه بی نظمی و یا تعطیلی خودسرانه داشته باشند با قطع سهمیه مواجه خواهند شد، تجهیز نانوایی به تابلوی مناسب با خط خوانا و قید میزان‌سهمیه و روزهای پخت و تعطیلی از دیگر شاخص‌های تخصیص سهمیه آرد خواهد بود.

محمدزاده معاونت برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری نیز گفت: ۲۸ پرونده تخلفاتی از سوی اداره صمت برای نانوایی ها و تشکیل و به تعزیرات حکومتی مرجوع شده است.

محمدزاده افزود: ۱۹ پرونده تخلفاتی نیز برای نانوایی ها از سوی اداره اصناف تشکیل و به تعزیرات ارجاع شده است.

وی تصریح کرد:  عدم اعطای نمایندگی غله و کد نانوایی به شهرستان پارس آباد از دیگر مشکلات و معضلات حوزه آرد و نان شهرستان پارس آباد می باشد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری افزود: ۳۷۵ عامل نانوایی در شهرستان پارس آباد مشغول به فعالیت هستند که تنها ۶۵ عامل از این نانوایی ها به سوخت دوگانه مجهز شده‌اند.

 

رضا امیرپور