12:43:44 - جمعه 4 فوریه 2022
انتخاب شاپور کریمی فصل جدیدی در تحولات شهرداری پارس آباد
شاپور کریمی که سالهاست در شهرداری پارس آباد بعنوان یکی از مدیران تکنوکرات فعالیت دارد همواره پای ثابت طرح ها و پروژه های عمرانی بوده است و تخصص و توانایی های او به کمک این سازمان غیر دولتی شتافته است.


با انتخاب شاپور کریمی بعنوان شهردار پارس آباد از سوی شورای ششم ، فصل جدیدی در شهرداری پارس آباد آغاز شده است.
در حالی کریمی با رای اکثریت شوراها بعنوان شهردار انتخاب شده است که بارها در ادوار گذشته بعنوان یکی از گزینه های اصلی شهرداری پارس آباد مطرح بوده است اما از آنجایی اکثر انتخابات با زد و بند و لابی گری و بده بستان همراه بوده است کریمی همواره عطای شهردار شدن را به لقایش بخشیده است از آنجایی که کریمی هرگز اهل اینگونه مسائل غیراصولی نبوده است به این بازی ها تن نداده و از آنها کناره گرفته است و شخصیت خود را فدای اینچنین کرسی های مدیریتی و بازی های کثیف و نامشروع نکرده است.

شاپور کریمی که سالهاست در شهرداری پارس آباد بعنوان یکی از مدیران تکنوکرات فعالیت دارد همواره پای ثابت طرح ها و پروژه های عمرانی بوده است و تخصص و توانایی های او به کمک این سازمان غیر دولتی شتافته است.
قانونمداری، مداقه و نکته بینی او در شهرداری و اقدامات مربوط به حوزه کاری اش آنچنان موشکافانه و با مسئولیت بوده است که هیچگاه ممانعتی در وظایف و امورات شخصی و اداری وی ایجاد نکرده است.
امعان نظری که توام با سرعت و اولویت کاری و میزان ضرورت و البته بدون هیچگونه تبعیض و بی عدالتی بوده است، بیانگر این واقعیت است که در طول مدت زمان کوتاهی که بعنوان شهردار بر کرسی مدیریت این سازمان تکیه زده است برابر چندین سال شهردارانی بوده است که در ادوار گذشته سالها بر این کرسی جلوس کرده بودند.
با نگاهی اجمالی به عملکرد مهم کریمی بعنوان شهردار پارس آباد در این مدت اندک بخوبی متوجه این نکته ظریف و در عین حال مهم می شویم.
دورنمایی از تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دومین سالگرد قهرمان ملی،ساماندهی دستفروشان و آماده سازی محلی برای کاسبان سیار، کانیو گذاری و جوب کشی خیابان امام ره و حذفدجوب ،رنگ آمیزی المانهای سطح شهر ،.
گل کاری و تزئین خیابانها و کاشت گلدانهای بتنی ، نصب آلاچیق در بیمارستان امام و پارک های شهر، نصب ست ورزشی در پارکها در راستای ترویج شادابی و ورزش و نشاط در جامعه، نصب صندل های مخصوص معلولین در پارکها به پاس تکریم از قشر معلول، نصب و جایگزینی صندلی ها و سطل های زبالهای در خیابانها و پارک های سطح شهر، ساخت غسالخانه در آرامستان آغ مزار ، برداشت نخاله بصورت گسترده از سطح شهر ، تعویض جدولهای خیابان کمربندی با توجه به تخریب و فرسودگی جداول ، آسفالت ریزی گسترده در سطح شهر و مسیرهای تخریب شده و لکه گیری چاله ها و دست اندازها ، ساخت سرویس بهداشتی در آرامستان مزار شهدا و رنگ آمیزی جداول بلوارها و آرایش و پیرایش درختان بمنظور زیبایی طبیعت سطح شهر و بسیاری پروژه های ریز و درشت که گنجاندن آنها در یک یادداشت غیرقابل امکان است.

همه این تلاش ها و کوشش ها بیانگر اشاعه نظم و ترتیب خاص در امورات شهری و شهرداری و توسعه گام به گام و اصولی شهر پارس آباد در سایه تدابیر و برنامه ریزی ها و اقدامات شایسته شهردار و مجموعه شهرداری است که بعد از سالها مهیای انتخاب فردی شایسته در کرسی مدیریت شهرداری پارس آباد شده است.
بدیهی است با انتخابی که شورای شهر دوره ششم داشته اند با روحیه و سلیقه وی نیز آشنایی داشته اند و بدون شک اکثریت شوراها خود نیز دارای دارای چنین صفاتی هستند که چنین انتخابی داشته اند، و این مایه مسرت است که در یک دوره چهار ساله هم شورا و هم شهردار سلیقه و روحیه یکسانی دارند و بر سر آبادانی و توسعه شهر متفق القول هستند فارغ از شوراهای ادوار گذشته که بعد از انتخاب شهردار به دلیل اختلاف سلایق و بده بستانی که قبل از انتخاب شهردار رد و بدل می شد، به دلیل تشدید اختلافات ، کشمکش غلیظی بر منافع اعضا به راه می افتاد و هر کدام از اعضا به سر منافعشان جدل می کردند. حالا می توان امیدوار بود در یک دوره چهارساله شورا و شهردار به دور اختلافات و مغایرت ها ، توسعه و ترقی را در این شهر بدون توقف و تاخیر به پیش خواهند برد و منافع اکثریت را بر منافع اقلیت ترجیح خواهند داد.

رضا امیرپور / روزنامه نگار

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 319
  • بازدید دیروز: 2060
  • کل بازدیدها: 4960882
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي