12:06:51 - پنج‌شنبه 21 دسامبر 2023
کدامیک از کارکنان تبدیل وضعیت خواهند شد؟
جزئیات دقیق اصلاحیه طرح حذف پیمانکار نیروی انسانی
طرح ساماندهی کارکنان دولت جهت رفع ایرادات شورای نگهبان روز گذشته در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی و اصلاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا به نقل از نفت آنلاین،  علی اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست تخصصی عصر روز سه‌شنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۲ کمیسیون اجتماعی که با حضور معاون سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس ماده ۲۹ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، تمامی دستگاه‌ها، سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه که در قالب ماده ۲۹ این قانون فعالیت دارند، تبدیل وضعیت خواهند شد.

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی َافزود: کارکنان دارای ۵ سال سابقه بیمه و بیشتر که از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا انتهای سال ۱۴۰۲ و هم چنین ماقبل ۱۴۰۱ مشغول خدمت بوده‌اند، در این طرح تبدیل وضعیت خواهند شد.

وی در تشریح جزییات تصویب اصلاحات طرح ساماندهی کارکنان دولت ادامه داد: برای کارکنانی که کمتر از ۵ سال سابقه بیمه دارند، آزمون تخصصی برگزار و به ازای هر سال سابقه بیمه ۵ درصد سهمیه در آزمون در نظر گرفته خواهد شد و این کارکنان از طریق آزمون

اختصاصی به صورت “مستقیم و بی‌واسطه” به کارگیری می‌شوند.

بسطامی تصریح کرد: پس از برگزاری آزمون، انعقاد قرارداد با پذیرفته شدگان به دو صورت غیرکارشناسی(قانون کار) و تخصصی(پیمانی) خواهد بود.
وی در پایان گفت: با پیگیری ریاست محترم مجلس، هیات رییسه و اعضای کمیسیون اجتماعی و سایر نمایندگان، این طرح با رای بالا در صحن علنی تصویب و به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1536
  • بازدید دیروز: 2402
  • کل بازدیدها: 4951323
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي