19:18:09 - سه‌شنبه 25 دسامبر 2018
استاندارد اردبیل:
عدم فروش اموال منقول و غیر منقول، یکی از شروط واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان است
استاندارد گفت: عدم فروش اموال منقول و غیر منقول تا زمان اجرای کامل مفاد قرار داد از سوی مدیریت جدید، یکی از شروط واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان است.

ارس رسا – رضا امیرپور / استاندارد گفت: عدم فروش اموال منقول و غیر منقول تا زمان اجرای کامل مفاد قرار داد از سوی مدیریت جدید، یکی از شروط واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان است.
استاندار اردبیل گفت: فروش کشت و صنعت مغان یک تصمیم ملی است و در کل کشور این طرح اجرا می شود نه دستور بنده است و نه دستور شخص خاص، در واقع دنیا به سمت خصوصی سازی پیش می رود و تجربه نشان داده دولت بنگاهدار خوبی نیست.
رئیس شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان گفت: در این مزایده تمامی جوانب در نظر گرفته شده است و هیچ گونه روزنه کوری وجود نداردو در صورت عدم اجرای بندهای قرار داد ،مکانیزم واگذاری متوقف خواهدو به متقاضی دیگری واگذار خواهد شد.
بهنام جو تصریح کرد: در این مزایده سندی از سوی دولت به خریدار واگذار نمی شود و اراضی در رهن دولت است و خریدار تا زمانیکه به تمام تعهدات خود از جمله ایجاد اشتغال ، احداث صنایع تبدیلی و تکمیلی ، صادرات و پرداخت دیون خود عمل نکرده ، حق فروش یا رهن و اجاره ندارد.
استاندار از واگذاری این مزایده به ارزش ۳۵۴۰ میلیارد تومان خبر داد و افزود: ۱۰۰ میلیارد تومان از کل این مبلغ بصورت نقد به خزانه واریز شده و مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان نیز در هر قسط پرداخت خواهد شد مشروط بر اینکه سود حاصل از این قرارداد در منطقه و در بخش های عمرانی و … هزینه شود.
بهنام جو در پاسخ به وضعیت عشایر محدوده نشین شرکت کشت و صنعت مغان گفت: ظرف یک سال آتی تمامی عشایر محدوده نشین تعیین تکلیف شده و به حق و حقوق قانونی خود خواهند رسید
استاندار اردبیل از پیش بینی تمامی تمهیدات در صورت عدم اجرای بندهای قرارداد فروش سهام شرکت مغان گفت: هر زمانی که خریدار از اجرای تعهدات خود شانه خالی کند،قرارداد به نفع دولت فسخ و تمامی خسارات آن مسترد خواهد شد
استاندار اردبیل در جمع خبرنگاران گفت: زمین کشت و صنعت به هیچ عنوان واگذار نمی شود فقط سهام شرکت فروخته خواهد شد و برنده مزایده حق فروش شرکت چه منقول و چه غیرمنقول را ندارد.
تعدادی از عشایر محدوده نشین شرکت مغان نیز در نشست با استاندار و یونس ژاله(خریدار جدید) با ابراز رضایت از مفاد قرارداد و نحوه واگذاری به نمایندگی از عشایر ناطر نشان کردند: ما عشایر منطقه مغان ضمن تبریک به آقای یونس ژاله مدیرعامل شیرین عسل و برنده شرکت کشت و صنعت مغان اعلام برائت می کنیم از آن دسته افرادی که سیاسی بازی نموده و با نام بزرگ عشایر محدوده نشین تحرکات بر علیه واگذاری نمایش میدهند لیکن خواستار اجرای مصوبه هیئت دولت در ارتباط با واگذاری اراضی مصوب خود هستیم و از وعده استاندار محترم و مالک شرکت مغان مبنی بر حل مشکل عشایر در طول ماههای آتی استقبال و از آنان حمایت می کنیم.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 4708
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4804323
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي