18:10:21 - شنبه 6 آگوست 2016
بدنبال وعده عمل نشده در پرداخت پول كشاورزان؛
آقای وزیر! پرداخت تضمینی ۴۸ ساعته گندم کاران، ۴۵ روز است پرداخت نشده
۴۵ روز از وعده پرداخت تضمینی بهای گندم خریداری شده از کشاورزان میگذرد و این در حالیست که وزارت جهاد کشاورزی وعده پرداخت ظرف مدت ۴۸ ساعت را داده بود.

ارس رسا : کشاورزان شهرستان پارس آبادمغان در استان اردبیل امسال سال زراعی سختی را گذراندند و بخش زیادی از تولیدات و محصولات آنها از جمله گندم یک سال تلاش و زحمت آنها با وقوع باران شدید و تگرگ از بین رفت.

حال به رغم خسارات ناشی از تگرگ به کشاورزان، بلای عمل نکردن به وعده های داده شده هم دامن کشاورزان گندمکار پارس آبادی را گرفته و اکنون نزدیک ۴۵ روز است مدام در حال چک کردن حساب هایشان به امید واریز بهای دسترنج خویش هستند.

در حالی که هر ساله بخش عمده ای از حاصل دسترنج یک‌ ساله کشاورزان گندمکار به شکل خرید تضمینی در اختیار دولت قرار می‌ گیرد تا این محصول راهبردی برای تأمین نیاز مردم دخیره سازی شود، اما امسال با وجود وعدهای مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به گندم‌کاران مبنی بر پرداخت ۴۸ ساعته پول گندم متاسفانه با گذشت ۴۵ روز طلب گندم کاران آنطور که مسوولان وعده داده بودن پرداخت نشده است.

بررسی ها نشان می دهد که مطالبات گندم کاران هنوز به طور کامل پرداخت نشده و تاکنون، نزدیک ۵۰ درصد مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده؛ این در حالیست که “علی قنبری” معاون وزیر جهاد کشاورزی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه ارزش خرید گندم تاکنون ۱۲ هزار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است، می گوید: از کشاورزان به علت تاخیر در پرداخت پول خرید گندم عذرخواهی و تعهد می‌کنیم مطالبات آنان را تا اوایل مهر به‌طور کامل پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه مطالبات کشاورزان براساس زمان تحویل گندم به آنان پرداخت شده؛ یعنی هر منطقه و هر استان که زودتر گندم را برداشت کرده و فروخته، پول را نیز سریع‌تر دریافت کرده، گفت: گندم‌کاران استان‌های خوزستان، فارس، کرمان، بندرعباس، بوشهر و گلستان عمده پول خود را دریافت کرده‌اند.

در حالی که تنها خواسته کشاورزان از مسئولان درک کردن شرایط آنها و عمل به وعده هایشان است، بیشترین دغدغه کشاورزان به ویژه گندمکاران پارس آبادی فرارسیدن سررسید چک ها و اقساط وام هایشان است و تنها منبع درآمدی برای پرداخت آن هم بهای گندم خریداری شده از سوی دولت است.

حال انتظار می رود گندمکاران که در تولید مهمترین محصول زراعی کشور نقش تعیین کننده ای دارند، بیشتر مورد حمایت قرار گیرند تا انگیزه بیشتری در آنها برای تولید بیشتر و باکیفیت تر ایجاد شود نه اقدامی در راستای ناامید کردن آنها انجام شود.
گزارش از مرتضی بری،آران مغان

بر چسب ها: , ,
تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 146
  • بازدید دیروز: 1735
  • کل بازدیدها: 4964236
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي