22:14:34 - چهارشنبه 28 آوریل 2021
در سفر استاندار اردبیل و هیئت همراه به شهرستان پارس آباد چه گذشت؟
استاندار اردبیل در ادامه گفتگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه از قرار گیری طرح منطقه آزاد در مرحله نهایی خبر داد و گفت: منطقه آزاد ظرفیت بزرگی را برای ارتباطات بین المللی در استان و توسعه و رونق اقتصادی و جذب سرمایه گذاری ها ایجاد خواهد کرد .

 

 

روند پیک چهارم کرونا در استان اردبیل تحت کنترل است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ،استاندار اردبیل همراه با هیئت استانی خود در سفر به شهرستان پارس آباد گفت: در سایه تدبیر و تلاشهای شبانه روزی استان اردبیل دیر تر از سایر استانها در پیک چهارم کرونا وارد و زودتر از استانهای همجوار از آن خارج شد

اکبر بهنام جو استاندار اردبیل در کنار رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و معاون هماهنگ کننده سپاه استان در شهرستان پارس آباد گفت: با تلاش های شبانه روزی و تدابیر صورت پذیرفته استان اردبیل علیرغم اینکه دیرتر از سایر استان‌ها وارد پیک چهارم شد زودتر از استان های همجوار نیز از پیک چهارم خارج شده است.

وی کنترل پیک کرونا را دست آورد مهم هم کاری و هماهنگی و همدلی در استان عنوان کرد و گفت: باید این دست آورد حفظ و نگهداری شده و رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی کمرنگ نشود.

بهنام جو با اشاره به آمار موارد مثبت کرونا در شهرستان پارس آباد گفت: نظارت بر قرنطینه و گروه های در معرض خطر و موارد مشکوک و رصد حضوری و تلفنی آنها بسیار موثر در کنترل شیوع کرونا است و در این امر پایگاههای بسیج خوب عمل کرده اند.

استاندار اردبیل در جلسه قرارگاه فرماندهی عملیات مدیریت کنترل کرونا شهرستان پارس آباد، سیر آمار های بستری و فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان را نزولی توصیف کرد و گفت: اصناف و بازاریان اولین گروههای هستند که از شیوع کرونا خسارت میبینند و در این پیک همکاری خوبی را با قرار گاه داشتند.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم هفته آتی وضعیت شهرستانهای پارس آباد و مشکین نیز تغییر مثبت یافته و شاهد کاهش محدودیت ها و بازگشایی اصناف و گروههای شغلی دیگر باشیم.

استاندار اردبیل با تصریح بر اینکه ماسک و رعایت فاصله عامل مهم در کنترل کرونا است، بر فرهنگ سازی استفاده همگانی از ماسک تاکید کرد و گفت: می شود مراسمات مذهبی و دید و بازدید ها را با رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری انجام داد اما علت پیک اخیر عدم رعایت فاصله و عادی انگاری در رعایت پروتکل ها بود.

وی افزود: در هتل های استان فقط ۳ مورد ابتلا ثبت شده بود که نشان از تاثیر رعایت پروتکل‌های بر کنترل بیماری دارد.

اراضی عشایر با مصوبه هیات دولت تا پایان دولت تعیین تکلیف می شود

استاندار اردبیل در جلسه ای که با فرماندار شهرستان پارس آباد و معاونین و بخشداران و کارشناسان فرمانداری پارس آباد داشت از زحمات و تلاشهای این عزیزان برای به سرانجام رسیدن مطالبه چندین ساله عشایر محدوده نشین کشت و صنعت قدردانی کرد.

مدیر اجرایی استان اظهار داشت:مسیر پیگیری تا تصویب این مطالبه بسیار سخت و فنی بود اما با دلگرمی که عشایر غیور به ما دادند پیگیری ها به قوت انجام و با عنایت و اراده ویژه هیات دولت در فعال کردن مسیر های آن به سرعت تصویب شد.

استاندار اردبیل گفت: امیدواریم در ماه آتی واگذاری زمین های مسکونی و اسناد املاک روستاهای محدوده نشین شروع و تا پایان دولت تمامی مصوبه هیات دولت در خصوص واگذاری اراضی به واجدین شرایط عملیاتی شود.

سفر استاندار اردبیل به شهرستان پارس آباد

استاندار اردبیل همچنین در بازدید از بیمارستان شهدا به استماع گزارش روند بستری و درمان توسط مدیر شبکه بهداشت و درمان و رئیس بیمارستان شهدا و پزشکان متخصص بخش کرونایی پرداخت و تامین مطالبات و امکانات درخواستی آنان خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیز از نصب دستگاه اکسیژن ساز و سی تی اسکن و تجهیز بخش های ای سی یو در ماههای گذشته خبر داد و گفت: هزینه ام آر آی واریز شده و در اولویت تخصیص هستیم و کمبود نیروی انسانی نیز در آزمون جدید جبران و مراکز بهداشتی تازه احداث تا پایان تیر کاملا تجهیز می شود.

استاندار اردبیل در حاشیه بازدید از مرکز غربالگری سرطان از زحمات تمامی دست اندرکاران در کنترل و مدیریت پیک چهارم کرونا قدردانی کرد.

 

منطقه آزاد مسیر تصویب نهایی خود را طی میکند

استاندار اردبیل در ادامه گفتگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه از قرار گیری طرح منطقه آزاد در مرحله نهایی خبر داد و گفت: منطقه آزاد ظرفیت بزرگی را برای ارتباطات بین المللی در استان و توسعه و رونق اقتصادی و جذب سرمایه گذاری ها ایجاد خواهد کرد .

بهنام جو به اخذ مصوبه پایانه لجستیکی و بار انداز ریلی و شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان نیز اشاره کرد و تاکید داشت: طرح و نقشه های و مطالعات برای اخذ نظر کشور جمهوری آذربایجان در کمیسیون های ارائه شده و در حال پیگیری است.

وی از افزایش صادرات از گمرک بیله سوار در دوران کرونایی خبر داد و ابراز داشت: حجم مبادلات مرزی و حمل و نقل استان به نزدیک ۲۵۰ میلیون دلار رسیده که نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش داشته است.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 2999
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4802614
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي