به گزارش پایگاه  اطلاع رسانی ارس رسا به نقل از استانداری اردبیل، سیدحامد عاملی در جربان دور سوم سفر شهرستانی به پارس‌آباد در بازدید از مجموعه گلخانه‌ای این شهرستان اظهار کرد: با توجه به این‌که شهرستان پارس‌آباد در آخرین نقاط خط انتقال گاز کشور قرار دارد، در مواقع مصرف بالای گاز، در این مناطق با افت چشم‌گیر فشار گاز روبه‌رو می‌شویم.

وی افزود: به‌دلیل اهمیت این موضوع، در سفر سال گذشته ریاست جمهوری به استان اردبیل، پروژه خط دوم انتقال گاز به پارس‌آباد مصوب شد که این خط انتقال از اردبیل به گرمی و سپس پارس‌آباد و اصلاندوز در دست اجرا است تا پس از بهره‌برداری از آن که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال آینده به نتیجه برسد، مشکلات افت فشار گاز شمال استان مرتفع شود.

تلاش برای رفع مشکلات تأمین گاز و تسهیلات مجموعه گلخانه‌ای پارس‌آباد

استاندار اردبیل تصریح کرد: مجموعه گلخانه‌‌ای پارس‌آباد بزرگ‌ترین مجموعه‌ گلخانه‌ای کشور محسوب می‌شود که ظرفیت تأثیرگذاری قابل توجهی را در صادرات محصولات گلخانه‌ای دارد، این مجموعه مشکلاتی داشته که بخش مهم آن مربوط به کمبود گاز است که با بهره‌برداری از خط دوم انتقال گاز به شمال استان مشکل این مجموعه بزرگ رفع خواهد شد.

عاملی گفت: بخش دیگر مشکلات مجموعه گلخانه‌ای پارس‌آباد در زمینه تسهیلات سرمایه‌گذاران است که بخشی از این تسهیلات از طریق تبصره ۱۸ تأمین خواهد شد و برای تأمین بخش دیگری آن نیز به‌زودی مذاکراتی با صندوق توسعه ملی انجام می‌شود.