21:56:09 - دوشنبه 28 دسامبر 2020
بر اساس پژوهش های جدید؛
خطرات نوشیدن بیش از حد چای
بر اساس پژوهشی که اخیرا در نشریه ساینس منتشر شده است، نوشیدن چای بیش از حد می‌تواند خطراتی به دنبال داشته باشد. این در حالی است که چای یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در سراسر جهان محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا به نقل از اقتصادسرآمد؛ فواید چای بی پایان به نظر می‌رسد بررسی‌های متعددی نشان داده اند که نوشیدن چای باعث افزایش طول عمر، افزایش متابولیسم، کاهش وزن، افزایش حافظه و مواردی دیگر می‌شود، اما احتمالاً این جمله را شنیده اید: «مصرف بیش از حد مواد مفید می‌تواند مضر باشد.»
مصرف متوسط چای برابر با کمتر از ۳ فنجان چای در روز می‌تواند فواید بی شماری برای سلامتی داشته باشد، اما نوشیدن بیش از حد چای که بیش از ۳-۴ فنجان در روز است، با چند عارضه جانبی منفی مرتبط است.
احتمال کاهش جذب آهن
طبق مطالعه‌ای که در Food Research International منتشر شده است، تانن‌ها (ترکیبات پلی فنول که باعث تلخی نوشیدنی‌هایی مانند چای می‌شوند) ممکن است مانع از جذب آهن در بدن شوند، در صورت مصرف بیش از ۴ فنجان چای، این اتفاق رخ می‌دهد که بدن شما نمی‌تواند آهن خوراکی‌هایی مانند اسفناج یا لوبیا را جذب کند.
همانطور که تقریباً در مورد هر غذایی که امروزه کشت می‌شود، وجود دارد، برگ‌های چای نیز می‌توانند حاوی ترکیبات مختلف سمی از خاک یا از طریق روش‌های برداشت باشند. یک مطالعه از مجله سم شناسی ایالات متحده نشان داد که وقتی محققان ۳۰ نوع چای را آزمایش کردند (شامل انواع چای سیاه، سبز، سفید و اولانگ) همه آن‌ها حاوی سرب بودند. البته مصرف اندک چای می‌تواند بی ضرر باشد، اما زیاده روی در مصرف چای می‌تواند خطر مسمومیت ایجاد کند.
ممکن است باعث آسیب کبدی شود
بر اساس یک مطالعه بین المللی Food Research International، هنگامی که محققان کیسه‌های چای را در مقابل برگ‌های چای آزمایش کردند، میزان بالاتری از فلوراید را در کیسه‌های چای با قیمت بالاتر و با کیفیت بالاتر یافتند. دم کردن چای به مدت دو دقیقه منجر به تولید چای‌هایی در محدوده ۳.۶ تا ۷.۹۶ میلی گرم در هر لیتر فلوراید شد. اما مصرف بیش از حد فلوراید می‌تواند به دندان‌ها، استخوان‌ها و مفاصل آسیب برساند. توجه داشته باشید که این مطالعه فقط چای‌های انگلستان را مورد آزمایش قرار داده است، بنابراین ممکن است نتوانیم با کیسه‌های چای دیگر کشور‌ها نتیجه مشابهی بگیریم، اما در نهایت باید مراقب نرخ مصرف چای باشیم.
ممکن است احساس اضطراب کنید
چای حاوی کافئین است، البته نرخ کافئین چای بسیار کمتر از قهوه (بین ۲۰ تا ۶۰ میلی گرم در فنجان) است، اما اگر بیش از حد چای می‌نوشید، این نرخ کافئین اضافه می‌شود. کافئین زیاد با اختلال در خواب، دل درد، سردرد و اضطراب ارتباط دارد؛ بنابراین برای کنترل علائم سعی کنید کمتر چای بنوشید./ انتخاب

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 3224
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4802839
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي