9:32:05 - پنج‌شنبه 3 آگوست 2017
تابستان گرم و آب‌تنی در کانال‌های مرگبار/اصلاندوز ۳۳ هزار نفری استخر شنا ندارد!
کانالهای آب اصلاندوز زلال، آرام و روانند اما در صورت بی احتیاطی و بی گدار به آب زدن در آنها به قاتلی بی رحم تبدیل می شوند.

به گزارش پایگاه خبری ارس رسا به نقل از خبرنگار ارس تبار،هرساله با ورود فصل گرم سال کانال های آبیاری کشاورزی اصلاندوز میزبان افراد سنین مختلف است که از مناطق مختلف شهر و روستاها به این کانالها سرازیر می شوند.

بسیاری از جوانان در تابستان به دلیل گرم شدن هوا، آرام بودن جریان آب کانال و شفافیت آن به انگیزه شنا و تفریح رایگان فریب ظاهر امن و بی خطر آن را خورده و بدون توجه به جریان تند آب، شیب کانال ها و خطرات جانبی آن با شنا کردن در کانال جان خود را به خطر بیاندازند.

نوجوانان و جوانانی که با دیدن آب وسوسه می شوند تا برای شنا و رهایی از گرما و دقایقی تفریح کردن خود را به آبهای ظاهرا آرام و بی خطر کانالها بسپارند، گاهی اوقات نمی دانند که شنایی به سوی مرگ دارند و البته در این میان گاهی اوقات به دلیل لغزنده بودن جاده های کنار کانال ها و بی احتیاطی عده ای شاهد سقوط خودروها و یا لیز خوردن اشخاص به داخل کانال ها نیز هستیم.

هر ساله تعدادی از شهروندان و میهمانان به علت شنا کردن در کانال‌های آبرسانی کشاورزی جان خود را از دست می دهند که خانواده هایی را داغدار کرده است. اگر اقدامی در این مورد صورت نگیرد چه بسا خسارات جبران ناپذیر انسانی را شاهد خواهیم بود.

در خصوص غرق شدگان، دلیل اصلی حادثه بی توجهی به نکات ایمنی است و نباید فراموش کرد که فشار آب در کانال ها باعث غرق شدن می شود و آشنا بودن به شنا دلیل براین نیست که در کانال و مکان های غیر ایمن می توان شنا کرد.

حال باید دید جوانان و نوجوانان و همچنین بزرگسالانی که در این گونه آبها شنا می کنند ،عاری از آب آلوده نباشد چون از یک طرف بیماری ناشی از آلودگی آب نیز آنها را تهدید خواهد کرد و از یک طرف هم خزندگان سمی ازجمله عقرب و مار نیز در کنار کانالهای کشاورزی نیز برای اینها خطرساز می شود.

یکی از شناگران نوجوانان اصلاندوزی می گوید:شنا کردن در این آب واقعا خطرناک است ولی مجبور هستیم شرائط خود را با این وضع وفق بدهیم در صورت وجود استخر در این شهر نیاز ما به کانالهای آبیاری کشاورزی کمرنگ خواهد شد.

یکی دیگر از شناگران از نبود استخر در این شهر بشدت اظهار گلایه مندی کرد و گفت:شهرهای زیادی از نعمت وجود استخر بهره مند هستند ،کمتر جایی ممکن است در آن استخر نباشد.

بخش ۳۳ هزار نفری و مرزی اصلاندوز مغان هنوز استخر سرپوشیده ندارد و بدین علت است که کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان به آب های خطرناک کشاورزی روی می آورند که تا پاسی از شب نیز در آب هستند.

این در حالیست که بارها از سوی اداره امور آبیاری مغان نسبت به ممنوعیت شنا در کانالهای آبیاری کشاورزی اطلاعیه هایی صادر شده اما همچنان آب تنی در این آبها وجود دارد.

امیدواریم مسئولان شهرستان و بخش یا سرمایه گذاران منطقه برای آسایش و امنیت فرزندان این خطه مرزی بفکر احداث استخر مجهز برای منطقه محرومی همچون اصلاندوز باشند.

 

گزارش از سجاد میرزایی

انتهای پیام/

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 947
  • بازدید دیروز: 1735
  • کل بازدیدها: 4965037
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي