12:50:12 - چهارشنبه 24 ژانویه 2018
حاجی پور در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان پارس آباد؛
تشکیل اتاق فکر متشکل از نخبگان،مخترعان و اندیشمندان جوان بزودی در پارس اباد راه اندازی میشود
حاجی پور معاون فرماندار پارس آباد از اعطای تسهیلات اشتغال زایی،ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری و پرداخت وام ازدواج که از۱۰به ۱۵میلیون افزایش یافته را از مهمترین دغدغه ستاد ساماندهی امور جوانان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا،جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان پارس اباد پیش از ظهر دیروز با موضوع تقویت مشارکت های مردمی و سمن های مردم نهاد با حضور معاون فرماندار و مسٸول امور جوانان استان اردبیل و جمعی از مسٸولان مربوطه در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان پارس اباد برگزار شد.

در این جلسه عدالت حاجی پور معاون فرماندار پارس اباد  تخصیص امتیارت انحصاری برای نیروهای انسانی بومی و محلی نسبت به نیروهای مهاجر و غیربومی را خواستار شد و افزود: دستگاه ها در خصوص تسهیل تشکیل تعاونی و انجمن ها در حوزه جوانان و تخصیص تسهیلات ویژه به آنان تلاش نمایند.

وی با اشاره به اینکه موضوع جوانان باید اهمیت بیشتری در بین مسٸولان اجرایی دستگاه ها داشته باشد، اظهار کرد: در سالهای گذشته تعداد کل جلسات در خصوص امور جوانان از ۵جلسه تجاوز نمیکرد اما خوشبختانه با توجه به اهمیتی که این موضوعات پیدا کرده، تنها تا این لحظه  ۹ جلسه برای بررسی امور جوانان تشکیل شده است که این نشان از اهمیت فرمانداری شهرستان به موضوعات مهم است.

حاجی پور به فعالیت دو انجمن مردم نهاد در حوزه جوانان در شهرستان پارس آباد اشاره کرد و گفت: ستاد سازماندهی امور جوانان یک سازمان فرابخشی است و نیازمند مشارکت و همکاری مردم و جوانان غیر از ادارت و نهادها و سازمانها در قالب NGOهاو سمن ها و غیره را می طلبد.

معاون فرماندار پارس آباد از تسهیلات اعطا شده توسط صندوق کار افرینی نیز سخن گفت و گفت : تسهیلاتی با رقم ده الی صدمیلیون تومان با سود چهاردرصد از محل تبصره ۱۸قانون بودجه ۹۶ برای ان جی او ها تخصیص داده شده و بیش از ۹۹درصد این تسهیلات نیز نهایی شده است.

او خواستار تسهیل صدور مجوز برای NGoها و سمن ها و انجمن های مردم نهاد شد و تاکید کرد: کثرت صدور مجوز برای اینگونه سازمان ها و انجمن ها سبب کاهش ناهنجاری های اجتماعی و افزایش اگاهی بخشی فرهنگی و اجتماعی می شود.

حاجی پور در پایان از تشکیل اتاق فکر با عنوان مجمع جوانان شهرستان از میان مخترعان، برجستگان و نخبگان شهرستان و تامین هزینه های اموزشی برای فراگیر شدن این انجمن ها خبر داد و خواستار مشارکت مردم خصوصا جوانان و نخبگان در این زمینه شد.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 248
  • بازدید دیروز: 2099
  • کل بازدیدها: 4958751
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي