20:51:59 - جمعه 12 آگوست 2016
مدیرعامل کشت و صنعت مغان:
“اردبیل به جای پتروشیمی نیازمند صنایع تبدیلی کشاورزی است”
به جای آن که به احداث پتروشیمی برای این استان فکر کنیم، بهتر است سرمایه‌گذاری را در مسیر توسعه کشاورزی و صنایع تبدیلی انجام دهیم چرا که کشت یک هکتار چغندر قند بیش از ده‌ها تن اکسیژن تولید می‌کند در حالی که احداث کارخانه پتروشیمی ضد تولید اکسیژن و هوای پاک است.

photo_2016-08-12_20-47-27
به گزارش ارس رسا به نقل از فارس از اردبیل، اروجعلی محمدی عصر امروز در نشست صاحبان شرکت‌های دانش‌بنیان در اردبیل اظهار کرد: ما در بسیاری از حوزه‌ها کار و راه را به خطا رفتیم به طوریکه به جای آن که با کارهای اساسی و ریشه‌ای دست جوانان را بگیریم به دنبال ناامید کردن آنها بوده‌ایم در حالی که باید نسل امروز و آینده با کارهای اساسی به انقلاب و دستاوردهای آن امیدوار باشند.

وی با بیان اینکه ما بهترین نیروها و سرمایه‌های انسانی را در همین انقلاب و به خاطر انحراف عده‌ای از دست داده‌ایم، تصریح کرد: اگر امروز بهشتی‌ها، رجایی‌ها و مطهری‌ها زنده بودند قطعاً کشور ما با آسیب‌هایی همچون وام‌های ۳۵ درصدی نزدیک به ربا و حرام‌خواری توسط بانک‌ها روبه‌رو نمی‌شدند چرا که عده‌ای نخواستند حقیقت انقلاب را درک کرده و یا سعی کنند در این مسیر انحراف ایجاد کنند.

محمدی افزود: به جای آن که به احداث پتروشیمی برای این استان فکر کنیم، بهتر است سرمایه‌گذاری را در مسیر توسعه کشاورزی و صنایع تبدیلی انجام دهیم چرا که کشت یک هکتار چغندر قند بیش از ده‌ها تن اکسیژن تولید می‌کند در حالی که احداث کارخانه پتروشیمی ضد تولید اکسیژن و هوای پاک است.

وی با بیان اینکه ما سعی کردیم در تغییر کشت در دشت اردبیل الگوی کشت چغندر قند را با ریشه عمیق مورد توجه قرار دهیم، بیان کرد: در مناطق سردسیر همچون دشت اردبیل کشت چغندر قند و در مناطق گرمسیر کشت پنبه می‌تواند آثار مطلوبی را به همراه داشته باشد.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: باید بیشترین توجه و سرمایه‌گذاری را با پرداخت قسمتی از منابع به حوزه پژوهشی انجام داد به طوریکه در بسیاری از کشورها شرکت‌های بزرگ بین ۱۷ تا ۲۰ درصد منابع درآمدی خود را خرج کارهای پژوهشی و تحقیقاتی می‌کنند که در این زمینه کشت و صنعت نیز آمادگی این سرمایه‌گذاری عظیم را دارد.

وی با انتقاد از کسانی که با حکم کار سخت و زیان‌آور نیروهای کشت و صنعت را زودتر از موعد بازنشسته کردند، ادامه داد: این افراد با ۲۰ سال کار و دریافتی بیش از ۶ میلیون تومان بازنشسته شدند در حالی که چنین خیانت‌هایی دیگر قابل جبران نیست.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در مورد فروش کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی نیز گفت: آنچه که همواره ما را رنج می‌دهد، مطرح کردن راهکار فروش کشت و صنعت مغان است در حالی که ما باید این سرمایه عظیم را حفظ کنیم و به یک مجموعه عظیم علمی، تحقیقاتی و پژوهشی تبدیل کنیم تا در آینده از ثمرات این سرمایه‌گذاری استفاده کنیم.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 2863
  • بازدید دیروز: 2118
  • کل بازدیدها: 5008971
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي