11:07:03 - دوشنبه 24 آوریل 2017
زنی افراطی که سودای ریاست جمهوری دارد
با شمارش بیش از ۹۶ درصد آرا در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، مارین لوپن باکسب ۲۱.۴ درصد دوم شده و به دور دوم انتخابات راه یابد.

به گزارش ارس رسا به نقل از جام نیـوز، مارین لوپن ۴۸ ساله، سیاستمدار فرانسوی و رهبر جبهه ملی، از جناح راست افراطی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۷ فرانسه، یکی از شانس‌های مطرح پیروزی است. او سومین و آخرین دختر “ژان ماری لوپن” بنیان‌گذار این حزب و رهبر آن تا سال ۲۰۱۱ است. مارین لوپن به دلیل سیاست‌های “ضد مهاجرت” به “نژاد پرستی” متهم است.

 

مارین لوپن دنیای سیاست را از زمانی که هشت سال داشت، تجربه کرد؛ وقتی “جبهه ملی” ۴ ساله شده بود و محل سکونت رهبر آن، پدر لوپن مورد عملیات بمب‌گذاری قرار گرفت. ۵ کیلوگرم دینامیت در زمین بیرونی منزل آن‌ها جا‌ی‌سازی شده بود. عامل این عملیات هیچ‌وقت مشخص نشد اما زندگی مارین لوپن را تغییر داد. خانواده‌اش از هم پاشید و برای داشتن “پدری خطرناک” از سوی دوستانش طرد شد.

 

مارین لوپن از ۱۸ سالگی به جبهه ملی پیوست و از سال ۲۰۱۱ به عنوان جانشین پدرش انتخاب شد و یک سال بعد توانست در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ با کسب ۱۸ درصد آرا، نفر سوم شود. در همان سال جبهه ملی توانست پس از ۲۰ سال، کرسی‌های پارلمانی را در در اختیار گیرد و سه سال بعد پیشتاز انتخابات شهرداری‌ها شود. او با ایجاد تغییر در سیاست‌های پدرش توانست دستاوردهایی برای جبهه ملی کسب کند؛ هرچند خانواده و اطرافیان‌اش، همچنین افکار عمومی، او را نسخه‌ دیگری از “ژان ماری” توصیف می‌کردند. با وجود این، سال ۲۰۱۵ آغاز قطع رابطه مارین لوپن با پدرش بود.

 

 

در سال ۲۰۱۵ ژان ماری لوپن در گفت‌وگویی رادیویی بار دیگر “هولوکاست” را مساله‌ای “جزیی” در تاریخ جنگ جهانی دوم توصیف کرد. از اولین بار که لوپن در سال ۱۹۸۷ چنین اظهارنظری ابراز داشت، به عنوان نقطه تیره این حزب یاد می‌شود. در پی همین اظهارات، او به “یهودی‌ستیزی” متهم شد. اگرچه او را از جبهه ملی اخراج کردند و چندین پرونده قضایی برای‌اش تشکیل شد اما همچنان با عنوان “رهبر افتخاری” در این حزب باقی ماند. در مقابل، تمام آن‌چه مارین لوپن را شبیه پدرش کرده بود، مثل “ستیزه‌جویی” مقابل ژان ماری ایستاد و او نه تنها از موضع پدر اعلام تبری کرد، بلکه به رابطه‌‌شان هم پایان داد.

 

ژان ماری لوپن ملی‌گرا پنج‌ بار در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه شرکت کرده بود. اما نخستین طعم پیروزی سیاسی برای خانواده لوپن در انتخابات سال ۲۰۰۲ اتفاق افتاد، وقتی او توانست به مرحله دوم رقابت‌ برسد. ژاک شیراک در نهایت با کسب ۸۲.۲ درصد آرا رییس‌جمهور شد. ژان ماری لوپن در انتخابات سال ۲۰۰۷ پیرترین نامزد ریاست‌جمهوری فرانسه شناخته شد. او همچنین در برنامه‌هایش از ایجاد محدودیت بر مهاجرت حمایت می‌کرد و مخالف سقط جنین و ازدواج همجنس‌گرایان بود.

 

 

دومین ترومای زندگی مارین لوپن زمانی اتفاق افتاد که او ۱۶ سال داشت و مادرش بدون هیچ توضیحی آن خانواده را ترک کرده بود. مارین لوپن تا ۱۵ سال با مادر خود هیچ ارتباطی نداشت. به گفته خودش یک ماه و نیم نمی‌توانست غذا بخورد و در رنج بود: “من از حسی ترسناک، بی‌رحم و خردکننده رنج می‌بردم: مادرم من را دوست نداشت.”

 

ژان ماری لوپن اما در مقابل بی‌تابی‌های دخترش، به او یاد داد که “تو می‌توانی در جنگ، زیر برف هم برهنه باشی.”

 

مارین لوپن در کتاب اتوبیوگرافی‌اش از آزارهایی نوشته است که در دوران کودکی به خاطر پدرش متحمل می‌شد. تا به آن‌جا که حتی نتوانست مسیر زندگی‌اش را تغییر دهد. او سعی کرده بود با انتخاب وکالت راه‌ دیگری در پیش بگیرد اما همان زمان هم به خاطر سیاست‌های پدرش مورد طرد قرار می‌گرفت.

 

مارین لوپن پیش از سیاست وکیل بود و در دادگاه‌های پاریس از حقوق تعدادی از مهاجران دفاع کرده بود. اما حالا به عنوان یکی از احتما‌ل‌های ریاست‌جمهوری فرانسه، می‌خواهد مهاجران غیرقانونی “اتوماتیک” اخراج شوند و مهاجرت قانونی نیز به ۱۰ هزار نفر در سال کاهش یابد.

 

مارین لوپن یک سال پیش از رهبری‌اش بر جبهه ملی، در سال ۲۰۱۰ نماز خواندن مسلمانان را در خیابان‌ها با اشغال آلمان مقایسه کرده بود. اما حالا از حرف خود برگشته و با لحنی ملایم‌تر می‌گوید اسلام را با دموکراسی فرانسه “ناسازگار” نمی‌داند. از طرف دیگر جبهه ملی در سال‌های اخیر سعی کرده است روابط خود را با جوامع یهودی تقویت کند.

 

 

با وجود این، آلن دوهامل، روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر سیاسی فرانسوی معتقد است جبهه ملی همچنان از راه‌های غیرمستقیم به مسلمانان حمله می‌کند. اشاره او به حمایت همه‌جانبه لوپن از حذف علایم مذهبی در اماکن عمومی فرانسه است و باور دارد مقصود لوپن “صرفا حجاب مسلمانان است و نه صلیب مسیحیان.” بسیاری مارین لوپن را “نژادپرستی” می‌دانند که می‌تواند مواضع افراطی خود را پنهان کند.

 

الیویه بومو (Olivier Beaumont) روزنامه‌نگاری که درباره خانواده لوپن کتابی نوشته است، می‌گوید سیاست در این خانواده “از خون هم قوی‌تر است.” به توصیف او ژان ماری لوپن نمی‌تواند هیچ‌کسی، حتی دخترش را در رهبری حزبی ببیند که خودش آن را تاسیس کرده و ۴۰ سال سکان‌دار‌ آن بوده است.

 

مارین لوپن می‌خواهد در دوران ریاست جمهوری‌اش اتحادیه اروپای جدیدی به راه بیاندازد، مساجد “تندرو” را ببندد، اولویت دریافت مسکن عمومی را به شهروندان فرانسوی بدهد و سن بازنشستگی را ۶۰ سال تعیین کند.

 

حزب جبهه ملی همچنین وعده داده که در صورت پیروزی در انتخابات، رفراندومی را در مورد ماندن یا خارج شدن فرانسه ازاتحادیه اروپا برگزارکند. این حزب همچنین خواستار کاهش پناهجویان و خارج کردن فرانسه از منطقه یورو است.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 416
  • بازدید دیروز: 3436
  • کل بازدیدها: 5244922
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي