12:02:43 - چهارشنبه 6 سپتامبر 2017
آغاز برداشت خوشه های طلایی برنج در مغان+ تصاویر
برداشت خوشه های طلایی برنج به روش مکانیزه در مناطق مختلف شهرستان مرزی پارس آباد مغان آغاز شد.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا به نقل از پایگاه خبری صبح مغان، عملیات برداشت خوشه های طلایی برنج از سطح اراضی کشاورزی مغان واقع در شهرستان پارس اباد آغاز شد.

امسال شرایط مناسب آب و هوایی باعث شده تا وضعیت کشت برنج در بهترین وضعیت خود قرار بگیرد، بطوری که مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد در این باره گفت: امسال بیش از یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی شامات شهرستان پارس آباد به کشت برنج اختصاص یافته است.

علی اکبر حسنیان با بیان اینکه کاشت برنج در شهرستان پارس ‌آباد در دو نوبت اول و دوم و در اراضی کناره های رودخانه ارس موسوم به ‘شامات’ انجام می ‌شود، افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از ۵ هزار تن شلتوک و ۲ هزار و ۲۰۰ تن برنج سفید برداشت شود.

وی با اعلام اینکه شهرستان مرزی پارس آباد با کشت و تولید بیش از ۳۰ نوع محصول زراعی از قطب های کشاورزی کشور محسوب می شود، تصریح کرد: پارس آباد مغان از جمله شهرستان های استان است که سهم بسزایی در تولید بذر شلتوگ و برنج سفید دارد به طوری که برنج مغان زبان زد خاص و عام شده است.

بخش زیادی از برنج برداشتی در شهرستان پارس آباد به مصرف خود مردم این منطقه می‌رسد به طوری که می‌توان گفت قوت غذایی اغلب مردم این شهرستان برنج می‌باشد و بخشی دیگر از این محصول نیز در استان‌های همجوار به فروش می‌رسد.

گفتنی است، برنج تولید شده در پارس آباد مغان از نوع هاشمی و طارمی است که جزء پاک ترین، سالم ترین و با کیفیت ترین برنج های کشور و دنیا بوده و از شهرت و جایگاهی خاصی برخوردار است و مشتریان زیادی دارد.

انتهای پیام/

بر چسب ها: , ,
تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1090
  • بازدید دیروز: 2118
  • کل بازدیدها: 5007198
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي