12:03:36 - چهارشنبه 9 آگوست 2017
گزارش/
حواشی یک روز به یاد ماندنی از مراسم روز خبرنگار
دو سال است که ۱۷ مرداد ماه مصادف با روز خبرنگار و بر خلاف سالهای گذشته به طور مرتب و با برنامه ای خاص، به همت فرمانداری شهرستان پارساباد برگزار و از خبرنگاران و پیشکسوتان این عرصه تجلیل و قدردانی میشود.

دو سال است که ۱۷ مرداد ماه مصادف با روز خبرنگار و بر خلاف سالهای گذشته به طور مرتب و با برنامه ای خاص، به همت فرمانداری شهرستان پارساباد برگزار و از خبرنگاران و پیشکسوتان این عرصه تجلیل و قدردانی میشود.


امسال نیز همچون سال گذشته،سالن اجتماعات فرمانداری پارساباد میزبان حضور خبرنگاران و فعالین عرصه رسانه ای بود.
برای دومین سال پیاپی است که میبینیم مسئولی در طول تمام این سالها با میل و رغبت خود و بدون هیچگونه اجبار و توصیه ای اقدام به برگزاری روز خبرنگار و تجلیل از اهالی این قشر زحمتکش نموده و زحمات و تلاشهای صادقانه و خالصانه آنان را ارج می نهد و آنان را در ذوق و شوق به حرفه شان ثابت قدم نگه می دارد روحیه و اشتیاقی که تا پیش از این حتی با زبان خشک و خالی هم از سوی مسئولین سابق در سالهای گذشته انجام نمی شد.


در ابتدای این جلسه که متشکل از مسئولان و مدیران برخی ادارات و بخشداران و خبرنگاران نیز بود فرماندار شهرستان پارساباد با تبریک و تهنیت به مناسبت روز خبرنگار و گرامیداشتن یاد و خاطره شهید صارمی و سایر شهدای خبرنگار ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های این قشر فرهیخته در انعکاس و انتشار بموقع اخبار و رویدادهای شهرستان،با بیان اینکه قصد سخنرانی و گزارش از عملکرد و کارنامه دولت را ندارد،تصریح کرد این روز مختص خبرنگاران بوده و صرفا به این قشر زحمتکش تعلق دارد لذا هر سوال و مشکلی که مربوط به این حوزه باشد،پاسخگوی آن بوده و استقبال خواهیم کرد.


فرماندار شهرستان پارساباد پس از شنیدن سخنان برخی از خبرنگاران به نمایندگی از تمامی خبرنگاران از تدارک و تهیه برنامه ویژه در این روز مختص خبرنگاران خبر داد و گفت:امروز با توجه به اینکه استثناعا روز خبرنگار است ترجیح دادیم تا اکثر ساعات روز را همراه و در کنار خبرنگاران بوده و ضمن بازدید از برخی طرحها و پروژه ها به بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل و معضلات خبرنگاران بپردازیم.
تجلیل از خبرنگاران و اصحاب قلم در ابتدای مراسم و اعطای لوح یادبود به فعالین این عرصه پایان نشست اهالی خبر در سالن فرمانداری و شروع برنامه های روز خبرنگار طبق برنامه بود.


دیدار با امام جمعه محترم پارساباد
پس از اعطای لوح و یادبود، حضور در ساختمان امام جمعه پارساباد و دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید سعید رشادی بخش اول برنامه روز خبرنگار بود.


در این دیدار اما جمعه شهرستان پارساباد پس از تبریک مجدد این روز خجسته و میمون از رسالت های بنیادی خبرنگاران و تعهد به وظایف قانونی و انتشار و انتقال اخبار و رویدادهای روز جامعه و پرهیز از هرگونه تخریب و تخطئه و شانتاژ در رویدادها و مراسمات خاص و عام گفت: و تاکید کرد اگر چه خبرنگاران مظلومترین قشر جامعه هستند که باید از لحاظ معیشتی و مایحتاج اولیه زندگی مورد توجه مسئولین قرار گیرند،لذا خبرنگاران باید به دور از هرگونه حب و بغض و تبعیض و تبرئه باید در انتقال صحیح رویدادها و اخبار به مردم تلاش و کوشش نمایند تا مورد مقبولیت مردم و افکار عمومی قرار بگیرند.
یکی از خبرنگاران نیز پس از گفتگو و بحث و تبادل نظر، ضمن ارائه بخشی از مشکلات این قشر و مشقت های خاص این حرفه از حجت الاسلام رشادی در توصیه به مسئولان و مدیران و توجه بیشتر آنان به خبرنگاران سخن گفت.
بازدید از نمایشگاه و دستاوردهای خبرنگاران
پس از خروج از ساختمان امام جمعه،نوبت به دومین بخش برنامه امروز یعنی افتتاح و باردید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های خبرنگاران شهرستان پارساباد،رسید که فرماندار محترم شهرستان پس از افتتاح نمایشگاه و باردید از غرفه های خبرنگاران با حضور در بخش رسانه ای و غرفه خبرنگار صدا و سیما،به ارائه گزارش افتخاری  در روز خبرنگار و به افتخار خبرنگاران نمودند.


بازدید از فرودگاه مجهز و آماده پرواز پارساباد
خبرنگاران و مسئولان شهرستان پارساباد پس از بازدید از نمایشگاه توانمندی های خبرنگاران،از فرودگاه آماده بهره برداری و در آستانه افتتاح بازدید کردند این فرودگاه که به گفته مسئولان مربوطه به اندازه یک فرودگاه تازه تاسیس بر روی آن هزینه شده است ، از پیشرفته ترین و مجهزترین فرودگاههای کشور محسوب میشود.

فرودگاه پارساباد مغان که بعنوان اولین و قدیمی ترین فرودگاه استان که نزدیک به ده سال است به جهت برخی مسائل و تنگ نظری ها به بهانه تجهیز و تعریض باند فرودگاه تعطیل گردید،اکنون به همت فرماندار شهرستان پارساباد تلاش ها و پیگیری های مداوم وی در مرحله افتتاح و بهره برداری از پروازها قرار گرفته است که به گفته فرماندار پارساباد در حال مذاکره و رایزنی برای اختصاص پرواز پارساباد به تهران و پارساباد به مشهد با مدیران شرکت ها  و سازمان هواپیمایی هستند و به زودی با یکی از شرکت های هواپیمایی کشور جهت عقد قرارداد وارد گفتگو خواهند شد.
دامپروی شرکت و کشت و صنعت مغان و تجهیز و توسعه بخش دامی
پس از بازدید از قسمت های مختلف فرودگاه پارساباد مغان نوبت به بازدید از بخش دامپروی و گاوهای شیری شرکت مغان که اخیرا با تخصیص اعتبار قابل توجهی به یکی از بخش های مجهز و پیشرفته و مکانیزه در کشور تبدیل شده ،بازدید به عمل آمد.


سخنان مهندس علایی مدیر بخش دامپروری شرکت و توضیح و تشریح در خصوص نحوه پالایش و فرایند کار در این بخش از نکات قابل توجه در این روز بود که نشان از تجهیز و توسعه بخش دامی شرکت در مقایسه با سالهای اخیر بوده است.
صرف ناهار و تشکیل زنجیره هندسی جهت گفت و گوی صمیمی
لحظه پایانی بازدید از دامپروری که عقربه های ساعت روی ۱۶ را نشان میداد،نشان از ضرورت رفع گرسنگی و تنفس تازه داشت که همین امر سبب شد تا جهت صرف ناهار و رفع گرسنگی، میهمان ،مهمانسرای شهرک شده و پس از صرف ناهار مختصر،با حضور در محوطه مهمانسرا و تشکیل زنجیره هندسی،جهت بحث و تبادل نظر و سرگرمی و تفریح بعد از ناهار،حضور یافتیم.


در حاشیه این حضور در محوطه مهمانسرا،یکی از بحث های داغ این نشست بحث و تبادل نظر در خصوص موضوعات منطقه و معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های منطقه به گردشگران و سرمایه گذاران بود که روز به روز بر ضرورت توجه به این موضوع اقزوده میشود.


آبتنی و شنا در استخر شهرک
یکی از مفرح ترین و به یاد ماندنی ترین لحظات روز خبرنگار آبتنی و شنا در استخر شهرک شهید غفاری بود که فارغ از انجام ورزش مفرح شنا و شیرجه و برگزاری مسابقه حبس نفس زیر آب و شنای سرعت بود که سبب ثبت یک خاطره تاریخی از این روز به یادماندنی شد.


فارغ از برگزاری مسابقه جهت سرگرمی و حس تفریح و هیجان بیشتر که جوایزی نیز به برندگان این مسابقات اختصاص داده شد،یکی از دیگر نکات قابل توجه در استخر و شنای گروهی، مهارت فوق العاده فرماندار در شنا و شیرجه با وجود وزن بالا و سن بالا بود که جالب توجه بود.


و بالاخره افتتاح اسکله توریستی و قایق های تفریحی

بالاخره دریاچه شهرک به همت مسئولان وقت امور آب و تلاشها و پیگیری های مجدانه فرماندار پارساباد یک ماه نیز قبل از موعد مقرر آبگیری شده مورد بهره برداری قرار گرفت تا این بخش از نواقصات و نارسایی های تفریحی و گردشگری شهرستان پارساباد رنگ واقعیت به خود دیده و مردم را در روزهای تعطیل و گرم سال روانه تفریح و سرگرمی کنار این دریاچه مصنوعی نماید.


اختصاص دو عدد قایق موتوری و افتتاح اسکله به همت فرماندار پارساباد و بخشدار تلاشگر اسلام اباد مهندس افشین اسدزاده یکی دیگر از وعده های فرماندار و مسئولان امور آب مغان بود که روبان ان توسط فرماندار ساعی پارساباد بریده و رونمایی شد  بنا به گفته فرماندار ر روزها و هفته آتی تعداد بیشتری از این قایق ها و تجهیزات و مکانیزم های گردشگری جهت جذب توریست و گردشگران خارج از استان و حتی کشور برنامه ریزی شده است.

یکی از راه های توسعه و پیشرفت منطقه سرمایه گذاری در بخش گردشگری و شناساندن پتانسیل ها و ظرفیت های منطقه جهت جلب سرمایه گذاران و جذب توریست و گردشگران داخلی و خارجی است بر ماست که با پروپاگاندای وسیع و ظرفیت رسانه ای شهرستان در صدد تشریح و شناساندن منطقه به جغرافیای خارج از شهرستان و استان همچون آستارا و مشکین و جلفا که صد البته پتانسیل های منطقه بسیار بیشتر از این مناطق است قدمی نو و راهبردی جدید را در توسعه روزافزون منطقه ایفا نماییم.


بدون شک توسعه تنها ازرراه صنایع تبدیلی و تکمیلی و کشاورزی و فروش نفت مهیا نمیشود بلکه همانگونه که مستحضرید ۹۰ درصد درآمد و سرمایه کشور همسایه ما ترکیه و حتی بخش اعظمی از درآمدهای همسایه شمالی مان آذربایجان از همین راه توریسم و گردشگری تامین میشود که پروسه ای هر چند دشوار اما قابل اجرا و تحقق است که نیازمند اراده مسئولان و همیاری و هماهنگی اهالی رسانه بعنوان پیش قراولان عرصه اطلاع رسانی ، شناساندن پتانسیل ها و ظرفیت های منطقه به جامعه خودی و غیر خودی است.


قایق سواری و دورزدن با قایق در محوطه دریاچه شهرک پایان بخش یک روز به یادماندنی و مفرح به همراه برخی مدیران و مسئولان شهرستان در این روز منحصربه فرد بود که در اذهان خبرنگاران بعنوان یک روز ماندگار مانا و حک شد.

جا دارد بعنوان نماینده اصحاب رسانه از تلاش ها و خدمات تمامی دست اندرکاران این روز استثنایی خصوصا دکتر صمدی فرماندار ساعی و تلاشگر شهرستان پارساباد ، قریب منوچهری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان،رسول ایرانی مدیر روابط عمومی شرکت کشت و صنعت مغان،مهندس علایی مدیر دامپروری این شرکت،محبت جعفرپور نماینده اصناف شهرستان ،مهندس محمدی رئیس تامین اجتماعی شهرستان و سایر مدیران و مسئولان که در حافظه تاریخی شهرستان به ثبت رسید،تقدیر و تشکر نماییم.

 

گزارش : رضا امیرپور

انتهای پیام/

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 5519
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4805134
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي