19:58:14 - پنج‌شنبه 8 ژوئن 2017
باید ها و نبایدها در شهرداری پارساباد(بخش اول)
جهت تنویر افکار عمومی با مشکلات و معضلات موجود در شهر ، همچنین عملکرد شورا و شهرداری نکاتی را بصورت تیتر وار آورده و در بخش های بعدی مشکلاتی را که در دوره کنونی شورا و شهردار با وجود فیگور گیری ها و وعده های رنگی که در آغاز بکار شورا و شهردار(برابر اسناد و مدارک) به خورد مردم داده بودند، دست نخورده باقی مانده و از ضعفهای اصلی مجموعه شورا و شهرداری است، مطالبی را عنوان خواهیم کرد.

ارس رسا – رضا امیرپور: گسترش شهرها و افزایش روزافزون جمعیت شهرنشین به گونه ای است که باعث شده کیفیت خدمات شهری و مدیریت محلی بر اقتصاد کشور تأثیری غیرقابل انکار داشته باشد و فعالیت های اقتصادی تا حد زیادی تحت تأثیر ویژگیها و کیفیت خدمات و فعالیت هایی قرار گیرد که عمدتاً توسعه شهرداریها و با مدیریت و نظارت افراد فنی و متخصص و توانمند صورت گیرد. بدین لحاظ و با توجه به این واقعیت­ها ضرورت دارد بخشی از عمده مشکلات شهر پارساباد را که ناشی از بی تدبیری و ضعف شهردار به عنوان مدیر شهر و شورای شهر به عنوان نمایندگان محلی مردم و ناظر بر اعمال شهردار میباشد،جهت تنویر افکار عمومی مردم  قدرشناس پارساباد گوشزد نمایم، تا شاید در این واپسین زمان باقیمانده از عمر شورا و شهردار تلنگری خورده و به خود آیند و شاید بتوانند بخش کوچکی از نقاط ضعف خود را پوشش دهند.

البته از شهرداری که در نیمه شب از خواب ناز بیدارش می کنند و نازش را می کشند و بدون گرفتن برنامه کاری و رزومه اش از او می خواهند که شهردار شود و از بعضی از اعضای شورای شهری که توقعات و منافع شخصی و مادی خود را بر مصلحت مردم و شهر و منافع عمومی ترجیح می دهند بیشتر از این نمی توان انتظار داشت.

جهت تنویر افکار عمومی و آگاهی شهروندان با مشکلات و معضلات موجود در شهر ، همچنین عملکرد شورا و شهرداری نکاتی را بصورت تیتر وار آورده و در بخش های بعدی مشکلاتی را که در دوره کنونی شورا و شهردار با وجود فیگور گیری ها و وعده های رنگی که در آغاز بکار شورا و شهردار(برابر اسناد و مدارک) به خورد مردم داده بودند، دست نخورده باقی مانده و از ضعفهای اصلی مجموعه شورا و شهرداری است، مطالبی را عنوان خواهیم کرد.

۱-طرح جامعه آرمانی یا همان مدینه فاضله که دوستان قولش را داده بودند سرانجامش چه شد ؟

۲- سازمان بخشی به نظافت شهر و بهبود عبور مرور و زیباسازی سیما و منظر شهر چه بر سرش آمد؟

۳- ساماندهی و صیانت از محدوده و حریم شهر کجاست؟

۴- رونق اقتصادی فعالیت­های شهر، کو و کجاست و کی آغاز می­شود؟

۵- بهبود شبکه ­های ارتباطی و نظام حمل و نقل زباله و رفع مشکل ترافیک چه زمانی انجام می­شود؟

۶- توسعه فضای سبز عمومی و تفرجگاهی در کدام نقطه از شهر انجام شده است.

۷- بهسازی و نوسازی و بازسازی بافت­های فرسوده شهر با آن همه سر وصدا و بوق و کرنا چه بر سرش آمد؟

۸- برنامه ­ریزی برای تولید و درآمد پایدار شهرداری که در بدو ورود و در حضور مسئولان و خبرنگاران از افزایش هشتاد درصدی در آمد شهرداری سخن میگفتند،به کجا رسید و آیا اصلاً برنامه ­ای وجود دارد؟

۹- برنامه تحول منسجم و عادلانه در حوزه قوانین و مقررات شهری و شهرداری برای حفظ حقوق شهروندان که روزانه دهها نفر بدون دریافت پاسخی مستدل و با الفاظ و رفتار ناشایست روانه خانه هایشان میشوند چه بر سرش آمد و چرا یک درصد از آن اجرا نشده و کسی آن را نمی­­بیند؟

۱۰- تحول و ارتقاء نیروی انسانی حوزه منابع انسانی شهرداری چه بر سرش آمده و چرا پس از گذشت ماهها از انتخاب آقای شهردار تاکنون ایشان نتوانسته حتی یک تغییر جزیی در ساختار و مسئولین واحدهای شهرداری بوجود آورده و شیوه کار را عوض کند و فردی متخصص و مجرب را جایگزین فرد غیر متخصص دیگر کند؟

۱۱- در زمینه ارتقاء سطح تکنولوژیکی اداره شهر و شهرداری همگام و هم تراز با آخرین دستاوردهای روز دنیا در این حوزه ­ها همانند سایر شهرهای کشور چه اقداماتی انجام گرفته و چرا هیچ شهروندی اثری از آن نمی­بیند؟

۱۲- در زمینه ارتقاء فرآیندها و تصحیح روش های مدیریت شهر و شهرداری چه اقدامی انجام شده است؟

۱۳- در زمینه فرهنگی و آگاهی بخشی و تسهیل امور شهروندان که در برخی موارد با کتک کاری و دست به یقه شدنها و گاها با دخالت نیروهای امنیتی همراه است ،چه اقدامی صورت گرفته است؟

۱۴- بحث تمرکززدایی بازارچه ­ها و امکانات تجاری از یک نقطه از شهر و گسترش آن به محلات و شهرکهای جدید و سایر نقاط شهر با وجود دخالت مستقیم دادستان محترم نیز همراه بود،به کجا انجامید و چرا در این خصوص اقدامی انجام نمی­شود که حداقل بخشی از مشکلات ترافیکی و شلوغی قسمتی از شهر کاسته شود؟شلوغی و انسداد معابری که داد شهروندان را نیز در آورده است و گاها برخی خانواده ها در ساعاتی از روز به دلیل ترس از شلوغی و ناهنجاری موجود جرات پا نهادن به معابر را ندارند.

۱۵- چرا کارکنان شهرداری نظم و انظباط ندارند و متناسب با تخصص و تجربه آنان در ردیف شغلی متناسب بکار گرفته نمی­شوند و چرا بعضی از آنان بلاتکلیف و بلا سازمان هستند و حتی بعضی از آنان اصلاً در محل کار نیستند و حتی بعضی از آنان محل کار و سازمان خود را نمی­ دانند و نمی­شناسند؟

۱۶- دلال بازی و معامله­ گری بعضی از پرسنل شهرداری و شورای شهر چرا جلویش گرفته نمی­شود تا به حدی برسد که سایر ارگانها دخالت کنند و آبروی چندین ساله شهرداری و شورای شهر این چنین خدشه­­ دار شود؟

۱۷- چرا به بعضی از کارکنان این همه اضافه­ کار و مزایا و مأموریت بدون ضابطه داده می­شود درحالیکه خیلی از پرسنل از فقر و ناتوانی زجر می­کشند؟

۱۸- جناب شهردار که از همه امکانات شهرداری به عنوان یک موسسه نیمه دولتی و حقوق و مزایای بالاتر از حد انتظار سالها بهره برده، چرا دغدغه رعایت حقوق شهروندان را نداشته و توجهی به خواسته­ های مردم و مشکلات آنان نمی­کند و با غرو و تکبر برخورد می­کند؟

۱۹- چرا آقای شهردار شهروندان و ارباب رجوع را پس از چندین بار مراجعه به دنبال نخود سیاه می­فرستد و آنان را برای تعیین تکلیف کوچکترین کار به دیگر بخشها و قسمتهای دیگر اداره که چندین بار شاهد آن بوده ایم ،می­فرستد و اگر توانایی رفع مشکل را ندارند برای مردم بیشتر مشکل نتراشند.

۲۰- چرا جناب شهردار و شورای شهر این همه هزینه­ های مردم را جهت دریافت پروانه ساختمانی و سایر خدمات بالا برده­اند و نارضایتی ایجاد نموده­ اند؟

۲۱- چرا از امکانات و ماشین آلات بیکار  و کارخانجات شهرداری بصورت امانی یا پیمانکاری استفاده نمی­شود؟و چرا ماشین آلاتی که بنام برخی پیمانکاران و دوستان و نزدیکان شهردار در این مجموعه روزانه چه با کارکرد و چه بی کارکرد برایشان ساعات کاری رد میشود؟

۲۲-بعد از گذشت این همه سال چرا شهرمان یک پارکینگ عمومی درست و حسابی ندارد ؟

۲۳- طولانی شدن روند اجرای  پروژه ها

۲۴-لزوم جذب بیشتر سرمایه گذاران

۲۵-ضرورت تکریم بیش از پیش ارباب رجوع در شهرداری

 

در پایان مطالب عرض می­کنم این موارد تنها بخش کوچکی از مشکلات موجود بوده و مردم خیلی از مسائل دیگر رنج می­برند و به عقیده بسیاری اگر این همه پول و اعتبار و درآمد را در اختیار ضعیف ترین کارشناس شهرداری هم قرار می­دادند بهتر از این مدیریت و کار می کرد و پروژه  های بهتر و بیشتری را اجرا می کرد.

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 2936
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4802551
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي