17:14:54 - پنج‌شنبه 26 اکتبر 2017
معاون امور آب‌ وآبفای وزارت نیرو:
حقابه هریک از استان ها در رودخانه ارس مشخص است
اردبیل-ایرنا- معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو گفت: حقابه هریک از سه استان آدربایجانشرقی،آذربایجانغربی و اردبیل از رودخانه ارس مشخص شده و هیچ مشکلی در این باره وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ، رحیم میدانی چهارشنبه در حاشیه دیدار اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس با امام جمعه اردبیل در گفت و گو با خبرنگاران افزود: انتقال بین‌حوزه‌ای آب هیچ ایراد علمی و شرعی نداشته و در تمام دنیا قابل اجراست و وزارت نیرو موافق اجرای آن با هدف تامین شرب مناطق مختلف است.
وی بابیان اینکه حق آبه اردبیل از رود مرزی «ارس» محفوظ است افزود: از سال ۹۲ قابلیت حوزه‌های آبریز و سهم هر استان با توجه به نیاز مصرفی در زمینه شرب، صنعت و کشاورزی مشخص شده است.
معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو بیان کرد: انتقال آب ارس به تبریز موضوع تازه ای نیست چرا که این موضوع در دولت گذشته مطرح بود و در این دولت هم دنبال شده است.
وی درباره تبعات ناشی از انتقال آب ارس به آذربایجان شرقی گفت: این انتقال به هیچ عنوان لطمه‌ای به حق آبه اردبیل نمی زند چرا که هر استان سهم خاص خود را د اشته و از سهم و حقابه خود می تواند استفاده کند .
ارس مهم‌ترین و پرآب‌ترین رودخانه شمالی ایران در منطقه آذربایجان است که از غرب جلفا تا اصلاندوز مغان (استان اردبیل) در طول نوار مرزی ایران و جمهوری آذربایجان جریان دارد.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 701
  • بازدید دیروز: 2402
  • کل بازدیدها: 4950488
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي